
Volvo je potvrdio da se razlog za šestomesečno kašnjenje potpuno električnog SUV-a EX90 svodi na softversku složenost njegovog naprednog LiDAR sistema.
Izvršni direktor Volvo Carsa Džim Rouan je nedavno potvrdio da je „složenost softverskog koda“ koji se odnosi na napredni bezbednosni sistem razlog njegovog „kašnjenja od pet ili šest meseci“.
„Želeli smo da budemo sigurni da prvi put kada stavimo lidar u naš bezbednosni paket... on funkcioniše na način na koji bi trebalo.“
LiDAR koji koristi Volvo potiče iz kompanije Luminar Technologies. Ovaj sistem čini deo naprednog paketa za praćenje puteva EX90 koji takođe uključuje kamere, radare i ultrazvučne senzore, i kaže se da može da otkrije pešake na udaljenosti do 250 metara.
„Razlika koju lidar može da napravi za bezbednost u stvarnom životu je izuzetna“, rekao je Rouan za Auto News. „Istraživanja pokazuju da dodavanje lidara automobilu može smanjiti nesreće sa teškim ishodom do 20 procenata, a ukupno izbegavanje sudara može da se poboljša za do 9 procenata.”
Volvo će EX90 proizvoditi u svojoj fabrici u Ridžvilu u Južnoj Karolini. Iako je prvobitni plan predviđao početak proizvodnje krajem 2023. godine, sada je odložen do sredine 2024. godine.

EX90 pokreću dva elektromotora, pogon je na sva četiri točka, dok domet iznosi do 580 km. Dve verzije će biti na raspolaganju prilikom lansiranja, obe opremljene baterijom od 107 kWh koja može da koristi 250 kW DC punjenje za punjenje od 10-80 posto za 30 minuta.
Standardni EX90 isporučuje 408KS i 770 Nm obrtnog momenta, a Performance verzija raspolaže sa 517KS i 910 Nm pa 2818 kg teški automobil do 100 km/h stiže za 4,9 sekundi.
U skladu sa fokusom Volvoa na bezbednost, novi EX90 ima obilje napredne opreme za zaštitu putnika, pešaka, biciklista i drugih učesnika u saobraćaju.
Najsavremeniji bezbednosni sistemi su osnova novog EX90, navodi Volvo. Ugrađena kao standard i pregled onoga što će biti dostupno za druge buduće Volvo modele, tehnologija uključuje „zaštitni štit“, koristeći radar i kamere za pomoć vozaču kada je ili ometen ili umoran.

EX90 takođe brine o ljudima iznutra i ima unutrašnji radarski sistem koji sprečava da deca i psi budu ostavljeni u vrućim automobilima.
Ističe se i veliki ekran osetljiv na dodir od 14,5 inča na centralnoj konzoli, koji se koristi za upravljanje skoro svim funkcijama jer postoji vrlo malo fizičkih dugmadi. Ima Google Android Automotive OS, što bi trebalo da znači da dobro reaguje na glasovne komande i može da prihvati over-air ažuriranja.
Kabina je delimično izrađena od održivih materijala, uključujući reciklirane plastične boce, tkanine za sedišta od vune i drvo.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs