
Citroen isključuje manje i veće modele u svojoj budućoj liniji i umesto toga će se fokusirati na automobile u najvećim mejnstrim segmentima Evrope.
U razgovoru za Autocar, izvršni direktor Tijeri Koskas je rekao da brend „treba da bude u glavnim segmentima, a ne u nišnim segmentima“. Ovo u stvari potvrđuje da će u budućnosti asortiman počinjati sa C3 iz B-segmenta, sa Amijem ispod njega, a završavati sa C5 Aircrossom u C-segmentu.

Koskas je rekao da Citroen nema planove za naslednika C1 zbog nemogućnosti da ga učini profitabilnim, i u suštini je isključio zamenu za C5 X iz D-segmenta.
On je dodao: „Citroen treba da bude u B- i C-segmentima jer je ovo srce brenda.”

Koskas je rekao da postoji „veliki jaz“ po ceni između 10.000 i 20.000 evra između Amija i novog e-C3, ali na pitanje njegovog popunjavanja „nije lako“ odgovoriti. „Trenutno nemamo planove, ali pitanje je kako to ispuniti. „Ako uđete u A-segment [sa zamenom za C1] očekivali biste da ćete platiti manje od B-segmenta, ali troškovi proizvodnje za nas su isti.”
Citroen će nastojati da koristi svoju platformu „Smart Car“ za buduće modele u tim ključnim segmentima kako bi smanjio troškove. Ova arhitektura, koja je uvedena na novom C3, napravljena je koristeći manje delova, tako da je jeftinija i lakša za proizvodnju.

Koskas je rekao da budući Citroenovi neće biti konvencionalni hečbekovi ili SUV-ovi jer je „u DNK Citroena da predlaže nove stvari”. Umesto toga, brend će uvesti „nove oblike koji ne postoje” na budućim modelima. „Preuzećemo rizik, moramo da uzdrmamo tržište i Citroen to može da uradi“, dodao je Koskas. „Uradićemo to u B- i C-segmentima, što je većina evropskog tržišta. To je mesto gde treba da budemo."
Koskas je rekao da Citroenova buduća linija neće imati mnogo automobila, dodajući: „Ne postoji magični broj, ali pet ili šest modela dobro pozicioniranih, zaista privlačnih kupcima.”

Koskas očekuje da će većina prodaje Citroena biti električna do 2030. godine, ali brend planira da nastavi sa proizvodnjom modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem i hibrida jer „kao popularan brend, moramo da ponudimo pristupačnu mobilnost svima“.
Uopšteno govoreći, Citroen će nastojati da nastavi da gura svoju poruku o jednostavnosti i da obezbedi da njegovi modeli ostanu pristupačni i da nisu prepuni nepotrebne opreme. „Jasno nam je šta smo“, rekao je Koskas. „Povoljni automobili, jednostavni automobili, udobni automobili. Mi nismo tehnološke božićne jelke."
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs