Još je rano za dobijanje tačnih podataka o prodaji Bigstera, ali rumunski proizvođač je više nego odlučan da pokaže kupcima da je najveći SUV u njegovoj ponudi idealan izbor. A najubedljiviji argument za kupovinu nisu motori ili oprema, prema studiji Nemačkog automobilskog kluba (ADAC).
Studija obuhvata veliki broj modela na evropskom tržištu i ima za cilj da utvrdi njihove troškove korišćenje. Rezultati nisu iznenađujući, jer svi Dacia modeli zauzimaju prvo mesto u svojim kategorijama, sa jasnom prednošću u odnosu na ostale. Poređenje stvarnih troškova korišćenja je ključno za mnoge vozače prilikom donošenja odluke o kupovini. Naravno, cena je jedan od najvažnijih faktora, ali postoje i oni koji gledaju mnogo dalje i uzimaju u obzir druge faktore kao što su amortizacija, potrošnja goriva, troškovi održavanja, gume, porezi i osiguranje.
Sve ovo su uzeli u obzir i stručnjaci ADAC-a, koji su kao osnovu koristili period od pet godina i 75.000 kilometara. Proračuni pokazuju da troškovi rada Bigstera iznose 42,2 centa po kilometru, a to se odnosi na MHEV verziju sa 140 KS i automatskim menjačem. Kod hibridne verzije sa 130 KS i pogonom na sva četiri točka, trošak je 49,8 centi po kilometru.

Tako je Bigster najjeftiniji model u svojoj kategoriji, ispred drugog automobila u istoj kategoriji za čak 18,4 centa. Tokom pet godina, vlasnici Bigstera uštede 13.800 evra, a prema rečima stručnjaka, takav iznos je tipičan za modele B segmenta, a ne za C segment, gde je pozicioniran rumunski SUV. Ostali Dacia modeli su takođe lideri u svojim segmentima, ali su razlike u odnosu na ove druge mnogo manje. Spring košta 35,4 centa po kilometru, Sandero 34,9 centi, Jogger 42,9 centi po kilometru i Duster 44,4 centa.

Najskuplja Dacia ikada prodata, Bigster ipak ostaje veran principima rumunskog brenda sa nenadmašnim odnosom uloženog i dobijenog. Po ceni bazne verzije rivalskog modela sada možete da kupite „full“ opremeljen Bigster... i da vam ostane dovoljno novca za zimovanje... Bigster je za Daciju revolucija. Baš tako - namoderniji i najskuplji automobil u istoriji. Jer, Rumuni do sada nisu prodavali model koji košta 33-34 hiljade evra. Sada prodaju... i to baš dobro... SUV C segmenta se razvukao na 4,57 metara, što je za 23 centimetra više od Dustera. Dovoljno je reći da je sa takvom veličinom vozilo namenjeno porodicama. Za razliku od Dustera, u Bigster sa lakoćom staje petoro putnika sa sve prtljagom.
Izvor: Sportal.blic.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia