
Nemački automobilski div Volkswagen je 2024. zabeležio pad prodaje. Grupacija, koja između ostalog uključuje i marke Audi, Škoda, Seat i Porsche, lane je u svetu isporučila 9,027 miliona vozila, što je 2,3 posto manje nego godinu pre. Grupacija je takođe prodala manje električnih vozila.
Kako javlja nemačka gencija dpa, grupa je ipak ostvarila cilj od devet miliona isporuka širom sveta.

Regionalni rezultati veoma variraju. Tako je prodaja u Kini pala za gotovo deset posto, a u zapadnoj Evropi za samo 0,4 posto. Volkswagen je prošle godine u odnosu na 2023. uspeo da poveća prodaju u Severnoj Americi (za šest posto) i Južnoj Americi (za 15 posto).
Ukupna prodaja električnih vozila marki Volkswagen lane je u odnosu na prethodnu godinu smanjena za 3,4 posto na 745.000 vozila.

Među pojedinačnim markama posebno je razočarala prodaja luksuznih automobila Audija, koja je pala za 12 posto.

Prodaja ključne marke Volkswagen, koja čini više od polovine ukupne prodaje koncerna, pala je 1,4 posto u 2024., dok je proizvođač vrhunskih sportskih automobila Porsche zabeležio pad prodaje od tri posto.

S druge strane, prodaja vozila Seat/Cupra porasla je za 7,5 posto, a Škode za 6,9 posto. Ipak, kako javlja dpa, profiti tih filijala nisu mogli da nadoknade pad drugih marki.
Izvor: Seebiz.eu / dpa
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen / Audi / Seat / Škoda