home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Dacia Sandero Stepway
 
Dacia je postala jedan od neospornih lidera pristupačnih automobila u Evropi. Rumunski brend u vlasništvu francuskog Renaulta je uspeo da izgradi lojalnu bazu kupaca, koji se vraćaju da kupe automobil nakon što su prethodno iskusili Daciju. Dacia i Renault imaju koristi od velike greške koju su napravili Kia, Opel i Fiat.

Rumuni više ne iskorišćavaju prednosti francuskih mrvica, već su počeli da dele tehnologije, ne sve, ali veliki broj njih, uključujući hibridne pogone najnovije generacije. Novi Bigster ima za cilj da bude najprodavaniji u svojoj kategoriji, uprkos velikoj invaziji kineskih brendova, piše Klix.ba.

Dacia Bigster

S druge strane, Sandero je jedan od najvažnijih modela cele Renault Grupe. Vodeći model marke će uskoro proći kroz veliko osveženje, i to ne samo kozmetičko, koje će ga podići na još viši nivo nego što već jeste. Ako se neko pitao zašto je Sandero jedan od najprodavanijih, Dacia je jednostavno iskoristila greške rivala.

I nije u pitanju samo pristupačna cena, već i njegovi motori i određena tehnologija. Jer Dacia je jedini proizvođač koji je nastavio da se oslanja na fabrički ugrađeni LPG. Do pre nekoliko godina, brendovi poput nemačkog Opela, korejske Kije i italijanskog Fiata takođe su nudili automobile s plinskom instalacijom, ali su odlučili da je napuste.

Dacia Sandero Stepway

Sandero Eco-G je pristupačno vozilo opremljeno s dva rezervoara: jednim za benzin, kapaciteta 50 litara, i drugim za prirodni plin, koji košta mnogo manje od benzina, ali koji obezbeđuje kombinovani domet veći od 1.000 kilometara.

To je ono što ovu LPG verziju čini jednom od najprodavanijih u Evropi. Samo u Nemačkoj, 15 posto kupaca bira Sandero u verziji Eco-G. Međutim, važno je napomenuti da nije samo domet ono što Dacia modele opremljene LPG motorima čini tako atraktivnima, i to objašnjava zašto je to toliko važno za Renault grupu.

LPG proizvodi 10 posto manje CO2, emisije azotnih oksida su 50 puta niže u poređenju s dizelom, a čestice gotovo da ne postoje. Ova tri faktora omogućavaju Renaultu, kao grupi, da premaši zahtevne standarde protiv zagađenja Euro 7.

Velika greška za konkurenciju, koji su okrenuli leđa "plinu" i koji sada plaćaju visoku cenu, maksimizirajući elektrifikovane automobile. To su skuplje tehnologije kojima Dacia nije morala da pribegne, odbacivši i plug-in hibride, koje je Renault već napustio kao preskupe.

Izvor: Klix.ba

Foto: Autoblog.rs / Dacia



čitanja : 140



Komentari