Italijanska vlada bi od Stellantisa mogla da preuzme istorijske automobilske brendove Innocenti i Autobianchi i ponudi ih stranim kompanijama da bi pokrenule proizvodnju u Italiji, piše dnevnik Il Sole 24 Ore, izdvojivši razgovore Rima sa grupom kineskih proizvođača.
Ministar industrije Adolfo Urso je registrovao verzije dve marki u domaćem zavodu za patente i robne žigove, izveštava italijanski list, dodajući da se njihova grafika razlikuje od one koju je registrovala grupa Stellantis.
Vlada bi preuzela dva brenda na bazi zakona iz decembra koji dozvoljava tu mogućnost ako ih vlasnik ne koristi više od pet godina. U pripremi je i uredba, čiji nacrt trenutno analizira revizorski sud, piše Il Sole 24 Ore.
Nakon što ih preuzme, vlada može da ih ustupi "kompanijama, uključujući i one iz inostranstva, pod uslovom da nameravaju da ulažu u Italiji ili presele u Italiju proizvodne aktivnosti iz inostranstva", navodi se u zakonu.
Rim želi da privuće nove strane ulagače i upregne u realizaciju tog plana možda i istorijske brendove, nagađa list, podsećajući da je ministar Urso tokom posete Pekingu razgovarao s predstavnicima BYD-a, Great Wall Motorsa i Cheryja. Ministarstvo industrije nije bilo dostupno za komentar izveštaja. Stellantis je na pitanje Reutersa odgovorio da je video medijske izveštaje, ali da ga vlada nije obavestila o takvim planovima, navodi Index.hr.
Innocenti se proslavio 60-ih i 70-ih godina prošlog veka proizvodnjom italijanske verzije britanskog Minija, a zatim ga je preuzeo Fiat, danas u sastavu grupe Stellantis.
Početkom devedesetih se čak i kragujevački Yugo u Italiji prodavao pod znakom Innocentija (na slici).
Bivša Fiatova filijala Autobianchi je proizvodila nešto skuplje gradske automobile, poput A112 i Y10. Neki njeni modeli su delili Fiatove motore sa 'zastavama' i 'jugićima' koji su se, uz Fiatovu licencu, proizvodili u bivšoj Jugoslaviji.
Vlada premijerke Meloni je u sukobu sa Stellantisom već mesecima, optužujući kompaniju da zanemaruje istorijske proizvodne pogone u Italiji. Fiat je u četvrtak na proslavi 125. rođendana u Torinu predstavio model Grande Panda koji se proizvodi u Srbiji, a među prisutnima je bio i ministar industrije koji je ponovo pozvao kompaniju da pokrene proizvodnju u Italiji.
Izvor: Index.hr / Hina / Il Sole 24 Ore
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Innocenti