
Evropske prodajne brojke firme Dataforce, koje je objavio Automotive News Europe, pokazuju da je u februaru u Evropi prodato čak 64 posto više kineskih automobila nego godinu dana ranije. Prodata su 38.902 kineska automobila, čime je tržišni udeo kineskih marki povećan s 2,5 na 4,1 posto, navodi Jutarnji.hr.
Zbog carina mnogi kineski proizvođači automobila sve više nude SUS automobile. Naime, benzinski modeli i plug-in hibridi još ne podležu dodatnim carinama, pa zbog toga kineski proizvođači sve više forsiraju njihovu prodaju u Evropi. Zbog toga su za rast od 64 posto u potpunosti zaslužni modeli koji imaju benzinske motore, budući da su kineska električna vozila u stvari imala pad prodaje od 3,4 posto u odnosu na prošlu godinu.
Kineski brendovi trenutno posebno dobro posluju s plug-in hibridima te su oni "pronašli" 4744 evropskih kupaca u februaru, što je 321 posto više u odnosu na 2024. godinu. Automotive News je naveo BYD Seal U kao primer, jer taj automobil dolazi kao električni i plug-in hibridni automobil. Potpuno električna varijanta je prodata u 519 primeraka, a plug-in hibrid u čak 2281 primerku.
Veliki rast prodaje među kineskim markama beleži Omoda, koja se tek počela probijati na tržište, najviše s benzinskim motorima. Dobro ide i markama BYD i MG. S druge strane, prilično loše rezultate u Evropi imaju Zeekr, Lynk &Co, Xpeng i Nio, što pokazuje da će nekim kineskim markama biti dosta teško da se probiju u Evropi.
Izvor: Jutarnji.hr / Automotive News
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD