Ford Focus RS kao taksi u Norveškoj

Ako živite u okrugu Hardabger u Norveškoj vožnja taksijem može biti posebno iskustvo. Posebno ako naručite vožnju, a po vas dođe Ford Focus RS.
Bez ustručavanja vozaču možete reći da stisne gas ako kasnite na aerodrom. I sigurno ćete stići na vreme jer Focus RS razvija 350KS i do stotke mu treba 4,7 sekundi.

- Automobil je veoma brz, a kada stisnem papučicu gasa putnici se bukvalno zalepe za sedište – rekao je Evald Jastad, vozač superbrzog taksija.
Izvor: Autoportal.hr
Cenjeni blogeri,
dobio sam odlicnu ponudu za Ford Focus 1.0 Ecoboost/100ks, paket opreme Trend Sport.
Kakva su iskustva sa ovim motorom i da li biste ga uzeli?
carobnjak
Pitaš u kontekstu dileme Tipo HB?
Ovaj focus je, pretpostavljam, skuplji od HB-a 1,4 u baznom paketu? Ima neke elemente opreme koji su bogatiji (dual klima, naslon za ruku, duvaljke pozadi, ne znam šta još).
Sigurno je da je taj turbaš potentniji (ima 170 Nm) i "zabavniji" od 1,4 atmosferca, jako je dugo na tržištu (dečije bolesti bi trebalo da su davno iza njega).
Ne mogu sada da se setim kakva su sedišta u njemu, TIPO HB ima za mene PROBLEMATIČNA prednja sedišta, naslon je profilisan ne samo bočno, već i odozgo, u zoni ramena, taj centralni deo je dosta "udubljen" (kao koritio) i meni su kod Tipa ledja zgrbljena, jer mi ramena udaraju u taj ram gore, pnaj sumanuti horizontalni "šav" u naslonu (gde se spajaju razne "ravni" naslona, najširi središnji i uski gornji) u zoni ramena me žulja. I to me brine. Kao što treba bežati od nove cipele ako te bilo gde "osetiš" kada je prvi put obuješ, tako ni sedišta nisu za zanemarivanje ...
Ako nije tajna, pošto taj focus?
Moron
da, imam "petilemu"! :)))
Ovaj Focus je skuplji i od Tipa 1.4 u Lounge paketu, ali mislim da vredi...
Tipo HB jos uvek nisam video uzivo. Problem je sto ne mozes uzeti jeftiniji paket pa doplatiti kozni volan, tablet ili tempomat, dok u skupljem imas gomilu gedzeta koji meni nisu potrebni. Jos veci problem je sto Lounge ima 17 alu felne, a za 16 moras da doplatis???
Isao sam da vidim ovaj Focus. Odusevljen sam! Osecao sam se odlicno dok sam sedeo u kabini, prostor, prostor i samo prostor!
Oktopodu druze dragi, hitno da vidis kakva treba da bude kabina C segmenta, poziv vazi i za strucnjake koji su projektovali Megan! :)))
Hteo sam taj 1.0 Trend za 12850 eura ali ima samo u beloj boji, ne moze se dopaltiti za metalik boju, sto je takodje cudno???
Ponudili su mi Trend sport, koji ima dvozonsku klimu, alu felne, tempomat, prednji naslon,sportsko ogibljenje i odlicna sportska sedista sa sa bocnom podrskom!
Oko 14500 sa metalik bojom.
Toliko je i Tipo Lounge, manje vise...
Ondak smo isli kod Renola...
Obratio sam paznju na sve "dobronamerne" savete Oktopoda oko namestanja vozackog sedista, pomerio u krajnji zadnji polozaj, spustio ga skroz dole, i stvarno uspeo sam da se smestim. Medjutim., desna butina i dalje napada centralnu konzolu, prednji naslon za ruku udara u desni bubreg, i dalje imam utisak da su me zatvorili u sanduk...
Onda je moja draga namestila sebi sedista a ja sam seo iza nje, mesta ima i za kolena, i za glavu osim sa spljne strane koja vec naleze na bocno staklo! I ovde desno koleno udara napred ali u naslon za ruku.
Ona koja vozi R Clio je rekla, ovo mi se ne svidja, Focus je zakon, na sta sam ja ponosno klimnuuo glavom! :)
Vazna napomena da kod Focusa sediste uopste nije bilo niti u krajnem zadnjem polozaju niti skroz u donjem, i o tome ja uporno pricam Oktopodu, u cemu je razlika u odnosu na MEgane!
Pored je b io prelepi Clio za 11800, i odgovorno tvrdim da on ima vise mesta za vozaca, u svim pravcima, cak su i materijali i kabina vizuelno bolje uradjeni! Megane je bio Intens...
Ukratko, Megane je otpao, da ne pricam koliko tek kosta paket koji Focus nudi!?!
Sledeca alternstiva je Hyu i30, koji je najjeftiniji ali iskreno, ne odgovara mom mentalnom sklopu...:)
Zatim Kia Ceed, bilo je izdanje Euro Editio za 12990 sa prakticno ful opremom, ali su si motori 1.4 i 1.6 benzinjare, rasprodati u Srbiji...
Dakle, da zakljucim: Tipo HB 1.4 neodlucan oko paketa opreme, Kia Ceed 1.4 takodje diskutabilan paket ili Focus 1.0 Ecoboost 100 ks Trend sport, ptanje je sad...
Garancija je svima 5 godina, Ceed 7, s tim da je za Tipo 200 000 km!
carobnjak
Ja sam jutros u Tipu HB-u "bio" oko pola sata ( Longue ), pošto sam poznat po tome da ne znam uploud-ovati slike, ne mogu ti poslati slike moje glave "zabodene u plafon" na mestu suvozača (sedište vozača može da se "postavi" niže, zbog podešavanja visine, pa tu imam 2 cm iznad glave). Meni su tamo zaista najveći problem sedišta i "zgrbljenost" dok sedim, jer ono sedište nije profilisano za "dugotrupne" ljude (moguće da si i ti degenerik, kao ja, na suprotan način, pa tebi problem svuda noge, a meni svuda glava). Meni su udobnija zbog dugog trupa sedišta u 500L, nego u Tipu, jer u 500L uopšte nisam pogrbljen dok sedim. Ne sumnjam da je sedište Tipa udobno za čoveka visine do 185-190, ali samo ako ima dobre proporicije, inače mislim da bi sa 185 cm mogao da ima problem zgrbljenosti.
Čudno mi je da Longue ima jednozonsku klimu. Ne kažem da je to loše, ali je neobično (sedan Opening Edition je u startu imao dvozonsku).
Tablet je odličan kako radi. Baš dobar.
Ali, recimo, ručica ručne kočnice mi deluje jeftino, kao da je lada specijal.
Čak mi ni središnji naslon za ruke "ne leži", rekao bih da se ne podešava po visini (što zameram i kod 500L), već samo po dužini.
One "ostave" u vratima su veoma male iz (skoro) neobjašnjivih razloga, tamo ne može flaša veća od 0,5 i verovatno ne više od jedne, za dve ne verujem.
Gepek je zaista izdašan za HB.
Sećam se da sam više puta "gledao" focus C-maxa i Grand C-maxa i mislim da imaju sličnu poziciju sedenja vozača kao i običan focus (možda grešim). Ford je meni načelno OK. Pre redizajna mi je smetao jako sitan, udaljen (meni slepom nevidljiv) i vizuelno nekako veoma jadan centralni info displej od samo 2,5" (moj subjektivni doživljaj), ali mislim da je to posle redizajna unapredjeno. Ona ručica ručne (na izvlačenje) mi je isto bila čudna, kao i položaj menjača (kod C-maxa je bio izdignut). Ali, generalno,, delovao mi je udobno.
Taj 1.0 turbo je godinama nagradjivan motor. Valjda to nisu nagrade kao nekada za TSI.
Izmedju Tipo HB 1,4 Longue i tog focusa koji ti nude, ja bih odabrao focusa. Ne zato što "mrzim" fiata.
Ne znam pošto je djulieta bazni benzinac, ni koji je. Video sam je u salonu sa 1,6 MJ za 16.990. Kao Tipo HB Longue.
Bila je i ona nova limuzina, djulija, ako se ne varam. Sedoh. Ne osetih ništa...
Ali sam oseto ushićenje kada sam seo u Jeep Renegade. Unutrašnje dimenzije po mojim željama.
Za ceed i i-30 ti ne mogu pomoći. I mene kod njih muče iste dileme kao tebe. Da me nisu mučile, verovatno bih lani umesto 500L kupio ceed karavan za slične pare.
moron
svacije misljenje mi je dragoceno ukoliko je objektivno i dobronamreno... :)
Ovaj Focus ima TFT ekran od 4.2 inca, nije touchscreen.
Tek u Titanium paketu ima 8 incni sa navigacijom...
Sedista u fokusu su savrsena, mada i ona u Tipu meni nisu bila losa.
Zanima me samo da li su materijali bolji nego u sedanu koji su bas jeftini, sto mi u sustini ne smeta ali ne za cenu kao kod Fokusa!
Visina nije problem, ja cu da vozim, nisam suvozac! Doplata je 85 eura za podesavanje suvozackog...
Taj tablet kod Tipa se vidi da je vrhunski i na slikama... :)
A flasice i jesu od 0.5 litra! :)))
Giuliteta 1.4 TB 120 ks je 15990.
Nego kako ti se HB dopao vizuelno, u odnosu na Sedan?
@carobnjak
Znam da si ti fan Fiata, ali moje misljenje s obzirom da sam probao famozni Tipo sedan i jos famozniji 1.4 FIRE da ne razmisljas i uzmes Focusa 1.0T... iskreno smatram Focus znatno boljim vozilom, jer prvenstveno nije pravljeno kao jeftina solucija, nego kao vrh klase... a 1.0T sa svojom elasticnoscu, overboostom, i velikim opsegom obrtaja gde je maksimalni obrtni moment, "poklapa" i 1.6 motore kod konkurencije u tom rangu... mislim da neces pogresiti ako ga kupis...
Evo jednog testa, doduse ovo je test Focusa mk.3 pre restilizacije ali govore izmedju ostalog o problemima koje, ja licno verujem da je Ford resio nakon restilizacije ali nista sto bi odbilo coveka jer uzimas nov auto...
https://www.youtube.com/watch?v=PtW-ucc4neg
Orlo
samim tim sto razmisljam o alternativama bas i nisam tako ostrascen i neobjektivan, zar ne? :)
Taj 1.4 u Tipu uopste ne ide lose kao u 500L!
Pretpostavljam da je Ecoboost eksplozivniji, vise me zanima trajnost, pouzdanost, cena servisa?
Iduce nedelje idem da vidim Tipo HB, Ceed i i30.
carobnjak
Nemam ja problem sa dizajnom eksterijera tipa ni kao sedana, ni HB-a. Oba su meni spolja lepa.
Enterijer HB-a (kažem, samo Longue sam video) je sasvim ok. plastika prednje armaturne table ili na vratima deluje sasvim ok. Preglednost instrument table je odlična.
Materijal sedišta nije bio "šljašteći" kao na sedan-u, ali, deluje dobro i kvalitetno (štepovi su OK), ne deluje "plastificirano", kakve "štofove" negde možeš da vidiš.
Ako je središnji naslon za ruke pomeren unapred, ručnu teško možeš da dohvatiš i ona mi se jedina tu vizuelno (materijalom i oblikom, dužinom) tu ne uklapa.
Ostave u vratima su male kako su male, delom zato jer su u tu "visinu" vrata u prednji deo oboje vrata smestili po zvučnik, a onda "ostavu" bez razloga skratili i pozadi. Ja u svaku ostavu na SW mogu da stavim po jedno 3 flaše po 0,75 (ili nešto drugo,što je jako bitno kada negde daleko putuješ).
Gepek je, kako rekoh, za svaku pohvalu. Baš dubok. Ali, ne znam kakav je sa ćopavim točkom (ovaj je imao kit). Ima nekih razloga (da ne objašnjavam zašto) da verujem da se dubina gepeka ni tada ne menja.
Generalno, ako su tebi sedišta u HB-u udobna (ako si "kratkotrupan", sigurno jesu), tada bih ja na tvom mestu baš bio u dilemi ( ali je sigurno i da je gepek focusa manji).
Mada, taj 1.0 turbo je "zverko" za preticanja u odnosu na 1,4 atmo, ipak ih "deli" i jedno 45 Nm.
Ako je kod focusa centralni TFT od 4,5", to je "besnilo", bolje ti i ne treba (a i za vid slepca kao ja sasvim dovoljno ). A ako mene pitaš, touch screen je čisto "sviranje". Dugoročno, svakako bolje bez njega.
@carobnjak
Ako naletis na odlicnu ponudu mislim da ne trebas da razmisljas o Tipu... iskreno...
Naravno da trebas sve da proveris, nikada se ne treba zalitati pogotovo sto sada sve moze da se sazna jednostavno... ali sta god da uzmes kajaces se, i ako ne uzmes kajaces se :) ... poslusaj morona, on mozda zna najbolje te muke medj' blogerima...
Ja mislim da je fordov 1.0 turbo pouzdan koliko i svaki mali turbo. Pri čemu su iza tog 1.0 T ipak godine i valjda je sve rešeno. Svakako je bolje kupiti njega, nego li 1,2 e-THP, koji je mladji.
A kao i za svaki mali turbo benzinac, ne dao ti bog ozbiljnog kvara motora nakon isteka garancije, jer je tu "sve integrisano", npr. turbinica (koja se vrti na oko 240.000 rpm) je deo izduvne grane.
Ali, tako je kod svih tih "malih".
Cenu redovnog servisa ne znam, ali ne verujem da "odskače" od ostalih malih turbaša. Za fiatov 1,4 je sigurno jeftinije. A, ako ćemo samo o cenama toga, za bicikl košta najmanje :)
Ako ti zadnja sedista nisu bitna, pogledaj mazdu 3. Lepsa, manje trosi, normalniji infotainment.
Što se tiče pouzdanosti , taj mali EcoBoost i uopšteno Focus mao automobil bi trebao biti dobar , na Auto Bildovoj 100.000km dauertest ranglisti nalazi se na 2. mjestu , tako da je to vrlo dobra referenca.
Fordovac
Dobro opremljena Mazda 3 sa atmo motorom i 100ks, paket Chalenge sa metalik bojom kosta 17500!!!
http://www.mazda-rs.com/modeli/nova-mazda3/nova-mazda3-sport/specifikacije-i-cene
mile antena
pozdrav druze stari! :)
Kakva su tvoja iskustva sa novim Fokusom, da li imate motor 1.0 Ecoboost?
imamo, ali sam ga vozio samo jednom na kratko. vecina focusa u americi imaju 2.0 benzinac sa 160 ks. super auto za voznju, mada automatik ima problema od kada se pojavio u prodaji (2011 godine ili kad vec), cesto mu proklizavaju brzine. sa manualnim menjacem je moj omiljeni auto u klasi, barem sto se tice same voznje nema mu ravnog
moron
ima li lepse boje od ove? :)
http://westpointford.com.au/wp-content/uploads/2015/01/colour-focus-lunar-sky.png
carobnjak
U svakom slučaju, to je jedna od najzahvalnijih boja. Tu se prljavština najslabije vidi, kao i sitne ogrebotine. Moj SW ima malo svetliju, mislim da je zovu "šampanj" ili slično.
Šta je, pak, lepo, ne znam, svaki dan mi je druga boja lepa. Fićo mi je tamno zeleni metalik. To mi je lepa boja. Ali totalno nezahvalna. I za izbegavanje.
moron,
Ipak te čarobnjak "natera" da odeš da pogledaš Tipa!
Što se tiče slika, samo odeš ovde
https://postimage.org/
i klikneš na postavljanje slike izabereš i izađe ti link slike sa strane
Poz
Gde je taj Oktopod da me sad ubedjuje da je Megane prostran???
Klasa ISPOD Fokusa! :)
Raziel
Nisam išao da gledam HB zbog "carobnjaka", vec zbog sebe, možda bi mi jednog dana bio interesantan Tipo karavan, a verujem da je enterijer copy-paste.
Fotografije sam obrisao po podne iz "memorije", ali su ostale u mailu, jer ssm ih već slao "nekome". Ako hoćeš (ili bilo ko drugi), mogu da ti poašaljem na mail, samo daj svoju adresu na deda.mraz.biciklista@gmail.com
Moron
sta kaze Skodrag za Tipo?
Ili opet nije smeo da ga provoza? :)))
P.S. zamisli da mi je Fiatov ovlasceni diler rekao da je 500L znatno kvalitetnije napravljen od Tipa?
Zasto je onda 20% jeftiniji???
carobnjak
Za godinu dana koliko imam "šklopociju", Predrag se sa njom provozao 500 metara, kada sam ponizno "cvileo" da posluša jednog "cvrčka" i da mi kaže šta misli. Tad i više nikada.
500 L je jeftin samo kod nas.
Htedoh ti danas reći da za cenu onog focusa možeš verovatno da uzmeš 500 L sa 1,6 MJ, ali znam da nemaš baš neko mišljenje o tom vozilu, pa da te ne ubedjujem. Posle današnjem sagledavanja Tipa, ne mislim da je loš, daleko od toga, odličan je,ali je 500 L u nekim sitnicama bolji (bar za mene).
@carobnjak
Pozdrav,
Samo da ti malo pomognem oko dileme :) Ja vec godinu dana vozim Focusa sa 1.0 100ks (restilizovani). Kupljen je u biznis opremi sa jos nekom dodatnom opremom. Ja sam oduseveljen motorom i ponasanjem automobila. Potrosnja je na otvorenom oko 5lit magistrala, i oko 6lit autoput. na 130km/h se ne cuje nista osim buke koju prave gume. Moj je karavan i obicno ga vozimo samo na dalja putovanja i to natovaren do vrha (zena, troje dece i ja). Do sada sam predao oko 12.000km i prezadovoljan sam. Imas dosta detaljnih objasnjenja na Ford forumu. Cena servisa je od 13.000 do 23.000 zavisi sta ti se sve menja, svecice su jako skupe i kostaju oko 10.000din....
Pre nego sto sam kupio Focusa imao sam priliku da vozim Toyotu Corolu 1.6 sa 130ks i nije me uopste odusevila.
Tipa sam gledao kada je izasao ali po meni je Focus dve generacije ispred njga po dizajnu i kvalitetu.
Nadam se da sam ti pomogao :)
Pozz
BaneNs
hvala ti puno, mada se ne bih slozio za poredjenje sa Tipom, ipak je to novi model i sveziji, tj.najnoviji u segmentu, dok je Focus pred zamenom, ali je jos uvek odlican.
Kvalitet je tek diskutabilan, mada priznajem da kabina jeste bolje uradjena kod Fokusa, ali ne za dve klase, mozda jednu...:)
http://www.fordclubserbia.org/forum/viewtopic.php?f=35&t=19660
Generalno je tema oko potrosnje 1.0 motora ali se dotaklo i ostalih bitnih stvari :) Ako ti je dosadno procitaj celu temu, a sustina ti je negde od 30 strane pa nadalje :) A za motor nemoj da brines mnogo, ne bi 5god zaredom bio proglasen za najbolji motor u klasi do 1.000 kubika, a tri godine je bio proglasen za internacionalni motor godine :)
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/archive.php
a ovde ti je prikazan moj ljubimac
http://www.fordclubserbia.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=22858
Čovek tamo na forumu kao svoje iskustvo napisao : " cist grad je 7.5lit. cist grad je prosecna brzina 25km/h. "
Gradska vožnja je "deklarisana" sa 19 km/h. 25 je daleko iznad toga. Ja "u gradu" često imam ispod tih 19. Nekada 12-15.
Hoću da kažem ako pri 25 troši prosečno 7,5, onda pri 19 troši - više.
Meni tako pokazuje po kompu... ali ja obicno vozim po bulevarima i to mi je prosek... Kum ima istog Focusa kao mog samo sa 125ks i njemu je prosecna potrosnja do 7.8lit. Svaki dan posao-kuca, pijaca, grad, i to obicno po najvecoj guzvi... nisam ga pitao koja mu je prosecna brzina... Ali gledajuci dva automobila, dva razlicita vozaca a dobijes jako slican porsek. Tako da 8lit ne bi trebao da predje u gradskim uslovima, sto je po meni za suto tezak 1.400kg sa malim 1.0 motorm vise nego odlicno :) Ali ako ga stisnes, jako lako predje on i 10lit :)
Samo da napomenem da pricam o voznji po Novom Sadu gde se voznjom bulevarima jako lako hvata zeleni talas i time smanjuje potrosnja... U Beogradu je prica drugacija.... ali ja sam mojim presao mozda nekih 500km grada sve ukupno do sada, za grad koristim Fiestu 1.25 (2015god) gde mi je potrosnja do 8lit po gradu :) ali nemam komp da mi kaze to nego ga merim od sipanja do sipanja, pa ne mogu da ti kazem kolika je prosecna brzina :)
Prema Spritmonitor.de. po "zapisima" 98 vozača focusa benzinca, godište 2012-2016, snaga motora 99-101 ks, najmanja zabeleža prosečna potrošnja je 5,46, najveća prosečna 9,66, a srednja prosečna 6,62.
Očito sve zavisi kako ko i kuda i koliko brzo vozi.
Nije Titanium, nego Business pa je dodat jos dispej od 8 inch-a, parking senzori, led svetla, lumbalno podesavanje prednjih sedista i metalik boja Lunar Sky. Titanium je bio skuplji dosta a nije imao nista posebno od opreme sto se meni dopadalo pa sam izracunao da je ovako bolje :)
Bane Ns
znam boju, vidi: 21:55 :)
Nisam siguran da li je u ponudi trenutno, dobra je i Caribou (bronzana) i Magnetic (tamnosiva)...
@moron
ja imam dota laganu nogu na gasu i uspeo sam da postignem 4.7 sa njim od NS do Vrnjacke banje prosle godine. Imas to na forumu i dokumentovano :) Ali najvise se krecem regionalnim putevima i tu se moze postici jako lepa prosecna potrosnja. Sutra idem na Kopaonik pa cu opat izbaciti utiske na Ford forumu kada budem nasao vremena.
Ali sve u svemu motor je dobar, onaj od 125ks je mnogo lepse za voziti :), malo trosi ali samo ako pazis kako vozis jer zvuk motora kada ga stisnes je prlep i ponekad se nadjem u situaciji da stisnem gas cisto da ga cujem kako "rezi" :D Ko hoce imaju testne modele u NS i BG pa neka proba, ne vredi pricati sve dok ne probas :)
BaneNS, šta od ulja kod nas sipaju u njega , onu blentavu tvorničku gradaciju 5w20 ili nešto drugo?
@ moron
po Fordu bi trebalo na 40-60.000km, ali u Grandu kazu na 20-40.000km jos nisam toliko presao pa ne znam :) Ja ga vozim po otvorenom (95% kilometraze) pa ih necu menjati pre 40.000 osim ako ne bude nekih problema... Kazu da je osetljiv na losije gorivo i zbog toga treba menjati cesce svecice... videcemo... a gorivi sioam ili NIS 98oktana, ili OMV 100 oktana. Ne mogu da kazu da sipam lose gorivo
@carobnjak
nisam obratio paznju na raniji post :) Ja sam hteo Magnetic ali nisu imali ni jedan da mi pokazu uzivo i onda sam odabrao ovu moju... bila u igri i Tectonic silver, ali mi na suncu izgledala zuckasto pa sam odustao...
Nemam Focus-a. Samo sam ga vozio pre 3-4 godine kad je novi automobil bio u igri. Onaj Ecoboost sa 150 i valjda sa 180 ks. Ne znam da li neko zna sta znaci "subjektvni utisak", ali kod mene je bio izrazito mlak. Sa 150 ks. Valjda zato sto sam ocekivao mnogo. S druge strane, Leon 1.2 Tsi vozim cesto. To ide subjektivno proporcionalno mnnogo bolje nego Focus sa 150 ks. Ali trosi ko nesreca. U gradu po BC cca 12 l/100 km. Na otvorenom oko 7.5 - 8. To je OK. Ne znam kako moze da ide Focus 1.0 sa 100 ks, ako je meni 150 ks bilo.. pa, mlohavo.
Nema govora o odluci pre nego sto se automobil provoza. Ja sam to jednom uradio (kupio kola bez da sam ih vozio pre toga), i ne bih nikom preporucio.
