
Arona i Ibiza ove godine dobijaju značajno unapređenje
Seat neće lansirati električni automobil ove decenije, ali će brendu biti potreban ako želi da preživi u budućnosti, potvrdio je izvršni direktor Vejn Grifits.
Brend u vlasništvu Volkswagen grupe će doneti odluku o vremenu lansitanja električnih vozila „krajem decenije“, rekao je Grifits. Međutim, govoreći na konferenciji o rezultatima Seata i Cupre za 2024., Grifits je priznao da će Seatu „biti potreban EV da bi nastavio“, dodajući: „Da bi Seat imao izvesnu budućnost, moramo da imamo električnu budućnost“.
Upitan zašto bi Seat čekao do 2030-ih kada drugi sada lansiraju više električnih vozila, Grifits je rekao da je „Seat u ovom trenutku na dobrom mestu“ finansijski, sa 310.000 prodatih vozila prošle godine (povećanje od 7,5% u odnosu na 2023.).
Zajedno sa nedostatkom kapaciteta u fabrici u Martorelu u Španiji, gde će se proizvoditi budući Cupra Raval, Volkswagen ID 2 i Škoda Epiq, „trenutno [EV] za Seat nije neposredan prioritet“, kaže Grifits.
U međuvremenu, Cupra Raval će premijeru imati 8. septembra ove godine na sajmu u Minhenu (o Ravalu više u ranijem članku).
Seat je prvobitno planirao da lansira El-Born električni model (na prvoj slici), baziran na Volkswagenu ID.3 kao svoj prvi električni automobil 2021. godine, ali je automboil preimenovan u Cupra Born nakon što je Cupra pretvorena u samostalni brend.
Griffts je takođe ukazao na Cupru kao na razlog zašto još uvek nije lansiran Seat EV, s obzirom da Cuprin uspeh i profitabilnost negiraju potrebu da Seat požuri sa EV. Cupra je zabeležila 248.100 prodaja u 2024.
Bez obzira na to, trenutno se rade planovi o tome kako bi Seat EV mogao da izgleda. Na pitanje da li bi predstojeći Volkswagen ID.1, čija je ciljna cena oko 20.000 evra, mogao da bude osnova, Grifits je rekao da će „razmisliti o tome u budućnosti“, ali „još nije vreme za Seat EV“.
Ovo prati izjavu tehničkog šefa Volkswagena Kaija Grinica da je ID.1 u potpunosti razvijen kao samostalan model za Volkswagen, bez planova za srodne automobile brendova VW Grupe.
Grifits je objasnio da bi ključna tačka za bilo koji Seat EV bila profitabilnost. „Automobili bi morali da budu profitabilni“, rekao je on, a „za Seat kao kompaniju, mi želimo da sada zaradimo novac i investiramo“, što bi bilo teško sa jeftinim električnim vozilom. Međutim, dodao je da "ne bi isključio" mogućnost da Seat u budućnosti dobije ID.1 blizanca.
On je ranije rekao za Autocar da, iako će grupa Seat u doglednoj budućnosti ostati fokusirana na Cupru, pošto je jednostavno profitabilnija, fokus će ponovo biti stavljen na Seat kada elektrifikacija dostigne segmente nižih cena i kada postoji odgovarajuća potražnja za takvim proizvodima.
S druge strane, Arona i Ibiza ove godine dobijaju značajno unapređenje da bi izdržali na tržištu do kraja decenije.

To znači vizuelno osveženje za ova dva benzinska automobila, zajedno sa tehnološkim ažuriranjima, iako neće biti promena u pogonskim agregatima osim onih koje su potrebne za ispunjavanje zakonskih zahteva u narednim godinama.

„Planiramo da automobile sa unutrašnjim sagorevanjem prodajemo do kraja decenije“, rekao je za Auto Express Verner Tic, Seatov potpredsednik za istraživanje i razvoj. On je rekao i da je kompanija skratila svoje razvojne procese na tri godine, što znači da se odluke mogu donositi kasnije, ali automobili i dalje stižu u istom roku.
„Naša ambicija je da pronađemo tehničko rešenje koje će Seatu omogućiti da uđe na tržište električnih vozila, jer sa cenom automobila, tehnologija mora da doživi korak promene troškova.”
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs