
Nadogradnja stiže do vlasnika modela Xiaomi SU7 Pro, Max i Ultra, dok je primerci novog modela Xiaomi YU7 imaju po izlasku iz fabrike.

Kako prenosi Klix.ba, suština nadogradnje je ogromno povećanje podataka iz koje je veštačka inteligencija automobila stekla znanje. Xiaomi svoje podatke naziva "Clips", ali to nisu tipični klipovi s društvenih mreža. Svaki Xiaomijev Clip je segment vožnje iz stvarnog sveta dužine 30 do 60 sekundi. Ovi snimci sadrže sve ono što automobil "vidi i oseća" koristeći svoje kamere LiDAR i mmWave radar.
U suštini, Xiaomijev ADAS je vozač-učenik koji "gleda" milione kratkih videa stručnog vozača, koji se snalazi u teškim situacijama. Analizirajući ove klipove, AI uči kako direktno reagovati na svet, što je pristup poznat kao "end-to-end" sistem. Ova metoda izbegava složena, unapred programirana pravila, omogućavajući AI-ju da prirodnije uči iz iskustva.
Xiaomijev ADAS je prvobitno obučen na biblioteci od tri miliona klipova, ali sada je ta biblioteka narasla na 10 miliona. Prema kompaniji, ovaj gigantski skok u dostupnim podacima doveo je do primetnih poboljšanja u načinu na koji se njeni električni automobili ponašaju na putu. Cilj je da se smanji osećaj da robot upravlja vozilom te da se čini kao da je iskusan čovek za upravljačem. Kompanija izveštava o specifičnim, izmerenim dobicima od ove infuzije podataka, ciljajući na uobičajene frustracije koje vozači imaju s tehnologijama potpomognute vožnje.
Xiaomi tvrdi da je udobnost vožnje tokom ubrzanja i kočenja poboljšana za 57 posto. U praksi, ovo bi trebalo da znači glatkije kretanje i zaustavljanje u saobraćaju, smanjujući trzanje pri kretanju koje ponekad može izazvati mučninu. Sistem je takođe navodno 67 posto bolji u zaobilaženju prepreka. To može biti bilo šta, od nepropisno parkiranog dostavnog kamiona do nadolazećeg saobraćaja u uskoj ulici, a kompanija kaže da je sposobnost automobila da uspešno prođe kroz složene raskrsnice povećana za 23 posto.
Xiaomi je ogroman trud posvetio razvoju vlastite tehnologije vožnje za svoju liniju električnih vozila. Kompanija je u svoj automobilski projekat uložila početnih 691 milion evra, a na tehnologiji radi posvećeni istraživačko-razvojni tim sačinjen od više od 1.800 ljudi, uz podršku flote od više od 400 testnih vozila, koja stalno prikupljaju nove podatke na javnim putevima. Celi ovaj napor podržava Xiaomijeva interna AI laboratorija i njegova temeljna AI tehnologija, veliki model MiMo, koji pokreće proces učenja za sistem vožnje.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi