home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Polo & T-Cross

Nemački ministar ekonomije Robert Habek (Robert Habeck) izjavio je da Berlin traži načine da podrži proizvođača automobila Volkswagen, koji je najavio smanjenje broja radnih mesta i potencijalno gašenje fabrika u Nemačkoj.

Čuvena autokompanija se bori sa slabom prodajom električnih vozila, podseća Deutche Welle (DW).

Ministar Habeck, koji je i nemački vicekancelar, potvrdio je namere Vlade da pomogne Volkswagenu (VW) jer se, kako je ocenio, radi o kompaniji od izuzetnog značaja za Nemačku.

Vladini izvori rekli su da Ministarstvo privrede razmatra kako da reši slabu prodaju električnih vozila, preneli su Reuters i dpa. Prodaja električnih vozila je pala nakon što je vlada prestala da ih subvencioniše.

Ministarstvo je saopštilo da će automobilsko udruženje VDA, sindikat IG Metal Union, proizvođači i dobavljači automobila učestvovati na nemačkom samitu automobila u ponedeljak, 23. septembra.

VW je, inače, raskinuo svoj decenijama star ugovor o osiguranju posla sa sindikatima u Nemačkoj, a na stolu su zatvaranje fabrika i otpuštanja ali je ta kompanija demantovala pisanje medija da planira da otpusti do 30.000 ljudi.

VW je prijavio pad neto dobiti od 14 odsto u prvoj polovini godine. Kriza je uticala i na neto profit BMW-a koji je pao za skoro 15 odsto i Mercedes-Benza koji je pao za skoro 16 odsto, podseća DW.

Izvor: Biznis.rs / Capital.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen

Habek apelovao na Volkswagen da ne zatvara fabrike

Nemački ministar ekonomije Robert Habek je pozvao Volkswagen da ne zatvara svoje fabrike u Nemačkoj. Treba učiniti sve da se to ne dogodi, rekao je tokom posete fabrici u Emdenu.

Volkswagen je nedavno raskinuo sporazum sa sindikatima u Nemačkoj o sigurnosti radnih mesta, koji je bio na snazi decenijama.

Habek je rekao da racionalizacija troškova ne znači da će radna snaga biti "bezosećajno" zapostavljena, a fabrike zatvorene.

Volkswagen nikada nije zatvorio fabriku u Nemačkoj, a nigde u svetu nije zatvorio fabriku od 1988. godine.

Međutim, kompanija se sada bori s prelaskom na proizvodnju e-automobila, padom prometa na važnom kineskom tržištu i oštrom konkurencijom kineskih proizvođača automobila.

Ministar je najavio nove mere finansiranja e-automobila, rekavši da vlada planira poreske olakšice za vozila koja se koriste kao službena vozila. Osim toga, ispitaće da li može više.

Autor: SEEbiz / DPA



čitanja : 315



Komentari