Ako nema grejace stakala kao osnovnu opremu, odustajem od kupovine :))
Češće viđam da se na ulicama guraju neki drugi i to daleko noviji i savremeniji automobili, ali mučenog Yuga jednostavno ne ostavljaju na miru. Očigledno da zauzima vrlo značajno mesto u automobilskoj industriji.
Stutgartcani su vec izbacili slican model:)
http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/04/2012-mercedes-benz-aclass-c.jpg
Samo sto se ovaj zove MIGURAMO:)
Nalazim vaše potcenjivanje Juga uznemirujuće... :)
https://autoblog.rs/blog/auto/kolumna-milosa-vasina/2013/03/07/ko-je-kriv-jugo-ili-mi
Mog Yuga nikad nisam gurao,savrseno me je sluzio,ali je vreme doslo za savremenije automobile.
predrag@
Da zauzima znacajno mesto u autoindustriji, bio je krs i one godine kada se prodavao kao i sada, da li ga guraju ili ne sve jedno,kanta je kanta.
Kada cujem jos da ga hvale i pricaju sve lepe stvari o jugu zapitam se da li su se vozili i nekom drugom autu sem juga i keca...
a inace smo se svi na ovim prostorima rodili u limuzinama sa 2000+ kubika, 5 vrata i gepekom od 500l...licemerno
slazem se da se na bolje covek lako navikne ali isto tako ne bi trebalo da zaboravi kako i sa cim je poceo i da olako pljuje unazad...poceo sam na jugu, 20 puta isao na more s njim, lako i brzo se obarala sedista i nikada ga nisam gurao, niti imao jedan jedini problem...vozim sada bolji i veci auto ali jugo ce mi uvek biti u lepom secanju...nije bio sjajan auto ali bio je prvi i nezaboravan
YUGO je u svoje vreme bio odlican auto. Da je nasa nacija imala visi standard niko ga ne bi ni kupovao. Svi bi smo tada kupovali novog Golfa, Una, Pezo 205, reno 5, ali nismo. Znamo i zasto nismo. Vecina nas nije mogla da kupi ni nov YUGO. Sad se smejte koliko hocete, ali sebi. Ja sam imao yuga koral 1.1 koji me je dobro sluzio. Kada sam ga prodao bio je star 20 godina.
nek mi se neuvrede komsije iz Srbije al brate mili jugo je na sve licio samo ne na normalni auto .. al opet kako god bilo vozili smo ga i krpili i bog zna sve sta radili ... al et bilo pa proslo ...
@mire tz
Nema vredjanja,ali Yugo je ipak koliko-toliko dobro sluzio.Da je moglo,vozilo bi se nesto bolje.
@stranac
Zato sto je kao sto sam rekao bio star 20 godina i doslo je vreme da se kopi drugi, naravno opet polovan jer za nov nemam novca. Da je yugo los ne bi izdrzao 20 godina, vec bi se posle 5-7 raspao kao sto neki zagovaraju. I mogu vam reci da je yugo prodat u jako dobrom stanju i kupac ga jos vozi. Sada je star 24 godine. Sada vozim stranca i godisnji troskovi su veci nego sa yugom. Stranac se stvarno redje kvari, ali su cene popravke neuporedivo veci.
Tako sam i mislio ,hvale ga samo oni koju sa ga vozili 5,10,20 ili vise god. Pa kako da ga ne hvalite kada za bolje u to vreme niste znali. Kao sto kazete niste imali mogucnosti,para,teska vremena itd. Ali to uopste nije razlog da kazete da je yugo BIO dobar a neki kazu i sada. Nije jugo nikada bio dobar. To sto se vozi i danas,to je zato sto ljudi nemaju para pa voze razne krseve.
za Zaboravne@
Kazes kupio si posle 20god.drugi auto,mogao si opet juga kada ti se pokazao tako dobro,samo si mogao mladjeg da uzmes,ne znam tacno koje je god.zadnji model bio ali sigurno 03,mozda jos i mladje. :)
Da neko ima nostalgiju prema yugu to mi nikada nece biti jasno.
zaboravni, izgleda je jugo kao vino, što stariji to bolji. Jugo ceo ne vredi par senzora sa moderne tehnologije.
Kad je jugo napravljen, zamišljen je za selo, da se ode do banje ili mora jednom godišnje. Jugo je porojekcija kako su naši nesposobni "stručnjaci" videli osiromašeni Z101. Kad je izašao bio je zaostao dve generacije i ustvai u startu je bio sprdnja auto. Z/101 je druga priča, jer kad je nastao bio je to respekt automobili.
Izgleda da se i Slovencima sviđa štos, samo su mogli da stave i izvor vesti...
http://avtomanija.com/default.asp?rb=3&id=10600
@ Гагиба, nije moja slika, već sa sajta 24sata.rs :)), što sam ja ispod slike i napisao
Zaboravni zaboravljaju da e yugo model iz 1982 a i tada je imao resenja starijeg UNA. Zaboravljaju da mi je motor prenet iz 101-skala i da je taj motor konstruisan 1970 ili jos ranije. Da to nisu zaboravili ne bi ga uporedjivali sa modernim automobilima sa senzorima. To je isto kao kad bi rekao da je WV buba ne vredi nista i da je Opel insignia mnogo mnogo bolja. Ne porede se babe i zabe... Za zaboravne Yugo se odavno ne proizvodi, cini mi se vec 4-6 godina...
@za zaboravne
Uno je dosao tek 1983-e a Yugo je radjen na osnovi prastarog Fiata 127 iz 1972-e, sto znaci da je vec deceniju bio zastareo kad je predstavljen!
@ carobnjak, ako Vas interesuje, prvi test Yuga 45 iz 1979.
http://yugopapir.blogspot.com/2013/08/test-voznja-miljenika-nacije-yugo-45.html
@auto
ne bas, znam da je prvi primerak u svetloplavoj boji dobio Josip Broz Tito jos 1978-e!
Imao sam test, cini mi se AutoMoto Revija bese, ili Autosvet... :)
@ carobnjak, možda se sećate ovog teksta iz slovenačkog Avto Magazina, februar 1980. godine:
http://www.avto-magazin.si/media/upload/Test/zastava/102.pdf
U stvari, evo i slike Yuga za Tita:
http://www.motorstown.com/images/zastava-102-02.jpg
Plus onaj tekst o Zastavi 102 u originalu:
http://i37.tinypic.com/2ymzhw4.jpg
http://www.oldtajmeri.rs/phpbb3/viewtopic.php?f=36&p=6678
@auto
nisam imao taj broj, imao sam neke sa pocetka sedamdesetih...
A inace u prethodnom tekstu koji ste postavili kaze:
"Čudan je osećaj kad se sedne u skup auto.
A ovaj je sigurno najskuplji u koji smo mogli da sednemo.
To sve govori o onima koji su ga hvalili, pa i danas...
P.S. inace u to doba SFRJ nije bila takva sirotinja kao danas, bilo smo najjaci u istocnom bloku.
Danas je mnogo teze pa opet ne vozimo krseve, bar vecina...
@carobnjak
bas danas se voze krsevi, pogledaj malo van BG. Vozni park nam je za plakanje, izraubovani automobili sa zapada, senic, clio 2, punto c iz ita, stari C3, stra F i G. Namerno ne pominjem golfove 2 i jos starije krseve u ogromnom broju...
@driver
situacija je bila mnogo gora ranije sa razlikom da su tada krshevi bili noviji...
problem je sto poredis razlicita vremena. lepo kaze poslovica sve u svoje vreme. ja danasnji vozni park poredim iskljucivo sa voznim parkom u drugim normalnim drzavama. nas vozni park je ocajan. kupuju se polovnjaci sa zapada za 2-5 hiljada evra. manjina kupuje bolje polovnjake, a o novim automobilima da ne pricamo...
@driver
ja ne vidim problem, odlicno znam kako je tada bilo, kao i jos neki "fosili" ovde...
Ti onda uporedi tadasnju situaciju u SFRJ i zapadni vozni park!
Nigde nisam rekao da je nas danasnji vozni park dobar, ali je ipak bolji nego pre 10-15 godina otkako je omogucen uvoz polovnjaka, koji kakvi god su, daleko su ispred Zastavinih poluproizvoda koji nisu imali NIJEDAN vazdusni jastuk, sta dalje pricati???
P.S.
slazem se za "sve u svoje vreme", samo to objasni onima koji u 21.veku hvale Yugo...
@carobnjak
o tome i pricam. kada smo vozili zastavina vozila, alternativa im je bio golf 1, reno 5, lada samara, reno 19, fiat uno, pezo 205 i ostali.
Cak je i toliko popularni golf 2 bio go ko pistolj, ni air bag ni kima, ni podizaci. sta onda ti poredis???
tacno je da su svi pobrojani automobili bili kvalitetniji od zastavinih vozila, ali da li znate podatak da je golf 1iz sarajevskog TAS-a kostao preko 10-12.000 nemackih maraka. I ko je nama kriv sto beogradski DMB koji je proizvodio motore za zastave nije pravio kvalitetnije motore. Zar je moguce da masinski inzenjeri sa BG Masinskog faxa nisu mogli da naprave bolji motor. Branici i intrument tabla su dolazili iz Splita, anlaser iz Slovenije i Bosne, masa delova iz Makedonije, juga Srbije, Kosova i naravno iz Kg. Zastavina vozila su bila nas proizvod, nase znanje i nas rad. Ako je bio toliko los, to znaci da mi kao nacija ne znamo da napravimo nista. Neka mi neko navede sta mi znamo da napravimo a da nije iz baste :)
@driver
sta poredim?
Moraces ponovo da procitas komentar...
Tvoja pretposlednja recenica je kljuc balkanskog mentaliteta i problema! :)
@driver
ti ocigledno ne pamtis ta vremena jer bi morao znati da su uvozna vozila bila papreno skupa zbog enormnih nameta, i da ta zapadna vozila nikako nisu bila alternativa Jugu! To su bile samo Skode, Tavrie, Lade itd.
A drugo, uvoz polovnjaka tada nije ni bio dozvoljen!
I sta mislis zasto?
nemam ja balkanski mentalitet.Ja bas smatram da onaj ko pljuje po domacem proizvodu ima balkanski mentalitet. ali dobro svako svoje misljenje. zatvorili smo sve svoje fabrike i sad nam je lepo, ostvarili smo cilj, sad smo srecni.
pogledajte link ispod
http://bestsellingcarsblog.com/2013/08/22/france-july-2013-discover-the-top-200-best-selling-models/
Francuzi kupuju francusko, Dacia Sandero trece mesto, a Duster na 20-om mestu u Francukoj u julu. To je odgovor na komentar co-drivera zasto turci ne veruju Daciji. Zato sto su oni naturalizovani nemci i voze mahom nemacke proizvode.
@driver
ne ne, nisam to rekao , nisi me razumeo!
Ova tvoja recenica: "Ako je bio toliko los, to znaci da mi kao nacija ne znamo da napravimo nista."
je srz problema zasto nam je tako kako nam je!
Ok?
@carobnjak
itekako pamtim ta vremena.
golf 1 iz TAS-a kao sto sam naveo nije bio opterecen nametima, isto kao i renoi iz Slovenije i opel iz IDA Kikinda. Imali su status domaceg prizvoda i kao sto rekoh golf 1 kupljen 80-te godine je kostao oko 11-12.000 nemackih maraka. Znam jer ga je kupio moj rodjak. Ko je tada vozio golfa 1 bio je in.
P.S.
Nisam cuo za tu definiciju balkanskog mentaliteta ali pljuvati nesto ili stvari postaviti tamo gde jesu, su 2 sveta...
@driver
a koliko je to bilo skuplje od Zastave?
Postojalo je nesto sto se zove "kupujmo domace"...
@carobnjak
neka me ispravi neko ako gresim, ali mislim da je golf1 kostao kao dva yuga. tacno je da se yugo dosta kvario, ali su delovi imali smesno malu cenu.
za razliku od yuga moj rodjak je vozio golfa 1 koji je prvih 100.000km radio kao sat, samo par kvarova. a onda dobro sam to zapamtio na oko 100.000km pocelo je sve da se kvari, da mesa ulje i vodu. dao je ogroman novac na skupe popravke i resio da ga proda. dakle izdrzao je oko 130.000km i postao teret zbog preskupih delova. toliko o golfu. pokusavam da budem realan. neka se javi neko ko je vozio golfa 1 200.000km i da ga dobro sluzio???
@driver
tako je, duplo skuplji, i tim je sve receno...
Da zavrsim: Yugo je bio ok autic u prvoj deceniji proizvodnje, propustena je prilka da se pre rata napravi naslednik, ili su trebali da se preorjentisu na licencni Uno uz novu Floridu.
Ali nisu uradili NISTA!
U devedestim Yugo nema sta da trazi,bar ne takav kakav je ( a bio je isti kao i 1978-e!) dok u 21.vek ne smem ni da ulazim...
da prekinem ovo dopisivanje. reci cu jos dva moja misljena, a vi se sa tim slozite ili ne.
1.mislim da zastavina vozila nisu bila kvalitetna, ali nisu bila toliko losa koliko neki pokusavaju da kazu, pa ih nazivaju poluproizvodima. ne treba racunati na zastavina vozila posle 90-tih kada se drzava raspala i kada smo bili pod sancksijama. proizvoditi auto pod sankcijama je bio cak i podvig.
2 ako mi imamo balkanski mentalitet, kakav mentalitet imaju zapadnjaci. postavicu vam tri linka: prodaja novih vozila u julu u nemackoj, italiji i francuskoj. vidi se da svako kupuje svoja vozila iako nema carina, oni su sada monetarna i ekonomska unija zar ne? evo linkova
http://bestsellingcarsblog.com/2013/08/31/italy-july-2013-now-with-the-top-150-best-selling-models/
http://bestsellingcarsblog.com/2013/08/10/germany-july-2013-mercedes-e-class-up-to-5/
http://bestsellingcarsblog.com/2013/08/22/france-july-2013-discover-the-top-200-best-selling-models/