
Uz stalno povećanje cena novih automobila tržište polovnih nije nikada bilo privlačnije, a tu se pogotovo cene popularni modeli koji dobro drže vrednost. Jedan od najboljih u tome je Volkswagen Golf, a sajt za prodaju polovnih automobila AutoScout24 donosi zanimljiv pregled cena polovnog Volkswagen Golfa u zemljama EU.
Tako je u Belgiji potrebno 5,7 prosečnih plata za kupovinu polovnog Golfa, što je mesec manje nego prošle godine. S druge strane, u Italiji će trebati čak 9,6 prosečnih mesečnih plata za polovni Golf, s tim da je i ovde trend u opadanju pa im treba mesec manje nego prošle godine. Nemačkim vozačima je potrebno 8,7 mesečnih prosečnih plata, što je 0,7 manje nego prošle godine, navodi Klix.ba.
Cene polovnih Golfova padaju
Razlog za poboljšanu kupovnu moć je pad cena. Na primer, polovni Golf iz 2024. godine u Belgiji košta u proseku 2.246 evra manje nego prethodne godine, a u Holandiji 1.958 evra manje. Cene su pale i u Italiji (pad od 1.441 evra), Nemačkoj (pad od 715 evra) i Austriji (pad od 519 evra).
Cena polovnog VW Golfa po zemljama i koliko je meseci (prosečnih plata) potrebno za kupovinu:
Belgija - 14.427 evra - 5,7 meseci
Holandija - 16.040 evra - 6,0 meseci
Austrija - 16.979 evra - 6,1 meseci
Nemačka - 19.912 evra - 8,7 meseci
Italija - 16.406 evra - 9,6 meseci
Ipak, dugoročno gledano, polovni Golf će postati skuplji
Uprkos trenutnom smirivanju situacije, dugoročni trend ostaje jasan: Od 2017. godine, cene polovnih Golfova su značajno porasle širom Evrope. U Nemačkoj su porasle čak za skoro trećinu. Razlozi za to uključuju inflaciju, uska grla u proizvodnji tokom pandemije i tehnička unapređenja s jedne generacije modela na drugu.
Značajne razlike kod novih automobila
Razlike su još veće kada gledamo cene novih automobila. U Holandiji tako Golf košta najviše u Evropi, sa prosečnom cenom od 40.507 evra. U Austriji je najjeftiniji sa prosečnom cenom od 34.091 evro, dok je Nemačka u višem rangu, sa prosečnom cenom od 39.304 evra.
Treba napomenuti da ovo nisu cene osnovnih modela, već cene po kojima se Golf zapravo isporučuje kupcima. Tu snažniji motori ili kvalitetnija oprema mogu značajno povećati troškove, a u Evropi je to ipak češći izbor.
Kako god bilo i bez obzira na trendove Golf će sigurno još neko vreme ostati stabilna valuta na tržištu automobila, bez obzira bio polovan ili nov. S druge strane, inflacija i visoke cene su dovele do toga da prosečan kompakt plaćamo kao nekada velike i luksuzne automobile, ali na žalost to je trend koji se očigledno neće promeniti.
Izvor: Klix.ba / AutoScout24
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen