home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Geely Boyue Cool

Kina je pretekla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila u prvom kvartalu ove godine, najviše zahvaljujući povećanoj tražnji za električnim automobilima, ali i rastu isporuka kineskih automobila u Rusiju.

Kineski izvoz automobila u periodu od januara do marta porastao je za 58 odsto u odnosu na isti period prošle godine i dostigao je 1,07 miliona vozila, navodi Kineska asocijacija proizvođača automobila.

Japan je u istom periodu izvezao 950.000 automobila, što je rast od šest odsto u odnosu na prvi kvartal 2022, saopštila je Japanska asocijacija proizvođača automobila.

Chery FX

„Teslina“ „gigafabrika“ u Šangaju zamišljena je kao glavni centar za proizvodnju vozila za tržišta Evrope i Azije i izvoz te kompanije iz Kine porastao je za 20 odsto. Kada je „gigafabrika“ otvorena 2019. godine, imala je kapacitet od 250.000 vozila godišnje, a sada može da ih proizvede čak 1,25 miliona, dok je menadžment zatražio dozvole za proširenje kojim bi kapacitet dostigao 1,75 miliona automobila.

Najviše električnih automobila iz Kine izvozi se u Belgiju, Australiju i na Tajland. Veliki izvoz na Tajland pokazuje da Kina preuzima tržišni primat i u jugoistočnoj Aziji, gde su dugo dominirali japanski proizvođači.

Ukupno je najveći izvoz kineskih automobila išao u Rusiju, gde je završilo 140.0o0 vozila, što je gotovo trostruko više nego u istom periodu prošle godine, prenosi agencija Nikei.

Najveći izvoznici na rusko tržište bile su kompanije „Čeri“ i „Grejt vol“.

Pored putničkih automobila, Kina je drastično povećala i izvoz kamiona u Rusiju, na 30.000 komada u prvom kvartalu, što je sedam puta više nego u istom periodu 2022. Posle Rusije, glavna tržišta za kineske kamione su Meksiko, Belgija i Saudijska Arabija.

Izvor: Sputnikportal.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Geely / Chery



čitanja : 743



Komentari