

Kod modela G80 M3 i G90 M5, zadnja vrata ne prate liniju širokih zadnjih blatobrana, što na prvi pogled može da izgleda kao nedovršeno rešenje ili čak prečica u proizvodnji. Međutim, šef BMW-a M, Frank van Meel, objašnjava da je takav izgled bio cilj, a ne slučajnost. Umesto da dizajniraju jedinstvena vrata za M modele visokih performansi, u BMW-u su se odlučili da prošire samo zadnje bočne panele, piše Index.hr.

Van Meel tvrdi da je ovaj pristup izabran da bi se postigao izgled inspirisan trkačkim automobilima. "Ako pogledate M3, deo onoga šta ga čini tako kul je to što morate izvući zadnji blatobran", izjavio je. "Naši dizajneri bi rekli da bismo želeli nova vrata, ali ja bih rekao ne. Naši kupci ne žele, a ni ja ne želim." On smatra da upravo taj vizuelni prekid između vrata i blatobrana naglašava sirovu snagu automobila.
"Stvar sa zadržavanjem zadnjih vrata je u tome da ako je vaša karoserija u belom šira za 25 mm, i imate takvu razliku s vratima, to vam daje ovaj izgled poput trkačkog automobila", objašnjava. "To je ono što M3 čini tako kul. Nije tako gladak - možete videti snagu."
Zanimljivo je da M4 coupe, koji deli većinu mehanike s limuzinskim M3, nema ovaj "problem". Zbog nedostatka zadnjih vrata, dizajneri su mogli da stvore besprekoran prelaz na proširene bočne panele. Treba pomenuti i da je prethodna generacija M3 limuzine koristila sličan pristup sa standardnim vratima, iako je celokupni dizajn bio nešto skladniji od aktuelnog modela.
Za sve kojima se izgled trenutnog M3 ne sviđa, novo poglavlje je na vidiku. Očekuje se da će sledeća generacija, navodno pod kodnim imenom G84, stići krajem 2027. ili početkom 2028. godine. Ovaj model usvojiće BMW-ov novi dizajnerski jezik "Neue Klasse", što bi moglo u potpunosti da redefiniše stil i estetiku budućih sportskih modela marke.
Izvor: Index.hr / Motor1.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW