home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi fabrika
 
Evropska unija je pre dve godine usvojila politički i regulatorni okvir prema kojem bi 2035. označavala kraj prodaje novih automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem (SUS). Ali nakon niza upozorenja iz industrije, slabije prodaje električnih modela i rastućih bojazni oko radnih mesta, taj plan počinje da se menja.

U intervjuu za Handelsblatt, poverenik za održivi transport i turizam Apostolos Cicikostas je potvrdio da će SUS motori ipak imati budućnost, ali uz važan uslov. Naime, koristiće samo goriva s niskim emisijama.

Kako prenosi Jutarnji.hr, promena smera je rezultat političkog pritiska, a posebno pisma koje je nemački kancelar Friedrih Merc uputio Ursuli fon der Lajen tražeći fleksibilniji pristup. Prema izvorima iz Komisije, njegova poruka je naišla na iznenađujuće pozitivan prijem. Cicikostas naglašava da EU želi "ekonomski održiv i društveno pravedan" prelaz na klimatski neutralne pogone te da u obzir dolaze "sva tehnološka rešenja" koja mogu da smanje emisije.

To uključuje sintetička goriva i biogoriva poput HVO100, koje smanjuje emisije i do devedeset posto te se već koristi u pojedinim BMW i Audi modelima. Porsche u Čileu proizvodi e-goriva u procesu gotovo bez ugljeničnog otiska, kombinijući vodu, CO₂ i energiju vetra. Upravo ta rešenja bi mogla da omoguće da se SUS motori održe i nakon 2035., barem u tehnološki prilagođenom obliku.

Istovremeno, tržište se menja vlastitim tempom. Električni automobili u Evropi drže 18,3 posto prodaje od početka godine, dok su hibridi najtraženiji s 34,7 posto. Plug-in hibridi, s udelom od 9,4 posto, po prvi su put prestigli dizelaše.

Velika većina evropskih i američkih proizvođača pozdravlja odustajanje od stroge zabrane, ali postoje i suprotna mišljenja. Volvo i Polestar, u vlasništvu kineskog Geelyja, otvoreno zagovaraju zadržavanje originalnog roka.

EU je revidirani paket mera trebalo da predstavi 10. decembra, ali rasprava je pomerena za kraj mjeseca.

Izvor: Jutarnji.hr / Handelsblatt

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 38



Komentari