
Jaguar kakav poznajemo prestaje da postoji. Ova britanska marka u vlasništvu indijskog koncerna ostaje dosledna ideji elektrifikacije te potpunog prelaska game na struju. I ne samo to, Jaguar ujedno želi da se repozicionira na tržištu i postane ekskluzivna marka.
Verovali ili ne, svojom ponudom želi da postane konkurencija superluksuznim markama kao što je Bentley. To je hrabar poduhvat jer će se postojeći modeli postepeno ukinuti, a neka tržišta neće dobiti novi Jaguar otprilike godinu dana. O činjenici da Jaguar nije uspeo da se nosi s rivalima kao što su Audi, BMW i Mercedes nećemo ni govoriti.
Ova odluka zvuči kao recept za katastrofu, ali Jaguar veruje da je to najbolja strategija za budućnost, ističe Index.hr. Kao što je generalni direktor Rawdon Glover nedavno objasnio za Top Gear, marka je na "raskrsnici" i treba da se "uzdigne iz (masovnog) premium prostora".
Očekuje se da će prelazak Jaguara u novo doba doneti daljnji pad prodaje, posebno jer će do dolaska novih modela na tržištu ostati isključivo F-Pace. Glover je priznao da će ovo biti izazovno za brojne partnere i da će biti nekih "vrlo bolnih stvari" u prelasku u novu tržišnu nišu.
Glover je takođe izjavio: "Svakom odlukom koju donesemo pitamo se: 'Da li će ovo naterati ljude da razmišljaju o Jaguaru onako kako mi to želimo?' Ako ih to ne natera da požele da plate 120.000 funti, mi to nećemo učiniti."
Ako se pitate šta će Jaguar ponuditi za minimalno 120.000 funti, odgovor ćemo dobiti do kraja ove godine. Naime, Jaguar je već potvrdio predstavljanje koncepta GT-a s 4 vrata. Koristiće novu Jaguar Electric Architecture (JEA) i pružati domet od 700 km.
Biće to jedan od ukupno tri modela koja će Jaguar nuditi. Time je Glover najavio povratak u vremena kad su proizvodili "prelepe, poželjne automobile, ne u velikim količinama i bez brojnih velikih modela u portfelju".
Izvor: Index.hr / Topgear.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Jaguar