
Kompanija je nedavno predstavila novu generaciju svog globalno najpopularnijeg modela, CX-5. Iako je redizajn sam po sebi važna vest, još je značajnija najava hibridnog pogonskog sklopa koji bi na tržištu trebalo da se pojavi 2027. godine. Ovaj potez proširuje Mazdinu ponudu elektrifikovanih SUV-ova, s ciljem privlačenja šireg kruga kupaca u vreme promenjivih stavova prema električnim vozilima.
U prvoj polovini 2025. godine, Mazda je zabeležila globalnu prodaju od 636.968 jedinica, što predstavlja rast od 2,6 posto u odnosu na prethodnu godinu. Sjedinjene Američke Države ostale su najveće tržište s 210.297 prodatih vozila, dok je prodaja u Japanu porasla za 18,7 posto, ali je istovremeno pala u Evropi (-12,2 posto) i Kini (-18,7 posto).
Kako podseća Autonet.hr, trenutna ponuda u Severnoj Americi već uključuje elektrifikovanu verziju lokalno proizvedenog modela CX-50 s hibridnim sistemom iz Toyote, kao i plug-in hibridne opcije za veće i premium modele CX-70 i CX-90. Njima će se 2027. pridružiti pomenuti hibridni CX-5, opremljen Mazdinim vlastitim hibridnim sistemom baziranom na novom 2.5 litarskom SkyActiv-Z motoru. Pre toga, nova generacija CX-5 stiže na tržište s benzinskim motorom tokom 2026. godine.

Što se tiče ostatka ponude, kompaktni CX-30 nastaviće s manjim ažuriranjima do dolaska nove generacije 2029. godine. Model CX-50 mogao bi da dobije sveobuhvatan redizajn 2030., dok će veći CX-70 i CX-90 proći kroz blagi facelift 2026. godine. Popularna Mazda 3, dostupna u hatchback i sedan verzijama, ostaće u trenutnom obliku još barem četiri godine, a potpuno nova generacija očekuje se tek oko 2032.

Mazda planira da lansira mehanički povezane modele, limuzinu Mazda 6e i SUV CX-6e, u Evropi i Australiji, a oba modela potiču iz saradnje s kineskim partnerima. Međutim, čini se da će kupci na nekim tržištima, poput američkog, morati da sačekaju malo duže na prvi potpuno električni Mazdin model razvijen isključivo unutar kompanije.
Prvi takav EV, razvijen u potpunosti u Mazdinom pogonu, najavljen je za 2027. godinu, a na tržište bi mogao da stigne 2028. Iako su detalji još uvek tajni, očekuje se da će se raditi o crossoveru koji će utrti put za daljnje električne modele u skladu s Mazdinim ciljevima za 2030. godinu.
Mazda razvija i dva sportska automobila s ciljem oživljavanja svog entuzijastičkog nasleđa pre kraja ove decenije.

Najuzbudljiviji novitet je serijska verzija koncepta Mazda Iconic SP iz 2023. godine, opremljena električnim pogonom s rotacionim motorom za produženje dometa. Izveštaji iz Japana sugerišu da bi novi sportski automobil mogli da vidimo već sledeće godine, iako drugi izvori navode da će stići u prvoj polovini 2028. U svakom slučaju, ovaj elegantni kupe s dvoja vrata dizajniran je kao duhovni naslednik kultnog modela RX-7.
Uz to, i legendarni MX-5 dobija novu generaciju. Razvoj je već u toku, a sledeća iteracija najpopularnijeg roadstera na svetu mogla bi biti lansirana 2029. godine. Ohrabrujuća vest je da se očekuje da će zadržati svoj četvorocilindrični benzinski motor i dodatno usavršiti svoju reputaciju agilnog i pristupačnog sportiste.
Koliko je MX-5 popularan model pokazuje i podatak da su julu ove godine u SAD-u prodata 1.163 primerka, što je čak 130,8 odsto više nego u istom mesecu 2024. Za prvih sedam meseci 2025. ovaj model je u SAD-u našao 5.035 novih vlasnika, za 31,7 odsto više nego u istom periodu prošle godine.
Izvor: Autonet.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda