
Kompanija Volvo Cars saopštila je u utorak da je prodaja njenih vozila opala za pet odsto na godišnjem nivou u januaru, na 50.820 automobila, dodajući da je pad uglavnom rezultat vremenskog okvira Kineske nove godine.
Volvo Cars, koji je većinski u vlasništvu kineske kompanije Geely Holding, naveo je da je broj elektrifikovanih vozila, uključujući potpuno električne i plug-in hibridne modele, porastao za 17 odsto u odnosu na prošlu godinu i sada čini 44 odsto ukupne prodaje, prenosi Reuters.
Najprodavaniji model Volvoa je u januaru bio XC60, sa 18.972 prodatih primeraka, što je nešto više nego pre godinu dana, zatim XC40/EX40, sa ukupno 8.736 prodatih vozila, što je pad od više od 20 odsto u odnosu na januar prošle godine, dok je XC90 ostvario prodaju od 7.473 automobila, odnosno pad prodaje za oko deset odsto.
Akcije kompanije Volvo Cars pale su za 2,61 procenat u jutarnjem trgovanju, nadmašivši opšti pad stokholmskog berzanskog indeksa od 0,6 procenata.
Volvo je inače 2024. godine prodao rekordnih 763.389 vozila šiorm sveta, što je 7,7 odsto više nego 2023.
Izvor: Biznis.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volvo