Da li znate šta predstavlja oznaka „S“!?

Iako mnogi nemaju dilemu šta predstavlja oznaka „S“ kod DSG ili automatskih menjača, ima nekih koji su ubeđeni u nešto sasvim drugo!
Većina poznavalaca automobila upoznata je sa Volkswagenovim DSG menjačem, a solidan broj ljudi imao je i priliku da vozi automobil opremljen tim tipom transmisije. No, da li ste znali šta znači ono slovo „S“ na kulisi menjača!? :)

Naravno, znači Sport režim rada transmisije, međutim, nisu baš svi ubeđeni u to! Izgleda da, prema nekima, DSG jako dobro dođe zimi, jer je to „S“ mod za vožnju po snegu! Ako ne verujete, dobro pogledajte ovaj oglas!
Izvor: Topspeed.telegraf.rs
Foto: Polovniautomobili.com
Covek je verovatno nekada ranije imao ili vozio automatike (ili je to imao neko koga je pitao za znacenje) koji su obicno imali natpis "snow" ili pahuljicu pored rucice automatskog menjaca, pa je zakljucio da je to to...
Postoje winter i summer (W/S) režimi na nekim automaticima i comfort i sport (C/S).
U winter i comfort režimu auto kreće iz druge.
Barem je tako kod Merca. Ne znam kod drugih kako obeležavaju i da li je isto ovako, pretpostavljam da jeste.
Ja i zimi vozim u S režimu. :)
To "S" sluzi za PERFEKTO saltanje brzina. Kod JAFTINIJIH vozila ta oznaka nije cesta i ona imaju vise poteskoca sa PREPREKENA-ma! :)
Novinari se po starom obicaju ne razumeju u ono o cemu pisu.
Pricaju o DSG menjacu, a na postavljenoj fotografiji nalazi se sasvim drugi menjac koji nema veze sa DSG-om.
:)
Ajde, da ne kažu zli jezici, razjasniću malo ovu pricu vezanu za “S” mod i sneg na putu.
Odmah na početku da kažem da jedno sa drugim ima veze i da je postavljač oglasa dobrim delom u pravu. Očito je reč o osobi koja ne poznaje materiju u tehničkom smislu, ali zato prenosi ono sto je najverovatnije praktično doživeo.
Kod većine automatskih menjača prilikom korišćenja “S” moda dolazi do promene stepana prenosa i to ka jednom nize. Na primer vozi se u 4. stepenu “D” moda; prebacivanjem ručice u “S” mod motor menja režim rada, a stepen prenosa se automatski vraca u 3. stupanj.
Kod DSG menjača ovo je još izraženije. DSG, za razliku od klasičnog automatskog menjača reaguje nekoliko puta brže, a gotovo redovno prebacuje za 2 stepena ka manje: umesto 4 sada postaje 2, itd.
Ponekad se dogodi da DSG iz pozicije 7 prebaci u poziciju 3 što je čak 4 stepena manje (uzbrdice, jači frontalni verat,...). U tom trenutku rroj obrtaja skoči srazmerno smanjenom stepenu prenosa i zadrzanoj, istoj brzini kretanja.
U takvom jednom režimu smanjenog obrtnog momenta, a povecanog broja obrtaja povečava se i kontrola nad transmisijom: motor lakše konrolise menjač; sam tim i točkove na tlu.
U našem slučaju to znači da će na klizavom kolovozu bez upotrebe kočnica veliki deo terete pri zaustavljanju pruzeti motor a ne kočioni sistem sto je svakako efikasnije.
“Naš” prodavac i postavljač oglasa možda ovo nije znao, ali je primetio da se po snegu lakše i lepše vozi u “S” modu.
No to nije problem. Veći problem je što se “strucni” novinar ismeva nečemu sto ni on sam ne razume.
Zato ne treba slepo verovati novinarima. Pogotovo američkim. Em nedovoljno znaju, em namerno krivo umeju da komentarišu. :)
zato je tvoje novinarstvo uvek detaljno istrazeno i pokriveno cinjenicama. kao tvoja prica da je Toyota duplirala prodaju u evropi, iako je realnost suprotna
Realnost je ralativan pojam. Nekome je realno, a i normalno da optuzbe na racun necega sto je i vrapcima na grani jasno, predstavljaju suprotno od zdravorazumske logike, a nekime to nikako ne moze biti realno.
Toyota je u EU u poslednjih 10 godina, realno pala (po porodaji, nikako po kvalitetu)), ali je to Japanski proizvodjac koji je najmanje pao. Da ne ulazimo sad u razloge koji REALNO postoje. :)