home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Honda FCX Clarity

Honda veruje da tehnologija vodoničnih gorivnih ćelija ima ulogu u budućnosti putničkih automobila.

Honda je, zajedno sa Toyotom i Hyundaijem, dugo bila zagovornik automobila na vodonik, lansirajući FCX Clarity na globalnom nivou još 2008. godine i drugom generacijom koja se pravila od 2017. do 2022. godine. Nedavno je lansirala verziju aktuelnog modela CR-V na gorivne ćelije u SAD i Japanu, razvijenu u partnerstvu sa General Motorsom. A sada, brend sugeriše da bi FCEV automobili mogli da postanu oslonac njegove globalne linije.

Inoue Katsushi, koji predvodi Hondine napore za elektrifikaciju, dao je Autocaru svoju viziju budućnosti automobila na vodonik: „Ono što imam na umu je da je [baterijska] EV era na prvom mestu, a sledeća faza su automobili na gorivne ćelije. „Era gorivnih ćelija bi mogla da sačeka još neko vreme“, rekao je on, sugerišući da je 2040. realnija od 2030. godine.

Zanimljivo je da je kompanija rekla da će 100% prodaje njenih automobila do 2040. godine biti električno (BEV) ili na vodonične gorivne ćelije, ali nije rekla kakva su očekivanja u pogledu procentualne podele među njima. Nema planova za lansiranje vodoničnih verzija bilo kog automobila u novoj porodici električnih automobila Serije 0.

Inoue je rekao da slaba prodaja originalnog modela Clarity nije znak da tržište nikada neće biti tu za takav automobil. „U to vreme infrastruktura nije bila dovoljno dobra, bio je to eksperimentalni model i cena je bila previsoka“, rekao je on. „Tako da to nije naša jedina komercijalna osnova – ali sa komercijalnim vozilima, pogonski sklop FCEV će biti proširen, svakako, ali će za to trebati neko vreme."

„Naša sledeća generacija gorivnih ćelija je dovoljno konkurentna“, rekao je on, misleći na sistem u novom CR-V.

Inoue je rekao da će šire uvođenje FCEV automobila biti moguće kada postoji infrastruktura koja će to podržavati, zajedno sa lancem snabdevanja i potražnjom na tržištu, zbog čega Honda prvo fokusira svoje napore oko vodonika na komercijalna vozila i industrijske sektore.

Izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe se složio: „Mislimo da se tehnologija gorivnih ćelija može primeniti na teža vozila umesto samo na putnička“. On je rekao da će Honda koristiti vodonik „za veća vozila“, jer „većina njih koristi dizel. To može biti zamenjeno gorivnim ćelijama“.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 400



Komentari