
Seat Ibiza je najprodavaniji model španske marke, ali prosto vapi za promenom generacije. Međutim, od šeste generacije nema ništa i Ibizu sledeće godine čeka tek novi i temeljiti remont. Tada će Seat morati da promeni pristup iz korena, ako misli da ispravi grešku koju je napravio, kako bi se obezbedio opstanak Ibize na tržištu.
Gledajući prodajne brojke unutar Seatovog asortimana, teško ko bi rekao da Ibiza (47.200 registracija za šest meseci), kao najprodavaniji model ispred Arone (44.300) i Atece (25.300) preživljava turbulentna vremena. Međutim, gledajući širu sliku i prave pretnje, Ibiza se nalazi između, ne dve vatre, već dva požara, navodi Klix.ba.

Konkurencija u B segmentu je velika, a još veća u B SUV segmentu, najpopularnijoj niši u Evropi. Međutim, Ibiza kao višedecenijski model s najvećim brojem isporuka španske marke ima novi izazov i ogromnu pretnju, a to su hibridi i električni modeli, koji srednjeročno imaju daleko bolju perspektivu.
Aktuelna peta generacija Ibize je predstavljena na Salonu automobila u Ženevi još 2017. godine. Debitovala je kao tehnološki najefikasnija Ibiza od 1984. godine, po prvi put koristeći platformu Volkswagen grupe MQB A0. Bio je to model koji je pomogao Seatu da isporuči više od šest miliona primeraka automobila slaveći istovremeno pune četiri decenije postojanja.
Nakon nekoliko godina komercijalnog uspeha, peta generacija Ibize je podvrgnuta velikom remontu. U aprilu 2021. godine predstavljen je "facelift" model s kojim su Španci osvežili optiku, obogatili opremu i unapredili minimalno mehaniku. Sve obavljeno, rekli bi po P. S.-u.
Međutim, sada kada je vreme za šestu generaciju, Seat nema pravi odgovor i produžava "agoniju" svog najprodavanijeg modela tako što će mu podariti još jedan redizajn i to iduće godine. Razvoj potpuno nove generacije se ne isplati i Seat je samo jedan u nizu proizvođača koji će aktuelni model ostaviti što duže na sceni. Ako je verovati špekulacijama i Volkswagen to isto planira da učini s Golfom, Peugeot s 2008-icom, Hyundai s i30. Dolazi vreme automobila, koji će se iz današnjeg ugla na sceni zadržati celu večnost.
Ipak, pitanje je s koliko tehnoloških inovacija će Ibiza biti remontovana iduće godine i da li će biti sposobna podneti konkurenciju, koja barata s dva ključna pogonska sklopa za propise Evropske unije. Španci se žale da im je važan model ostao bez Eco oznake, budući da je s tržišta povučena Ibiza TGI, odnosno jedina verzija koja je vozila na CNG.


Ibiza je skoro primorana da napusti tržište zbog arhaične tehnologije. Da bi izbegla progon, Seat će morati kupcima da ponudi neki oblik hibridne tehnologije kao alternativu običnim benzincima ako s drugim remontom misli da je zadrži duže na tržištu. Aktuelna platforma navodno može podneti sve zastupljeniju MHEV tehnologiju, a to će biti ključno za njen opstanak, ali i Seatovu borbu sa evropskim birokratama, koji su od 2025. najavili jače penale na ime prekomerne CO2 emisije.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Seat