
Volkswagen Golf bi mogao da ima samo automatski menjač, kao deo izmena planiranih za 2024. godinu, ako se predstojeća pravila o emisiji izduvnih gasova Euro 7 budu realizovala u svom trenutnom obliku.
Britanski Autocar piše da će promena – koja treba da bude uvedena kao deo predstojećeg fejslifta za osmu generaciju Golf linije – takođe uticati na Volkswagen Golf GTI – značajan trenutak za hot heč koji se približava svojoj 50. godišnjici u 2025.
Autocar navodi da taj potez još uvek nije zvanično potpisan, dok se čekaju eventualne promene u zakonu o Euro 7 pre nego što bude ratifikovan.
Prema Volkswagenovim podacima, manuelni Golf GTI emituje 162 g/km CO2 u poređenju sa automatskim 160 g/km – mala razlika, ali ona ima značajne implikacije u kontekstu kvota emisija flote proizvođača.
Ovaj potez privodi kraju skoro 50 godina ručnog GTI-a. Hot heč verzija originalnog Mk1 Golfa je otkrivena 1975. godine sa četvorostepenom transmisijom, koja je 1979. zamenjena za onu sa pet brzina. Svaki GTI od tada je bio u ponudi sa manuelnim menjačem, a on ostaje opcija u SAD za mnogo moćniji Volkswagen Golf R – mada ostaje da se vidi da li će to biti slučaj nakon fejslifta.
Standardni Golf je trenutno dostupan u Velikoj Britaniji sa ručnim menjačem ako je specificiran sa 1,0 litarskim ili 1,5 litarskim benzinskim motorom, ili 2,0 litarskim turbodizelskim motorom. Blagi hibrid i plug-in hibridni modeli su već isključivo automatski.
Još nije jasno da li će ova odluka uticati na druge modele iz Volkswagenove linije. Trenutno se Up, Polo, T-Cross, Taigo, T-Roc i Arteon nude sa ručnim menjačima - kao i Tiguan i Passat koji će uskoro biti zamenjeni.
Volkswagen je jedna od nekoliko kompanija koje se udaljavaju od manuelnog menjača, jer proizvođači žele da smanje emisiju štetnih gasova, zadovolje preovlađujuću potražnju kupaca i smanje složenost u svojoj liniji.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs