
Radi se o zaista velikoj stvari jer sistem sada uključuje "world model" mogućnosti i učenje s pojačanjem, nadograđujući se na originalnu verziju obučenu na 10 miliona klipova stvarne ljudske vožnje.
"World model" je simulacija u kojoj kompjuter automobila može da predvidi šta će se sledeće dogoditi, baš kao što bi to učinio iskusan ljudski vozač. Mnogi kineski proizvođači električnih vozila sada teže ovoj "end-to-end" tehnologiji pomoći u vožnji, ali Xiaomi pomera granice koristeći ove modele da bi blisko imitirao ljudsko ponašanje za upravljačem, piše Klix.ba.
Osnova za ovaj skok su masivni podaci o obuci, 10 miliona klipova vozača koji se kreću u različitim saobraćajnim situacijama, što omogućava AI modelu da nauči superiorne veštine. Kako bi dokazao svoju tehnološku veštinu, Xiaomi EV ističe svoje nedavne uspehe, uključujući ViSE algoritam za "world model", koji je pobedio na profesionalnom izazovu ICCV 2025. godine te rad o generativnom modelu Genesis, koji je prihvaćen na NeurIPS-u, jednoj od najprestižnijih konferencija o veštačkoj inteligenciji.
Ova tehnološka unapređenja direktno se prevode u veću bezbednost na putu. Xiaomi HAD Enhanced Edition donosi dva velika poboljšanja u bezbednosni set alata automobila. Prvo, unapređuje performanse AEB-a (Autonomous Emergency Braking), što automobilu omogućava bolje kočenje kada je verovatan sudar.
Drugo, kompanija uvodi potpuno novu funkciju AES (Automatic Emergency Steering), što znači da automobil sada može automatski da upravlja da bi izbegao potencijalnu nesreću ako samo kočenje nije dovoljno. Važno je zapamtiti da je ovo i dalje samo potpomognuta vožnja i da vozači moraju u svakom trenutku obratiti punu pažnju na put, bez obzira koliko pametan kompjuter postane.
Xiaomi EV je planirao da uloži oko milijardu evra u istraživanje i razvoj veštačke inteligencije samo u ovoj godini. Takva vrsta potrošnje zahteva predan tim, a trenutno odeljenje za pametnu vožnju ima radnu snagu s više 1.800 članova, uključujući čak 108 doktora nauka.
Usvajanje funkcija pomoći vozaču na Xiaomi električnim automobilima od strane korisnika je izuzetno visoko. Više od 90 posto vlasnika Xiaomijevih električnih vozila aktivno koristi ove funkcije pomoći. Kompanija izveštava da su ove funkcije već pomogle u sprečavanju procenjenih 457.000 potencijalnih sudara. Ovo je veliki broj koji pokazuje stvarnu vrednost sistema.
Originalna HAD funkcija, bazirana na end-to-end tehnologiji, prvi put je uvedena na vozila koja ispunjavaju uslove krajem februara ove godine. Do kraja jula već je dobila svoju prvu veliku nadogradnju, značajno povećavajući njene mogućnosti, a besplatan pristup HAD funkciji je ključna prednost za sva električna vozila ovog brenda.
Izvor: Klix.ba
Foto: Xiaomi