home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Slavomir Dedić, ekonomista iz Sombora, bio je početkom davnih sedamdesetih godina kupac jednog od prvih modela „zastave 101“, popularnog „stojadina“. Igrom slučaja i poslednji „stojadin“ koji je sišao sa traka kragujevačke fabrike, nedavno je završio u Somboru, i to baš kod Slavomira Dedića.

Tih sedamdesetih godina privilegiju da budu među prvim vlasnicima „zastave 101“ imali su važni funkcioneri, generali i viđeni drugovi, ali je Dedić zahvaljujući svojoj upornosti i snalažljivosti uspeo da se ugura među njih i u Sombor doveze jedan od prvih „stojadina“. A za ovaj poslednji potražnje nije bilo, pa je on bez problema stigao u Sombor. 

- Ja sam krajem 1971. godine sa tek odrađenim pripravničkim stažom u „Zastava prometu“ u Somboru službeno išao u „Zastavu“ u Kragujevac. „Stojadin“ se tek pojavio, ali kupiti ga nije bilo nimalo lako, jer se on u pretplati čekao i devet meseci. U pretplati su bili ministri, generali i da ja budem među njima i kupim taj automobil nije bilo šanse. Moja želja da kupim „stojadina“ bila je velika, ali su u Kragujevcu svi odmahivali rukom uz komentar: „Nema šanse, automobile deli lično generalni direktor Prvoslav Raković“. Ja sam bio toliko uporan da su me poslali kod poslovođe u pogon i rekli - ako ti on da auto, vozi ga - priseća se Dedić. Iako se na zahtev mladog ekonomiste poslovođa prvo nasmejao, ipak se odobrovoljio i rekao da se upravo završava jedan „stojadin“ i ako ga želi njegov je.

- Taj automobil je trebalo još da se ofarba i da se stavi filc. Ja sam bio toliko srećan da sam čak predložio da ću ga sam ofarbati samo da bi ga što pre dovezao - priča Dedić kako je prvi „stojadin“ stigao u Sombor samo mesec dana od početka proizvodnje u Kragujevcu. Nedugo posle toga Slavomir Dedić postao je šef prodaje u „Zastava prometu“ u Somboru i kupcima širom tadašnje Jugoslavije prodavao je upravo „Zastavina“ vozila. - Ovog „stojadina“ vozio sam oko dve godine. Bio je svetlobraon boje i čak mu je registarska oznaka počinjala sa 101. Do sada sam imao 21 automobil, a desetak su bili baš „stojadini“. Kupovao sam ih i kada sam napustio „Zastavu“ u Somboru, priča naš sagovornik. Kaže da je pratio informacije iz kragujevačke „Zastave“ i tako je saznao da je i nakon što je prekinuta proizvodnja „stojadina“, pre godinu i po dana, ostalo nekoliko vozila u slučaju da je u garantnom roku nekom kupcu potrebno zameniti vozilo.

- Za taj slučaj oni su čuvali još jedan automobil. Rok od godinu dana je istekao i taj automobil je bio na prodaju. Ja sam za to saznao i pozvao ih telefonom, a oni su me samo pitali hoću li ga platiti u gotovini? Već ujutru sin me je jednim starim „stojadinom“ odvezao u Kragujevac gde sam preuzeo kola. Tako je poslednji „stojadin“ završio u Somboru, a još jedan koji je ostao u Kragujevcu završiće u muzeju. Do sada sam imao desetak „stojadina“ i uvek sam bio zadovoljan, tako da nisam mogao propustiti priliku da kupim i ovaj poslednji, priča Dedić i dodaje da je šteta što je „Zastava“ prekinula proizvodnju „stojadina“.

Autor : Zlata Vasiljević



čitanja : 3744



Komentari

U zdravlje da ga sluzi!

Autor milan 23 Okt 2010, 13:19

E bas si se usrecio!

Autor neko 23 Okt 2010, 16:03

buduci klasik :)

Autor mile antena 23 Okt 2010, 17:09

"Do sada sam imao 21 automobil, a desetak su bili baš „stojadini" - ovaj menjao automobile kao carape

Autor nidze 23 Okt 2010, 19:11

@nidze

Verovatno su to bili Tristaci,Yugo,750....

Autor milan 23 Okt 2010, 19:41

hahahahaha e vala si se usrecio...

Autor DaMir 25 Okt 2010, 08:35

Dedu bi trebalo pregledati detaljno! Opasan je za okolinu.

Autor 011 25 Okt 2010, 22:23