
Stellantis nastoji da smanji proizvodnju nekih modela sa SUS motorima da bi bio u skladu s postavljenim ciljevima emisija CO2 za 2025. godinu. Izvršni direktor Karlos Tavares je nedavno otkrio da se kompanija protivi bilo kakvom odlaganju izmena pravila i kaže da će ih se pridržavati.
Novoimenovani glavni operativni direktor za Evropu Žan-Filip Imparato je otkrio da Stellantis sledeće godine mora da udvostruči svoj udeo električnih vozila na 24% (od ukupnih prodatih vozila) ako želi da ispuni ciljeve za 2025. godinu. Druga opcija je smanjenje proizvodnje modela sa SUS motorima ako se potražnja za električnim vozilima koncerna ne poveća.
Nova pravila EU stupaju na snagu 1. januara i postaviće ukupni cilj emisije CO2 za vozni park od 95 grama po kilometru, što je velika razlika u odnosu na cilj od 106.6 g/km koji se primenjuje od prošle godine.
Ako proizvođač automobila ne ispuni cilj, suočava se s kaznom od 95 evra po gramu viška CO2 po vozilu. Imparato je za Automotive News rekao da bi smanjenje proizvodnje benzinaca i hibrida (dizelaša gotovo i nema u ponudi) moglo da započne već 1. novembra, prenosi HAK Revija.
Imparato navodi da Stellantis može da poveća prodaju električnih vozila na nekoliko načina. Na primer, povećanjem podsticaja prodavcima za električna vozila, osiguravajući nagrade u celom distribucijskom lancu, uključujući upravitelje zona i prodavce. Automobilski div bi takođe mogao da poveća cene svojih modela sa SUS motorima u pokušaju da podstakne kupce da razmotre električna vozila.
Kineski Leapmotor bi takođe trebalo da pomogne Stellantisu da ispuni emisijske ciljeve. Stellantis je vlasnik 51% kontrolnog udela u međunarodnoj filijali kineske marke, a prodaja kineskih automobila na evropskom tržištu će se računati u ukupnim emisijama Stellantisa.
Izvor: Index.hr / Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fiat