S druge strane, zadivljujuce pozitivan utisak na mene ostavili su i30 i ceed sa 1.4 100 ks atmosferci. Sa 3 osobe u kolima, stvarno ide dobro za tu snagu/Nm.kubikazu. Ne bih ja od toga bezao. Ako ne postoje predrasude glede Hyu/KIA (kao sto postoje kod mene).. U svakom slucaju, nije da ne verujem vlasnicima, ali da "moderni", mali turbo-benzinci mogu da budu ekonomicni je naucna fantastika. Bar prema mom iskustvu sa TSi. Moguce da je ecoboost izuzetak, ne bih znao. Kako god, Focus ima verovatno najmanji gepek u kllasi, ima samo jedan rukodr(z)ac na suvozacevim vratima, objektivno najbolje drzanje u voznji i meni licno nije mnogo lep (cak mi je lepsi Tipo). Jedino u onoj crvenoj boji, ta mu subjektivno dobro "lezi". Menjac mu je inace odlican, vozacka pozicija vrlo dobra, ali sasvim dobra je i kod i30 / ceed, pri cemu je ceed svojevremeno u mega-Autobild-testu proglasen za finalno najtisi auto u klasi. A meni licno i ponajlepsi u klasi. Ja bih probao kako ide taj 1.4, nista ne kosta.. Verujem da 1.0 ide u Focusu ide bolje, ali dugorocno..
A i licno sam uskoro "u prici", merkam novu Atecu, samo se jos nije pojavila kod nas.. Dosta je inace stresno to vreme odlucivanja. Mora da se presece, inace ode mozak. Nije automobil unutrasnji organ, ako se vec ne dopadne iz nekog razloga, menjaj. Samo da se sve prozivi sa sto manje stresa..
@Djordje
Jeste, 5W20...barem tako pise da bi trebalo da ide. Za 10ak dana idem na prvi servis pa cu onda pitati tacno. Ali na HR Ford forumu kazu da ide to ulje...
@Priapus
Vozio sam i ja Focusa sa 1.5 ecoboost sa 150ks i Mondeo 2.0 sa 150ks i nisu me odusevili kao 1.0 sa 125ks... Kazem i ja da treba da se proba. u Grandu u NS imaju Focus 1.0 125ks i moze da se proba... mnogo lepse ide nego moj od 100ks.
A ne moze da se meri 1.4 100ks atmosferac sa 1.0 100ks ecoboost. Nemam nista protiv Kie/hyu ali turbobenzinci rzvijaju snagu vec od 1.800 obrtaja i vuki sve do 5-6.000, a atmo dobijaju snagu tek od nekih 3.000 obrtaja i tu se dobija taj osecaj da ovaj mali motor leti :) ima na netu odnos snage izmedju 1.0 atmo i 1.0 turbo. Dva focusa rame uz rame pa pogledaj o cemu pricam
https://www.youtube.com/watch?v=20FVyIYy3NE
i tu se dobija i niza potrosnja jer ti ovaj mali motor saltas na mnogo nizim obrtajima i nemas potrebu da ga stiskas da bi dobio ubrzanje jer ti je sva snaga motora dostupna vec od 1.800 obrtaja...
Sto si i rekao, probati pa se odluciti :) Ja kada sam ga kupovao nisam hteo ni da sednem u focusa sa 1.0 motorom... dok me covek iz Forda nije ubedio da ga probam i dao mi ga na 3 dana da ga testiram... ja mu vratio testni auto i pitao kada moze da stigne jedan takav za mene :D
ispravka greske, nije izmedju 1.0 atmo i 1.0 turbo, nego izmedju 1.6atmo i 1.0 turbo :)
Dok sam bio u Renaultu , tako skupe svijećice je imao Koleos sa Nissanovim 2.5 benzincem , 54 marke 1 svijećica ali su imale interval zamjene 90.000km
Podrazumeva se da smo svi svesni razlike izmedju turbo hranjenih i atmosferskih benzinaca. Imajuci to u vidu, oboriva je pretpostavka da je svako takodje svestan kako treba da se vozi jedan, a kako drugi. U suprotnom, nikad ne bi postojala dilema Tipo 1.4 atmo ili Focus 1.o turbo, jer ne bi bili komparabilni.
