
U poslednje vreme prosečan kupac sve češće razmišlja na način: "Iskreno, ovih dana nemam volje da kupim novi automobil."
Istina, izbor automobila postaje sve teži. Pogotovo u poslednje vreme, s toliko mnogo marki, pogonskih verzija i kilometarskih opcija opreme u konfiguratoru. Jednim delom je krivo evropsko zakonodavstvo koje prisiljava proizvođače da vozilo opremaju bezbednosnim asistentima i istovremeno paze na svaki gram emitovanog CO2. Na drugoj strani, to kupce tera da vrlo pažljivo razmisle šta će kupiti, piše Klix.ba.

Danas, moderna vozila imaju i do 30 asistenata za vožnju i vrlo mali nivo je onih koji nemaju neki oblik elektrifikacije. To naravno iz godine u godinu povećava cene automobila. S druge strane, u nekim EU gradovima, ako nemate eko ili vozilo s nultom emisijom, praktično ne možete voziti u zonama niske emisije, tako da za neke ljude nema druge opcije nego da kupe novi automobil. Ali ne mogu svi da priušte novo, pa čak ni polovno elektrifikovano vozilo koje više nije u rangu ranijih polovnjaka koje su mogli da priušte i oni kupci s ograničenim budžetom.

Prema prošlogodišnjem istraživanju CarVerticala na tri evropska tržišta (Italija, Francuska i Poljska) polovina prodatih polovnih automobila je bila stara između tri i pet godina, a 33 posto između šest i devet godina. Više od polovine tih automobila je bilo u rasponu od 10.000 do 20.000 evra. Međutim, kako dolaze tehnološki sve naprednija vozila, njihova cena postaje veća i sve manje prihvatljiva. U nekim zemljama je sve više onih koji zbog ograničenog budžeta s razlogom se pitaju šta je s automobilima ispod 10.000 evra.
Rast cena automobila i sve manja lista dostupnih pristupačnih modela je možda manji problem. Najvažniji aspekt modernih automobila tiče se održavanja. Još jedan razlog koji odbija kupce od kupovine novijih automobila. Moderni automobili su mnogo skuplji za održavanje od onih od pre 10 i više godina. Delovi su preterano skupi. Multimedijalni ekran može da košta i više od 9.000 evra, a far s matrix tehnologijom i do 3.000 evra. To znači da čak i jednostavan frontalni sudar s dva oštećana fara, branikom s integrisanim radarom i ispaljenim vazdušnim jastucima može da rezultira "totalkom".
Uprkos povećanju cena automobila, ali i njihovog servisiranja mora se priznati da su moderni automobili mnogo bezbedniji, udobniji i lakši za vožnju zahvaljujući napretku u sistemima pomoći vozaču i bezbednosti. Ali sve to dolazi s cenom koju ne mogu svi priuštiti.
Dakle, moderni automobili nude više tehnologije, ali po ceni znaačjno veće pouzdanosti i troškova održavanja. Koliko god prosečan kupac spuštao lestvicu da bi pronašao adekvatan automobil, njih je sve manje na tržištu. Procena prema potrebama i budžetu ostaju važni faktori, samo što se izbor iz godine u godinu sve više sužava, a kupovna moć slabi.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford / Opel / Renault