home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Hyundai Ioniq 9
 
Korejski proizvođač je navodno sastavio „specijalan“ tim, koji ima zadatak da razvije sopstvene baterijske ćelije.

Hyundai Motor grupacija planira da razvije i proizvodi baterijske ćelije za električna vozila pod sopstvenim krovom. Razlog je rastuća zabrinutost da će zaostati u trci u oblasti baterija, sudeći po pisanju lokalnih medija u Južnoj Koreji.

Ova odluka je navodno donesena nakon što je kineski EV i baterijski gigant BYD, nedavno predstavio svoju megavatnu platformu za punjenje.

Po korejskom Chosun Dailyju, Hyundai Motor je kreirao stručan tim koji funkcioniše u okviru proizvodne divizije, i koji bi trebalo da predvodi razvoj baterija unutar kuće. Takozvani „B Task Force“ uključuje vrhunske inženjere uključujući  Jong Đan-čula, šefa proizvodnje i Čoj Đej-huna, čoveka na čelu odeljenja za razvoj baterija.

Korejski proizvođač već ima „baterijski“ tim. Međutim, on uglavnom služi kao veza između kompanije i snabdevača baterijama, LG Energy Solutiona i SK Ona, za integraciju baterija u modele Hyundaija, Kije, i Genesisa. Dok se očekuje da se napori u vezi sa ostvarenjem planova nastave, Hyundai jasno vidi potrebu da investira u sopstvenu tehnologiju baterija.

Južnokorejska kompanija nije prva koja proizvodnju baterija stavlja pod sopstveni krov. Tesla proizvodi svoje 4680 baterije  koje se koriste za potrebe Cybetrucka i Modela Y, mada je Panasonic i dalje jedan od njegovih glavnih snabdevača. BYD je, kao što je poznato, započeo egzistenciju kao proizvođač baterija 1995. Ova kineska kompanija proizvodi sopstvene „Blade“ baterije za elektromobile i „plug-in“ hibride. Toyota takođe proizvodi baterije za električne automobile u Japanu, a nedavno je proširila pogone na druge zemlje. Japanski gigant je otvorio fabriku baterija u Severnoj Karolini, vrednu 14 milijardi dolara, u kojoj se proizvode baterije za hibride, elektromobile i priključne hibride.

Razvoj baterija unutar kuće donosi čitav niz prednosti. Omogućava proizvođačima automobila da proizvode jedinice optimizovane za odgovarajući softver i arhitekturu. Nakon povećanja obima proizvodnje, prednosti u pogledu troškova mogu biti ogromne, jer mogu eleminisati naknade dobavljačima i pružiti kompanijama veću kontrolu nad sirovinama i logistikom. Takođe, mogu se ubrzati istraživanje i razvoj i smanjiti izloženost uskim grlima u lancu snabdevanja. Ipak, za to su potrebna ogromna početna ulaganja i stručnost u proizvodnji, koju su tradicionalni proizvođači baterija, poput LG Energy Solutiona, usavršavali decenijama.

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai



čitanja : 174



Komentari