home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW serije 3
 
Nije tajna da se evropski premium proizvođači automobila suočavaju s teškim tržišnim uslovima. Segment koji su nekada suvereno držali, poznat kao luksuzne limuzine srednje klase, sada podnosi najveći teret promena. Ovi modeli sada klize niz prodajne lestvice zbog promena u preferencijama kupaca i sve većeg pritiska konkurencije. Za brendove poput BMW-a, Audija i Mercedesa, najnoviji podaci predstavljaju prilično otrežnjujuće štivo.

Prema podacima koje prenosi Carscoops, prodaja u kategoriji premium limuzina srednje klase je pala za čak 19 posto u prvih 10 meseci ove godine, spustivši se na ukupno 241.096 prodatih jedinica. Iako BMW serije 3 i dalje predvodi segment, nije ostao imun na negativne trendove. Registracije ovog modela su pale za zabrinjavajućih 23 posto u odnosu na prethodnu godinu, dostigavši 60.237 primeraka.

Audi A5

Na drugom mestu se nalazi novi Audi A5, koji je zamenio stari A4 i ove godine je ostvario solidan rezultat s 53.483 prodata primerka. Nažalost, isto se ne može reći za ostatak konkurencije, navodi Autonet.hr.

Mercedes C klase

Podaci firme Dataforce pokazuju da je prodaja Mercedesa C-klase pala za 14 posto, na 41.335 vozila, dok je čak i potpuno električni BMW i4 zabeležio pad od 1.6 posto, s 36.982 prodate jedinice. Problemi sežu i dalje od nemačke trojke - prodaja modela Volvo S60 i V60 se strmoglavila za 35 posto (16.476), Polestar 2 beleži pad od 26 posto (14.099), a prodaja BMW-a serije 4 je pala za 12 posto (10.081). Čak je i Alfa Romeo Giulia imala tešku godinu, s 20 posto manje prodatih primeraka.

Analitičari navode da su kupci počeli da se okreću drugim segmentima. Primera radi, postoji snažna potražnja za SUV-ovima srednje veličine, uključujući i one s plug-in hibridnim pogonima poput modela BYD Seal U, što dodatno ugrožava tradicionalne limuzine.

Ipak, postoji nada da bi tržište premium limuzina moglo da se oporavi. Proizvođači se okreću elektrifikaciji kao ključnom rešenju. BMW intenzivno radi na sledećoj generaciji serije 3, koja će se prodavati i u verziji sa SUS motorima i kao potpuno električni model, nazvan i3. Očekuje se da će električni model biti posebno važan, debitujući sa sličnim pogonskim opcijama i specifikacijama kao i novi iX3, koji nudi značajno poboljšane performanse i veći domet.

Slično tome, Mercedes-Benz planira da sledeće godine lansira novu, potpuno električnu C-klasu, koja će se bazirati na novoj platformi koju će deliti s GLC SUV-om.

Nemačka ostaje najveće pojedinačno tržište za ove limuzine, držeći dominantan udeo od 37 posto. S druge strane, prodaja je značajno pala u Ujedinjenom Kraljevstvu, čak 26 posto, čime se tržišni udro te zemlje smanjio na 16 posto.

Izvor: Autonet.hr / Carscoops.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW / Audi / Mercedes



čitanja : 48



Komentari