home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW M4

BMW-ova M divizija neće slediti strategiju Mercedes-AMG-a da ponudi motore sa manjim brojem cilindara za svoje modele.

Umesto toga, BMW M će zadržati svoje aktuelne šestocilindrične i V8 motore dok na kraju ne pređe na električni pogon. Ne razmatraju se nikakvi trocilindrični i četvorocilindrični agregati u kombinaciji sa električnim motorima i baterijama, potvrdio je u nedavnom intervjuu šef BMW M-a Frank van Meel.

Komentarišući mnoge različite teme, van Meel je rekao da stavljanje manjeg motora ispod haube M modela u kombinaciji sa velikim baterijama jednostavno "ne bi bio pravi način" za kompaniju. Elektrifikacija će igrati ulogu u prelasku na potpuno električna M vozila (primer je XM sa svojim elektrifikovanim 4,4 litarskim V8 motorom) ali će električni motori imati pomoćnu ulogu u tom procesu.

"To nije način na koji mi to vidimo jer ionako želimo da imamo jak osnovni motor. Dakle, prelazak na manje motore sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa većim baterijama ne bi bio pravi put. Za nas će tada korak biti da odmah pređemo na potpuno električnu energiju. I da to uradimo to na pravi način", rekao je van Meel.

Potpuno električni M automobili neće uskoro doći na tržište jer van Meel veruje da EV tehnologija još nije spremna za mašinu fokusiranu na stazu – onu koja može da obezbedi „kontinuiranu izlaznu snagu na značajan način“. „Mora da odradi jedan ili dva kruga [Nurburgring Nordschleife] punom brzinom, a onda sa baterijom, ako idete, recimo preko 250 kilometara na sat, ionako nećete stići mnogo dalje. Dakle, to je trenutno ograničenje“, dodao je izvršni direktor.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 312



Komentari