
Potražnja za prvim električnim vozilom kompanije Rolls-Royce raste i dalje, što potvrđuje i izvršni direktor Torsten Miler-Otvos.
„Ako Spectre naručite danas, verovatno ćete dobiti automobil 2025. godine“, rekao je Miler-Otvos za InsideEVs tokom događaja Concorso D’Eleganza Villa D’Este na jezeru Komo, u Italiji.
„Naša namera je 15 meseci. Srednjoročno i dugoročno možemo videti skokove, očigledno, ali moja namera nije da naši klijenti moraju da čekaju mnogo godina dok ne preuzmu isporuku jednog od naših proizvoda.”
„Klijenti ne cene, u segmentu luksuza, vreme čekanja duže od dve godine, tri godine, četiri godine, pet godina... Mislim da je to svakako loše planiranje proizvodnje, ništa drugo“, dodao je generalni direktor.

Miler-Otvos je takođe izneo lekcije koje je kompanija naučila sa svojim prošlim električnim konceptima, 102EX i 103EX, i da je serijski model Spectre „jasno vođen i konstruisan povratnim informacijama klijenata“.
„Naučili smo mnogo o dometu. Naučili smo mnogo o vremenu punjenja [sa konceptima]“, rekao je Miler-Otvos. „Bilo je jasno da ne moramo da budemo broj jedan sa nečuvenim dometom ili bilo šta drugo, ali domet od 500 kilometara je potpuno dovoljan za naše klijente.”
„To nam je takođe dalo pravu logiku iza veličine baterije“, dodao je on. „Koliko treba da uradimo u pogledu oblika tela? Kako bi trebalo da izgleda ceo auto? To je veoma fina ravnoteža između dometa, veličine baterija, a onda i kakve kompromise odjednom dobijate sa celim dizajnom automobila.”
Miler-Otvosovi komentari o stajlingu su posebno zanimljivi, s obzirom na to kako Spectre ponovo promišlja tradicionalne Rolls-Royce elemente, poput ikone Pantheon rešetke, zajedno sa nekim promenama u unutrašnjosti. „Naša jasna odluka je bila da želimo da zadržimo Pantheon rešetku jer je to tako značajan komad Rolls-Roycea“, objasnio je Miler-Otvos. Ali „[ova] rešetka se veoma razlikuje od onoga što smo ikada ranije videli na Rolls-Royceu. Lopatice su oblikovane na način da vetar savršeno kruži oko automobila i više ne ulazi u svrhe hlađenja kao što je nekada bilo.”
Kao rezultat toga, potvrdio je Miler-Otvos, Spectre je aerodinamički najefikasniji Rolls ikada, dodajući: „Svi klijenti koji su naručili [Spectre] su, očigledno, veoma oduševljeni njime.“
Šef Rolls-Royca je dodao da će Spectre postati "treći stub" prodaje ovog proizvođača nakon Culinana i Ghosta.
Ne samo da se Spectre dobro prodaje, već je Muller-Otvos rekao za Auto News Europe da će postići „iste nivoe“ profitabilnosti kao i modeli sa SUS motorima.
Spectre inače raspolaže sa 430 kW/585KS i 900 Nm obrtnog momenta, do 100 km/h ubrzava za 4,5 sekundi i ima domet od oko 520 km (po WLTP-u).
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs