Najavljen Mercedes-AMG GT4 EV


Automobil će naslediti Mercedes-AMG GT 4-Door i po fabričkim najavama predstavljaće ozbiljnu konkurenciju modelima kao što su Lucid Air Sapphire i Porsche Taycan Turbo GT.

Podsećanja radi, GT XX Concept ima novi električni pogonski sklop sa tri motora od 1000 kW/1360 KS i bateriju sa 114 kWh, sposobnu za punjenje do 850 kW. Motore je inače kreirao britanski proizvođač Yasa, u vlasništvu Mercedesa, dok je pogon na sva četiri točka.
Automobil služi kao tehnološki demonstrator za ono što će postati dugo očekivani naslednik GT 4-Door Coupea i najmoćniji AMG do sada (mada će serijski model imati manje snage od koncepta).
Iz Mercedesa su još ranije najavili će predstojeći serijski model ciljati na vreme od 0 do 100 km/h za manje od 2,5 sekunde.
GT XX je prvi model izgrađen na novoj platformi električnih automobila AMG.EA sa 800V. Njegov baterijski paket je integrisan u šasiju kako bi se povećala torziona krutost i zaštita od sudara. Karoserija je napravljena od mešavine aluminijuma, čelika i kompozita od ugljeničnih vlakana.
Sa dužinom od 5204 mm, širinom od 2130 mm i visinom od 1317 mm, GT XX je 150 mm duži, 61 mm širi i 130 mm niži od postojećeg GT 4-Door Coupea lansiranog 2018. godine. Očekuje se da će se ove dimenzije preneti i u serijski automobil, koji će se proizvoditi u fabrici Mercedes-Benza u Zindelfingenu u Nemačkoj.
GT XX takođe ima aktivne sisteme za kontrolu nagiba i upravljanje zadnjim točkovima koje će usvojiti njegov proizvodni brat.
AMG tvrdi da se mnogo potrudio da zadrži emocionalnu privlačnost koja je i dalje glavna atrakcija današnjih modela sa V8 motorom. Na primer, spoljašnji zvučni sistem sa osam zvučnika kod koncepta imitira zvukove ubrzanja.
Što se tiče unutrašnjosti, očekuje se da će serijski model imati volan sa zaravnjeim donjim delom i zakrivljeni displej koji podseća na onaj u konceptu.
Na kraju, ovom modelu će se pridružiti i srodni SUV, čije lansiranje je zakazano za 2027.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs