
Renault i kineski Geely će uskoro finalizovati svoje zajedničko ulaganje za motore sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridni pogon krajem ovog meseca, nakon što je dogovor postignut sredinom 2023.
Zajedničko preduzeće 50-50 će omogućiti Renaultu da smanji troškove i pristupi novim tržištima, a takođe će mu pomoći da ojača svoje poslovanje sa modelimaa sa SUS motorima koji i dalje čine većinu njegovog prihoda. Procenjuje se da približno 93% prodaje Renaultovih novih vozila u 2023. dolazi od njegovih modela sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih modela.
Zajedničko preduzeće će proizvoditi motore za brendove i iz Renault Grupe i za Geely, uključujući Volvo, Proton, Nissan i Mitsubishi.
Takođe se očekuje da će snabdevati neke druge proizvođače, uključujući druge brendove automobila i „druge industrijske sektore“, prenosi Rojters.
Najveći svetski proizvođač nafte, Saudi Aramco, prvi je izrazio interesovanje da se uključi početkom prošle godine i uskoro će objaviti plan za ulaganje u zajedničko preduzeće.
Renultova strana poslovanja nazvana je „Horse“ i ima sedište u Madridu, sa 9.000 bivših zaposlenih Renault Grupe koji već rade u 8 proizvodnih lokacija sa proizvodnim kapacitetom od 3,2 miliona jedinica godišnje. Kompanija je takođe prisutna u Argentini, Brazilu, Čileu, Portugalu, Rumuniji, Španiji i Turskoj, i upravlja sa 3 centra za istraživanje i razvoj.
„U 2040. godini, vozila sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridna vozila će i dalje činiti više od 50% globalne prodaje“, izjavio je izvršni direktor Horse Patrice Haetell sredinom 2023. „Horse će prednjačiti na ovom tržištu sa svojim najboljim rešenjima sa niskim emisijama i tehnološkom ekspertizom. Jedinstveno je iskustvo i veliki izvor kolektivnog ponosa doprinositi stvaranju kompanije ovakvog obima. Svi Horse timovi širom sveta spremni su da ga učine međunarodnom referencom na polju motora sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridnih tehnologija.”
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs