
Potražnja za ovim modelom je smanjena iz dva razloga. Prvi je da kupci čekaju novi model, a drugi razlog pada potražnje za Grandlandom je ukidanje subvencija za plug-in hibride.
Bivša Opelova, a sada Steallntisova fabrika u Ajzenahu u Nemačkoj, koja proizvodi model Grandland, radiće osam dana manje ovog meseca, rekao je portparol kompanije za nemačku publikaciju Automobilwoche. S obzirom na promenu modela, neki kupci čekaju naslednika Grandlanda, što smanjuje potražnju za trenutnim modelom. Drugi razlog pada potražnje za Grandlandom je ukidanje subvencija za plug-in hibride, koji sve više postaju "crna ovca" u svetu elektrifikacije.
Proizvodnja sledeće generacije Grandlanda, koji će biti dostupan kao potpuno električna verzija, trebalo bi da počne u drugoj polovini godine, a Opel ulaže više od 130 miliona evra u pogon za njegovu proizvodnju. Sledeći Grandland biće Opelov prvi model na Stellantisovoj platformi STLA Medium, razvijenoj za električne modele s dometom do 700 km. Biće to u stvari ponovo klon Peugeota 3008, navodi Klix.ba.

Sadašnji Grandland je lansiran 2017. godine, a zajednički su ga razvili General Motors i PSA Grupa na platformi EMP2. Dostupan je s plug-in hibridnim pogonom, kao i s benzinskim i dizel motorima. Grandland je bio Opelov četvrti najprodavaniji model u 2023., sa 44.034 prodata primerka, što je pad u odnosu na 2022., prema istraživanju tržišta Dataforce.
Ove godine, Opel se nada da će se pridružiti drugim evropskim proizvođačima automobila u lansiranju pristupačnih malih električnih vozila, kako bi se suprotstavio konkurenciji kineskih proizvođača. Tim modelom Opel cilja na cenovnu granicu od oko 25.000 evra bez podsticaja. Opel je još ranije postavio cilj prodaje isključivo električnih vozila od 2028. godine.
Izvor: Klix.ba / Automobilwoche
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel