
Kineska odluka iz aprila da ograniči izvoz širokog spektra metala i srodnih magneta poremetila je lance snabdevanja koji su ključni za proizvođače automobila, proizvođače vazduhoplovne opreme, kompanija za proizvodnju poluprovodnika i vojne dobavljače širom sveta.
Gomilanje zaliha od strane Hyundaija, trećeg najvećeg svetskog proizvođača automobila, zajedno sa njegovom filijalom Kia Corp ukazuje na to da je u boljoj poziciji od mnogih konkurenata da izdrži ograničenja koja su već uticala na proizvodnju ili mrežu dobavljača kompanija, uključujući Ford i BMW.
Kako prenosi Klix.ba, zvaničnik za odnose s investitorima kompanije Hyundai rekao je da južnokorejski proizvođač automobila ima "mnogo više manevarskog prostora" od konkurencije u pogledu problema u lancu snabdevanja retkim zemnim metalima koji utiču na industriju.
Zvaničnik je rekao investitorima da su napori kompanije Hyundai da diverzifikuje lance snabdevanja i poboljša nabavku uspeli i da kompanija očekuje da će moći da proizvodi električna ili hibridna vozila bez prekida "najmanje oko godinu dana".
Hyundai je takođe značajno povećao svoje zalihe retkih metala tokom nedavnog perioda kada je Kina neznatno ublažila svoja izvozna ograničenja.
Kina proizvodi oko 90% retkih metala u svetu, koje su neophodne za proizvodnju vozila, posebno motora za električna vozila.
Hyundai Motor Group takođe poseduje zalihe magneta povezanih s retkim zemnim elementima, potrebnih za njihova glavna električna i hibridna vozila, rekla je osoba upoznata s temom, a koja je želela da ostane anonimna zbog osetljivosti teme.
Kineska dominacija u ključnoj mineralnoj industriji sve više se smatra ključnom polugom Pekinga u trgovinskom ratu koji su izazvale tarife američkog predsednika Donalda Trampa.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Hyundai