home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen e-C3

Podstaknut talasom novih pristupačnih modela, tržišni udeo električnih vozila u Evropskoj uniji će sledeće godine porasti sa 14 na 20 posto, predviđa udruženje ACEA. Čak petinu tržišta novih automobila u 2024. bi trebalo da čine električni modeli, rekao je predsednik ACEA-e Luca de Meo, iako se predviđa da će celokupno tržište tek simbolično rasti za 2.5% sledeće godine.

De Meo, koji je ujedno izvršni direktor Renault Grupe, rekao je da će lansiranje pristupačnih električara pomoći u povećanju tržišnog rasta električnih vozila. "Pokušavamo primeniti EV pogonske sklopove na proizvode koji su više mainstream i u centru zanimanja tržišta", rekao je de Meo, navodeći buduća mala baterijska vozila kao što su Renault 5 EV, Citroen e-C3 i budući jeftini EV iz Volkswagen grupe. Ti automobili će koristiti manje i jeftinije baterije, čime će se smanjiti njihove cene i povećati potražnja. Renault 5 će se prodavati za oko 25.000 evra, a određeni modeli Citroena i Renaulta iduće dve godine biće ispod 20.000 evra.

Renault 5 EV

"Imaćemo uspona i padova s električnim vozilima, ali dugoročno gledano, nema povratka jer je to zapisano u pravilima", rekao je, referirajući se na propis o Green Dealu iz 2035. Politička klima u Evropi i SAD-u, koja je poslednjih godina bila naklonjena električnim vozilima, mogla bi da se promeni 2024., kada se izabere novi Evropski parlament i predsednik SAD-a.

De Meo je rekao da je sektor suočen s osam do devet propisa EU-a koji stupaju na snagu svake godine do 2030., od kojih su neki u suprotnosti sa esencijalnim pitanjima. "Ako propisi podižu cenu proizvoda, tada će tržište biti puno manje nego u prošlosti. Jasno vidimo pritisak ljudi koji ne mogu da si priušte nove automobile’’, izjavio je De Meo.

Takođe, ACEA se od početka usprotivila većini aspekata predloženih s novim Euro 7 pravilima o zagađenju, rekavši da su preskupi, ne daju proizvođačima automobila dovoljno vremena da se usklade i preusmeravaju ulaganja od stvarnog cilja za vozila s nultim emisijama. Međutim, industrija je poslednjih meseci dobila značajne ustupke od strane regulatora. Trenutni Euro 7 predlog je puno povoljniji nego što se prvobitno predviđalo, jer će propisi o emisiji CO2 putničkih automobila ostati skoro nepromenjeni u odnosu na trenutni Euro 6. Izuzrak je napravljen i za sintetička e-goriva, koja su izdvojena iz roka EU-e da se od 2035. na tržištu nađu samo vozila s nultom emisijom.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen / Renault



čitanja : 343



Komentari