
DB12 S je najnoviji model koji poštuje dugu tradiciju Aston Martina u korišćenju sufiksa „S“ za najbolje derivate postojećeg modela. Ova tradicija je počela 1953. godine sa slavnim trkačkim DB3S. Noviji primeri uključuju prvu i drugu generaciju Vanquisha S - lansirane 2004. i 2016. godine, V8 i V12 Vantage S modele predstavljene 2011. i 2013. godine, i veličanstveni Rapide S sa četiri sedišta, takođe lansiran 2013. godine.

Srce DB12 S je još snažnija verzija impresivnog 4,0 litarskog Twin-Turbo V8 motora. Sada sa 700 KS pri 6000 o/min. (povećanje od 20 KS) i 800 Nm isporučenih između 3000 i 6000 o/min., DB12 S nudi blistav odziv, neumoljivo ubrzanje i maksimalnu brzinu od 327 km/h.
U skladu sa ovim intenziviranim duhom, Aston Martin DB12 S ima prepoznatljiv novi zvuk izduvnog sistema. Novi sportski izduvni sistem od nerđajuććeg čelika sa četiri izduvne cevi je podešen da naglasi frekvencije motora u celom opsegu obrtaja za dodatnu dubinu i snagu. Opcioni titanijumski izduvni sistem pojačava taj zvučni zapis, dodatno pojačavajući bas, srednje i visoke frekvencije podižući nivo zvuka za 1,5 dB, a istovremeno smanjuje težinu za 11,7 kg u poređenju sa sistemom od nerđajućeg čelika.

Promene kalibracije pogonskog sklopa optimizovale su sistem Launch Control, smanjujućći vreme menjanja brzina za više od 50% i doprinoseći poboljšanju vremena od 0,1 sekunde u ubrzanju od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), koje je sada samo 3,4 sekunde.
Inženjeri Aston Martina dodatno su usavršili kalibraciju papučice gasa, uvodeći progresivniji osećaj papučice gasa sa novom S-specifičnom mapom gasa „drive-by-wire“ kako bi vozaču pružili još veći osećaj povezanosti i kontrole.
Obimni paket promena šasije ima za cilj srazmerno povećanje vozačevog osećaja agilnosti, povezanosti i preciznosti, zajedno sa poboljšanjima osećaja i smirenosti.
Dodatno podešavanje kalibracije upravljača i elektronskog zadnjeg diferencijala (E-diff) omogućilo je inženjerima da poboljšaju povezanost i odziv za još prirodniji i intuitivniji osećaj. Sa mogućnošću da se ranije koristi više gasa u krivini za maksimalno zadovoljstvo od ulaska do izlaska iz krivine, DB12 S postiže besprekornu ravnotežu agilnosti i iskorišćavanja, zajedno sa osnovnom stabilnošću za vrhunsko samopouzdanje i uživanje.

Još jedno značajno poboljšanje za DB12 S su i standardne karbon-keramičke kočnice (CCB). Nudeći povećane performanse kočenja i termički kapacitet, CCB kočnice - prečnika 410 mm napred, 360 mm pozadi - kombinuju linearni odziv kočnice i konzistentan osećaj pedale sa izuzetnom otpornošću na slabljenje. Takođe štede 27 kg težine u poređenju sa čeličnim kočnicama, što donosi prednosti u kvalitetu vožnje, osećaju upravljanja i dinamičkom ponašanju pri upravljanju.
Aston Martin DB12 S takođe ima koristi od sledeće generacije sistema za kontrolu kočenja u krivinama (CBC). Prediktivna funkcija unutar CBC-a omogućava automobilu da održi optimalnu stabilnost tokom kočenja u krivini.
Direktor za performanse vozila u Aston Martinu, Sajmon Njutn, rekao je: „Tehnologija koju smo predstavili sa DB12 sada nam omogućava izuzetan prostor da istražimo novu dubinu karaktera i mogućnosti unutar iste platforme vozila. Sa DB12 S pažljivo smo osmislili mnoštvo detaljnih promena koje, čuvaju karakteristične nivoe prefinjenosti, poboljšavaju performanse vozila i pojačavaju angažovanje vozača. Dodavanjem ove veće dinamike i performansi DB12 S, verujemo da ovo podiže etos Super Tourera na uzbudljiv novi nivo.“
Vizuelno, novi DB12 S odražava svoje značajno poboljšane performanse i sportski osećaj upečatljivim novim izgledom. Počev od prednjeg dela, DB12 S se prepoznaje po novom dvostrukom prednjem spliteru i novim lamelama na haubi, gde svaka ima funkcionalnu i estetsku ulogu.
Spliter vizuelno spušta i proširuje DB12 S kako bi stvorio asertivniji izgled, a istovremeno generiše potisnu silu i usmerava protok vazduha u i oko lukova prednjih točkova kako bi stabilizovao protok vazduha.
Prelazeći na bokove, DB12 S ima sjajno crne dodatke na pragovima. Oni nastavljaju liniju koju formira novi prednji spliter, dodatno poboljšavajući prianjanje ka zemlji. DB12 S takođe nastavlja tradiciju nošenja S oznaka na ključnim mestima. Konkretno, na blatobranima odmah ispod svakog bočnog okvira. Ručno izrađena, kovana „S“ značka, u svetlom ili tamnom hromu, upotpunjena crvenim staklenim emajlom, predstavlja diskretan, ali trajan znak performansi.

Dizajn zadnjeg dela Aston Martina DB12 S daje jasan izraz, hvatajući suštinu povećane snage, izoštrene dinamike i nezaboravnog zvučnog zapisa. Još jednom, aerodinamika igra glavnu ulogu, fiksni zadnji spojler dodaje dramu i povećava stabilnost pri velikim brzinama. Ispod se nalazi novi zadnji difuzor, kao i izduvne cevi sa oznakom DB12 S, koje su uokvirene u širi zadnji branik za maksimalan vizuelni efekat.

Unutrašnjost DB12 S sadrži mnoštvo prepoznatljivih detalja jedinstvenih za model. Među njima je i crvena anodizirana završna obrada rotacionog kontrolera režima vožnje, uz kontrastne ivice na sedištima, kontrastne šavove i vez naslona za glavu.
DB12 S je standardno opremljen električnim prednjim sedištima Sport Plus sa podešavanjem u 16 pravaca, a tu je i opcija sedišta Performance sa ugljeničnim vlaknima.
Aston Martin DB12 S je dostupan za naručivanje, u Coupe i Volante verziji, sa isporukama koje počinju u prvom kvartalu 2026. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs