
Tehnologija aktivnog smanjenja buke koristi ZF Smart Chassis senzor s integrisanim akcelerometrom za merenje vibracija koje se prenose kroz šasiju, a zatim generiše kontra signale putem poluaktivnih ventila prigušivača da bi se smanjila buka.
Sistem analizira podatke o vibracijama koristeći algoritam koji prepoznaje karakteristične obrasce buke u šupljini gume, obično na frekvenciji oko 200 Hz. Zatim stvara mikro-pokrete u amortizeru da bi se suprotstavio buci bez uticaja na njegovu glavnu funkciju.

Trenutna verzija sistema omogućava smanjenje buke za više od 3 dB, a u budućim verzijama biće moguće smanjenje do 10 dB. Masovna proizvodnja planirana je za 2028. godinu, a ZF navodi da se tehnologija potencijalno može primeniti u druge svrhe, uključujući aktivno smanjenje buke kočnica.
Sajam CES 2026 će se održati od 6. do 9. januara u Las Vegasu.
Izvor: Klix.ba / ZF