A turbo nas prilicno cini lenjim, kao internet. Nekad si mogao fondom opste kulture da zadivis nekog oko tebe, sad samo izguglas sve sta ti treba, i svi su pametni. Tako i sa situacijom turbo vs. atmo. Nekad smo svi vozili atmosferu, znalo se kad hoces da preteknes, par brzina na dole, i to je to. Sad smo svi postali kicosi, mnogo nam je bitno da povlaci odozdo iz pete (ne kazem da nije, i meni je), kao da nikad atmosferca vozili nismo.. Ne vidim sta je tesko spustiti menjac par stepeni ispod ako se zeli postici efekat. Jedini problem je sto atmosferaca gotovo da vise i nema, pa hteli ne hteli, cak i na silu nalazimo neslucene komparativne prednosti turbo-motora, cak i sa neparnim cilindrima, jer, koga nema, bez njega se mora.. A o "ubedljivosti" prodajnih savetnika ovim putem ne bih.. :)
I dalje stojim na stanovistu da je u konacnici Focus verovatno najzaokruzeniji automobil u klasi. Jedino sto me sprecilo da ga uzmem je neadekvatna motorizacija (cudno, ali istinito) i neshvatljiva inertnost uvoznika. Tolika da su mi ogadili brend za narednih nekoliko zivota. A bas sam mogao da gadjam ovu restilizovanu Kugu..
"Što ne platiš na mostu, platiš na ćupriji".
Dizelima je, od svih filtera, najskuplji filter za gorivo. Ali se i ne menja na svakom redovnom servisu.
Benzincima se ne menja filter goriva. Ali, imaju svećice. Koje koštaju više od filtera nafte.
Intervali zamene jednog i drugog zavise ne od proizvodjača, već - uvoznika :)
A kao savremeni EURO 6 motori, svi troše veoma skupoceno ulje, obično 0W-20 ili 0W-30.
I u konačnom sledu, blizu beskonačnosti, redovno održavanje te košta isto.
carobnjak
Ex Italo fan ti je poručio da se "Fijat kupuje isključivo kao polovnjak".
Pa ti vidi šta ćeš ...
moron
ako je tako, to dovoljno govori o kvalitetu...
Poslusacu ga kao sto si i ti! :)
carobnjak
"U moje vreme" njegov je savet imao smisla, jer je 500L najmanje koštao u toj klasi. Pa možda i danas, ako tražiš panoramsku verziju.
Ali u C segmentu, ne znam da li je Tipo baš takav džabaluk kako se čini. Neobično mi je, npr, da ona djulijeta 1,6 MJ koju sam ja gledao i Tipo HB Longue MJ isto koštaju ( 16.990). Gde je tu logika?
Ili taj focus koji si ti gledao i Tipo 1,4 Longue.
moron
ne brini, necu kupovati srcem, pa nije to Bravo! :)
To je jedini model koji mi zagreje dusu i ubrzava puls, svi ostali su samo masine pa se tako i ponasam...:)
Triput meri, jednom seci!
"Triput meri, jednom seci!"
Tako i treba. Tako postupa i VW pri konstrukciji vozila, kaže Predrag. Ima nečeg u tome što Predrag veli.
Ako si u dilemi oko tog focusa, pogledaj za iste pare 308 1,2 e-THP sa 110 ks. I shavtićeš odmah zašto je focus MNOGO bolji.
moron
308 i C4 nema za te pare a sa takvom opremom!
Astra i Auris su mi ruzne al bas...
Ostaje trojac: Focus, Ceed, Tipo HB, za sada ovim redom dok ne vidim Tipa i ne provozam Ceed...
Kabina Focusa i Ceeda je za desetku!
carobnjak
Ja te razumeh da u paketu RURO EDITION nema "na lageru" ceed-a sa motorom 1,6 GDI. Taj motor je odličan (moj kum ga ima), a i taj paket je najisplativiji od svh koji su do sada postojali.
carobnjak
Ne bi bio loš ni i30 u najvišem paketu za 13.790 sa 1,6 motorom, ali, dok doplatiš za metalik boju ( 480), opet košta kao focus. A, nije focus ...
moron
i30 mi unutra izgleda jeftinije od Tipa! Centralna konzola a la Aiwa, ekrancic sa cak 2 reda...
Mene je u tipu najviše strah prednjih sedišta u ergonomskom smislu. Sve ostalo može da prodje.
Veruj mi, za moja degenerična "dugotrupna" ledja, manji su neprijatelj sedišta u 500L