
Razvoj, proizvodnja i prodaja električnih vozila je skup posao, a kineski tehnološki gigant Xiaomi je to otkrio na teži način, izgubivši milione lansiranjem svoje električne limuzine SU7. Međutim, i dalje prolazi mnogo bolje od nekih poznatijih brendova.
Dakle, Xiaomi automobilsko odeljenje je zabeležilo gubitak od 252 miliona dolara za drugi kvartal koji se završaio 30. juna. Ovo je predstavljalo njihov prvi pun kvartal isporuka. Tokom aprila, maja i juna, Xiaomi je isporučio 27.307 EV-a kupcima u Kini i veruje da može premašiti 100.000 isporuka do novembra. Uzimajući u obzir ukupne gubitke i broj isporuka, Xiaomi je izgubio 9.200 dolara za svaki prodati automobil.
Iako je Xiaomi odeljenje za automobile daleko od profita, takvi gubici nisu neuobičajeni. Početkom avgusta otkriveno je da je Rivian izgubio 1,46 milijardi dolara u drugom kvartalu, proizveo samo 9.162 vozila u istom periodu i izgubio 32.705 dolara po vozilu isporučenom u drugom kvartalu. Fordu ide još gore. U drugom tromesečju, odeljenje električnih automobila Ford Model e izgubilo je 1,1 milijardu dolara i prodalo 23.957 vozila, izgubivši 47.600 dolara po prodatom EV.
Analitičari Citibanka veruju da bi Xiaomijev automobilski biznis mogao da dostigne tačku rentabilnosti ako počne da prodaje između 300.000 i 400.000 vozila godišnje.
Zanimljivo je da Xiaomi nema trenutne ambicije da prodaje aktuelni EV – ili buduće modele – van Kine. Govoreći za CNBC u aprilu, izvršni direktor je rekao da će se kompanija striktno fokusirati na kinesko tržište u naredne tri godine pre nego što uđe na globalno tržište.
Drugi model će pomoći Xiaomiju na putu ka profitabilnosti. Ovaj novi model, za koji se pretpostavlja da je SUV nešto veći od SU7, mogao bi da bude premijerno prikazan pre kraja ove godine pre nego što isporuke kineskim kupcima počnu početkom 2025. S obzirom na potražnju za SUV-ovima i krosoverima, mogao bi da se pokaže još popularnijim od SU7 sedana.
Xiaomi SU7 Ultra ide u proizvodnju
Xiaomi je istovremeno potvrdio da će od prvog kvartala 2025. početi da prima narudžbine za serijski SU7 Ultra, čija cena još nije poznata. Serijska verzija će u odnosu na prototip (na slikama) raspolagati sa manje ekstremnim aerodinamičkim kompletom i nešto skromnijim tehničkim karakteristikama.

Xiaomi SU7 Ultra Prototype ima tri elektromotora sa ukupno 1548 KS, od 0 do 100 km/h ubrzava za 1,97 s, do 200 km/h za 5,96 s, a maksimalna brzina prelazi 350 km/h.
Za zaustavljanje se brinu AP Racing kočnice.

Spoljašnji paneli karoserije su napravljeni od ugljeničnih vlakana, dok je procenjena težina praznog vozila oko 1900 kg.

U vesti se kaže i da će u oktobru SU7 Ultra Prototype odratiti testove na Nirburgringu, kao i da će 2025. godine serijska verzija pokušati da obori rekord kruga na toj legendarnoj stazi.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs