
Foto: Willem Verstraten/RM Sotheby‘s
Ekstremno retki i skupi modeli gotovo po pravilu vremenom samo dobijaju na vrednosti. Posebne serije Ferrarija, Porschea ili Lamborghinija redovno na aukcijama nadmašuju cene novih vozila, često uz entuzijazam kolekcionara koji ne pitaju za iznos. Ali Bentley Bacalar je pokazao da ta pravila ne važe uvek.
Na aukciji kuće RM Sotheby’s, održanoj tokom Formula 1 vikenda u Abu Dabiju, jedan od samo 12 ikad proizvedenih Bacalara je promenio vlasnika za iznos koji je iznenadio i iskusne posmatrače aukcija. Reč je o primerku iz 2021. godine, petom po redu, s tek 1131 kilometrom na brojčaniku. Praktično nov automobil, iz privatne kolekcije u Monaku, prodat je za 750.000 evra, prenosi Jutarnji.hr.

U poređenju s cenom novog automobila od oko 1,7 miliona evra, reč je o padu vrednosti od milion evra. I to u Abu Dabiju, na mestu gde se okupila globalna elita kolekcionara, spremna da troši ozbiljan novac bez puno razmišljanja.
Bentley Bacalar je zamišljen kao ultimativni izraz Mullinerove coachbuild filozofije. Otvoreni dvosed, ručno izrađen, s brojnim personalizacijskim detaljima i dizajnom koji se tek delimično oslanja na Continental GTC. Ovaj konkretni primerak dolazi u upečatljivoj Memphis Red boji, s trodelnim 22-inčnim točkovima i raskošnom unutrašnjošću u kombinaciji svetle kože i tamnocrvenih detalja.

Na papiru, sve je tu. Ekstremna retkost, luksuz, snažan W12 i činjenica da ih je proizvedeno tek 12. Ipak, čini se da deo kolekcionara Bacalar doživljava kao automobil koji je, uprkos ekskluzivnosti, preblizu serijskom Continentalu GTC-u. Kada se vrlo bogato opremljeni GTC može dobiti za nešto više od 300.000 dolara, razlika u ceni od više od šest puta postaje teško objašnjiva dugoročnom vrednošću.
Tržište je za sada poslalo jasnu poruku. Bacalar još nije postao kolekcionarski ulog, barem ne u fazi dok je još relativno svež. Da li će se to promeniti s vremenom, ostaje otvoreno, ali ova aukcija je pokazala da ni slavno ime, ni ekstremna retkost nisu uvek garancija rasta vrednosti.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com