home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Jaguar Formula E

Japanski Nissan i Grupa Jaguar Land Rover pokušavaju da prate brzu evoluciju industrije električnih automobila. Kao proizvođači sa timovima u Formuli E, oni planiraju da koriste tehnologiju trkačkih bolida u svojim drumskim automobilima.

Trkačka tehnologija je uvek pomagala proizvođačima automobila da razvijaju naprednije drumske automobile. Proizvođači poput Nissana ili Jaguar Land Rover grupe nisu izuzetak, jer pokušavaju da povrate izgubljene pozicije za liderima u segmentu električnih vozila poput Tesle.

Zato se oslanjaju na svoje trkačke timove iz Formula E šampionata, kako bi napredne inovacije implementirali u efikasnije drumske baterijske automobile s većim dometom, pa čak i po nižoj ceni.

Formula E iz godine u godinu privlači sve veći broj ljufi, a proizvođači automobila koji učestvuju u ovom šampionatu kažu da im ovo takmičenje mnogo pomaže elektromobilnost.

Da bismo bolje razumeli stvari, moramo napomenuti da bolidi Formule E započinju svaku trku sa samo 60% potrebnog kapaciteta baterije, a ostatak moraju da generišu kočenjem. Zato su proizvođači primorani da razvijaju efikasnije sisteme kao i bolji softver za poboljšanje performansi i posebno autonomije.

U prelasku na snažnija, efikasnija, ali i pristupačna električna vozila, Grupa Jaguar Land Rover, koja ulaže 15 milijardi funti u proizvodnju električnih vozila, koristiće tehnologiju invertera od silicijum karbida. Ovo rešenje je primarno razvijeno za njihove Formule E bolide, ali će se sada koristiti i za poboljšanje efikasnosti u budućim premium električnim modelima. JLR je već koristio znanje stečeno upravljanjem temperaturama baterije kako bi poboljšao domet Jaguara I-Pace za 20 kilometara.

Nissan Formula E

Nissan takođe pokušava da drža korak s industrijom električnih vozila, planirajući 19 potpuno električnih modela do 2026. godine. Šef Nissanovog tima Formule E, Tommaso Volpe, rekao je da je softver njihovog trkačkog automobila prvobitno bio baziran na softveru Nissan Leafa.

Međutim, Nissan žei da pravi buduće električare s efikasnijim motorima i inverterima, kao i manjim baterijama, budući da je izgubio korak za vodećim proizvođačima, iako je među prvima bio u kreiranju EV scene.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Jaguar / Nissan



čitanja : 317



Komentari