home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW 5 L

Godinama su se nemački proizvođači automobila oslanjali na uspeh u Kini kako bi ostvarivali veliki profit i povećavali rast. Ali to se sada menja, a poznati zapadni brendovi se bore da zadrže interesovanje kineskih kupaca dok se bore sa smanjenjem tržišnog udela i mračnim prognozama prodaje.

Podaci o prodaji u poslednjem tromesečju naime daju mračnu sliku. BMW-ova prodaja u Kini je pala za 30 odsto, Porchea za 19 odsto, Volkswagenova je manja za 15 odsto, a isporuke Mercedesa su pale za 13 odsto. Nije da kineski vozači ne žele da kupuju automobile. Oni jednostavno manje kupuju nemačke automobile, radije troše svoj novac na novije, tehnološki napredne i što je najvažnije, pristupačnije alternative kineskih proizvođača automobila koji se brzo usavršavaju.

Mercedes E klase L

Iako nemački automobili i dalje čine 15 odsto prodaje u Kini, njihov udeo opada, i to brzo. Pre pandemije, imali su 25 odsto kolača, prenosi Blumberg. A kada je reč o električnim vozilima, sektoru koji je daleko veći u Kini nego u SAD ili Evropi, Volkswagen, Porsche, BMW i Mercedes još više zaostaju. Iako sva četiri brenda nude električne automobile, njihovi modeli zauzimaju samo 10 odsto tržišta.

Audi Q6

Kineski kupci koji su prešli sa nemačkih brendova kažu da su domaći automobili bolje napravljeni i imaju više funkcija. Takođe su znatno jeftiniji za kupovinu, a nude slične performanse ili u nekim slučajevima daleko superiornije od evropskih modela. To je udarac koji nijedna sjajna marketinška kampanja ili uglađeni PR ne mogu lako da poprave.

Nadmetanje sa kompanijama BYD, Xpeng i Nio izgleda kao nemoguć zadatak, ali nemački brendovi nemaju alternativu, kaže Blumberg. Evropsko i američko tržište ne nude dalji potencijal za rast, a neki od proizvođača automobila su uložili previše u proizvodne pogone da bi mogli da se povuku čak i kada bi to želeli.

Nemci tako sada uspostavljaju odnose sa kineskim kompanijama koje mogu da pomognu da njihova električna vozila budu bolja i razvijaju nove proizvode samo za Kinu čiji su troškovi jeftiniji za izradu i kupovinu.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1453



Komentari