
Rimac i Camel Grupa su u procesu raskidanja saradnje na zajedničkoj kompaniji (joint venture). Prošlog avgusta SAD je zabranio uvoz robe Camel Grupe i Chenguang Biotech Grupe, proizvođača začina i ekstrakata u sklopu nastojanja da se iz američkih lanaca snabdevanja eliminiše praksa prisilnog rada. Peking je odbacio te optužbe.
Godine 2017. kineski proizvođač baterija je uložio u Rimac Grupu 30 miliona evra, što mu je u tom trenutku obezbedilo drugi po vrednosti udeo u hrvatskoj kompaniji. U 2018. je dogovorena izgradnja zajedničke fabrike električnih motora i baterija u Kini.
Camel i Rimac su planirali da u fabriku u pokrajini Hubei ulože 158,2 miliona dolara. Hrvatska kompanija je trebalo da obezbedi pet miliona evra, znanje i tehnologiju, što bi joj obezbedilo udeo od 40 posto, a ostatak novca bi uložio Camel.
Krajem prošle nedelje Rimac Grupa je objavila u izjavi za nemački poslovni nedeljnik Wirtshaftswoche da je "primila na znanje optužbe o prisilnom radu u Camel Grupi, jednom od našh ulagača".
Camel po navodima hrvatske kompanije prihvata načela odgovornog i etičnog poslovanja, istakli su u Rimac Grupi, dodavši da zajednički projekat nije operativno aktivan od 2022. i da je trenutano u postupku gašenja, citira nemački list.
Kineska kompanija nije bila odmah dostupna za komentar, napominje Reuters.
Sredinom februara hiljade automobila nemačkih marki Audi i Porsche, deoničara Rimac Automobila, zaglavile su pred američkim lukama zbog carinske provere delova proizvedenih u zapadnoj Kini koji podležu zabrani uvoza zbog sumnji na prisilni rad.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Rimac