
BYD, Geely i SAIC su pokrenuli tužbu na Opštem sudu EU-a protiv Evropske unije zbog uvedenih dodatnih nameta na njihove električne automobile.
EU je u oktobru uvela dodatne namete na kineske električne automobile nakon istrage o državnim podrškama. Nameti se kreću od 17% za BYD do 35,3% za SAIC, uz postojeći uvozni namet od 10%. Ove carine su uvedene nakon 13-mesečne antisubvencijske istrage koju je sprovela Evropska komisija, a koja je završila u oktobru 2024. godine. EU tvrdi da kineski proizvođači zbog državne podrške mogu da nude jeftinije automobile.
Zašto Tesli manji nameti?
Kako navodi Autonet.hr, kineski proizvođači osporavaju tri stvari: procenu subvencija, način izračunavanja nameta i dokaze o šteti evropskoj autoindustriji. Sporno je i to što Tesla, koji takođe proizvodi u Kini, za EU ima značajno manji namet od 7,8%, kažu Kinezi.
Prilagođavanja i planovi
Kineski proizvođači električnih vozila imaju različite planove na najavljene evropske mere zaštite tržišta. Neki od njih već razmatraju mogućnost preseljenja dela proizvodnje u Evropu da bi zaobišli carine, dok drugi prilagođavaju svoju izvoznu strategiju pojačanim plasmanom hibridnih vozila koja nisu obuhvaćena novim carinama.
Međutim, kineska vlada nije sklona takvim rešenjima - iz Pekinga navodno dolazi pritisak na proizvođače da odustanu od planiranih ulaganja u Evropskoj uniji. U celu situaciju se uključila i Kineska privredna komora za uvoz i izvoz mašina i elektronskih proizvoda, koja je stala u odbranu interesa domaćih proizvođača električnih vozila.
Evropska komisija ima rok od dva meseca i deset dana za odgovor na tužbe.
Izvor: Autonet.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Geely