home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Mustang Mach-E
 
Ford očajnički želi da spreči pretnju koju predstavlja kineska automobilska industrija, ali potrebna mu je tehnička stručnost Kine da bi se to dogodilo, prema rečima njihovog šefa.

Izvršni direktor Forda Džon Farli je rekao za New York Times da je Kina 10 godina ispred kada je reč o proizvodnji baterija za električna vozila i da je jedina šansa Forda da se izjednači s autoindustrijom te zemlje, a zatim i napreduje, da iskoristi njihovu tehnologiju.

“Način na koji se možemo takmičiti s njima je da dobijemo pristup njihovom znanju baš onako kako je njima bilo potrebno naše znanje pre 20 godina, a zatim upotrebimo naš inovativni ekosistem, američku genijalnost i našu prisnost s korisnikom da ih pobedimo na globalnom nivou,” rekao je Farli za New York Times. "Biće to jedna od najvažnijih trka za spas naše industrije."

Kako ističe Jutarnji.hr, Farli ne govori o nekom dalekom budućem planu, već o nečemu što se već dešava. Ogromni Fordov BlueOval Battery Park je trenutno u fazi izgradnje, a kada bude spreman za rad 2026., proizvodiće hiljade litijum-jonskih fosfatnih (LFP) baterija koje se oslanjaju na tehnologiju kineskog CATL-a.

New York Times objašnjava da je CATL-ova pametna hemija baterija izvorno razvijena u SAD-u, a zatim su je za "sitan novac" kupili Kinezi. Naime, LFP hemiju su otkrili naučnii sa Univerziteta u Teksasu, a zatim ga je komercijalizovao A123 Systems LLC, startap koji je dobio mnogo novca od Obamine administracije. Ali tržište električnih vozila se sporo razvijalo i A123 je propao, a njegove ostatke, uključujući i bateriju, na kraju je otkupila tada najveća kineska kompanija za autodelove. Niko pre deset godina nije mogao da zna da će električna vozila postati tako veliki deo automobilske industrije. Ali Kinezi su zaključili da hoće. Tesla je to takođe to učinio pre bilo koje druge zapadne marke.

Ford trenutno radi na malom električnom vozilu jeftinijem od 30.000 dolara da bi se borio s pristupačnim električnim automobilima iz Kine koji još nisu stigli u SAD, ali se već prodaju u drugim delovima sveta.

Izvor: Jutarnji.hr / New York Times

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford



čitanja : 726



Komentari