
Danas je potvrđeno da će Rimac obezbediti baterije za sledeću generaciju BMW-ovih električnih automobila. Inženjerski odsek hrvatske kompanije, Rimac Technology, potpisao je ugovor a BMW-om o snabdevanju koji najavljuje "najveći i najambiciozniji projekat koji je kompanija do sada preduzela".
Nisu obelodanjeni nikakvi finansijski uslovi posla, a nijedna kompanija nije dala nikakve naznake u kojim količinama će Rimac isporučivati baterije. Međutim, Rimac je rekao da sporazum zahteva da opremi svoju fabriku baterija novim "sofisticiranim automatizovanim proizvodnim linijama".
"Značajan deo" kampusa Rimac u blizini Zagreba biće posvećen razvoju i snabdevanju BMW-ovih novih baterija, "podvlačeći posvećenost kompanije" njenom partnerstvu sa BMW-om
Dve kompanije su obećale da će pružiti više detalja o povezivanju "u kasnijoj fazi".
Osnivač i izvršni direktor kompanije Rimac Mate Rimac ističe: „Moje poslovno putovanje počelo je sa BMW-om serije 3 iz 1984. godine koji sam pretvorio u električni automobil u svojoj garaži kada sam imao 20 godina, tako da je to savršen komad simetrije za partnerstvo sa BMW Grupom danas. „Ovo označava ključni trenutak u rastu za Rimac Technology, od skromnih početaka do velikog dugoročnog partnerstva sa jednim od najvećih automobilskih brendova na svetu. „To je jasan znak tranzicije od nišnog dobavljača u kapacitet proizvodnje velikog obima. „Sa nemilosrdnim rastom našeg poslovanja, uključujući otvaranje Rimac kampusa, sada smo spremni da isporučimo velike projekte za vodeće brendove u automobilskoj industriji.“
Ostaje nejasno kakve implikacije novi ugovor ima na postojeći okvir za snabdevanje baterijama BMW-a. BMW trenutno nabavlja baterije sa pet globalnih lokacija i gradi nove lokacije za svoje baterije sledeće generacije u Kini, Mađarskoj, Meksiku i SAD. U Nemačkoj se gradi još jedna nova fabrika za proizvodnju baterija za električna vozila koje BMW pravi u Minhenu, Dingolfingu i Regensburgu.
BMW je već potvrdio preliminarne tehničke detalje svojih baterija sledeće generacije, koje bi trebalo da budu ugrađene u Neue Klasse asortiman električnih vozila od 2025. godine. Navodi se da novi paketi nude 30% veći domet od današnjih EV-a, dok povećavaju brzinu punjenja i smanjuju težinu. Nejasno je da li je Rimac pozvan da poboljša hemiju i proizvodni proces za ove nove pakete ili BMW planira da koristi više tipova baterija.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs