
Vožnja preko granice zbog jeftinijeg goriva je poznata praksa među mnogim vozačima širom Evrope. Međutim, u jednoj dalekoistočnoj državi su odlučili da doskoče toj navici, i to na vrlo originalan način. Naime, u Singapuru ne smete da napuste državu sa rezervoarom goriva koji nije pun.
Kako podseća Jutarnji.hr, Singapur je već godinama jedno od najskupljih mesta na svetu za vlasništvo automobila. Da biste uopšte imali pravo da kupite vozilo, prvo morate da platite takozvani COE, sertifikat o vlasništvu, koji košta 70.000 evra. Zatim dolazi ARF, posebna taksa na kupovinu vozila, čiji iznos se bazira na vrednosti automobila i može da dostigne i do neverovatnih 320 posto. Dodajte tome visoke poreze i dodatne namete - i cene običnih automobila se penju u nebesa.
Tako recimo obična Toyota Corolla u Singapuru košta više od 110.000 evra.
Uprkos takvim cenama, gorivo u Singapuru i dalje ima relativno "normalnu" cenu, litar benzina košta oko 1,90 evra, otprilike kao na skupljim tržištima u Evropi. Problem nastaje u poređenju sa susednom Malezijom, gde je litar samo 40 centi. Granica između dve države je lako dostupna svim stanovnicima Singapura. Najudaljenija tačka ove države je udaljena tek pedesetak kilometara od Malezije i mnogima je to bio savršen način da napune rezervoar za sitniš.
Ali Singapurci ne bi bili Singapurci da nisu uveli pravilo koje sve menja. Takozvano pravilo ‘Three-Quarter Tank Rule‘ propisuje da nijedno vozilo registrovano u Singapuru ne sme da napusti državu s rezervoarom napunjenim manje od 75 posto.
Pravilo važi za automobile na benzin, dizel i komprimovani gas, a navodno se dosledno sprovodi na graničnim prijelazima. Onima koji prekrše pravilo sledi kazna do 500 singapurskih dolara (oko 330 evra), a osim globe, moraju da se vrate i natoče gorivo.
Ova pomalo apsurdna, ali genijalna mera za državni budžet, još jedan je dokaz koliko daleko može ići fiskalna kreativnost male države koja zna kako uzeti "brdo novca" od svojih građana.
Izvor: Jutarnji.hr