home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ford Focus RS

30 Nov 2006 - 00:01 Top secret Link

Neka vas ne zavara izgled automobila na slici. Iako izgleda kao obican Focus ST ( sa 225 KS ) ovo je ipak prototip buduceg Focusa RS sa 300KS i pogonom na sve tockove.. Razlike su ipak vidljive na povecanim otvorima za vazduh napred dok ce na serijskoj varijanti razlike biti vidljivije da bi se i atraktivnim izgledom, osim snaznim motorom, pariralo buducem Mitsubishiju EVO X.





Ford Escape

29 Nov 2006 - 17:29 Noviteti Link

Salon u Los Angelesu donosi jos jedan novitet, koji ce biti zanimljiv ne samo za amerikance vec i za evropljane. Na slikama je novi Ford Escape za 2008. godinu koga cemo mi evropljani znati kao Ford Maverick. Uostalom tako je bilo i dosad gde su se Escape/Maverick spolja razlikovali po minornim detaljima. I tu nije kraj. Nova Mazda Tribute ce kao i sada biti samo klon novog Escape/Maverick modela. Dosadasnji Escape je od 2001. prodat u preko milion primeraka i najprodavanije je vozilo CUV segmenta ( compact utility vehicle) u Americi. Sam novi Escape donosi, konacno, mnogo zanimljiviji i hrabriji dizajn ( lici na smanjeni Explorer ) sa promenjenom unutrasnjoscu, koja je sada komfornija, ergonomski bolje zamisljena, sa vise mesta za sitnice i na daleko visem kvalitativnom nivou. Bar tako tvrde u Fordu. Zanimljiv je detalj da je sada upotrebljeno plavo osvetljenje umesto zelenog za instrument tablu i centralnu konzolu.  Poboljsan je i 4x4 pogon, dok su za sada najavljena 2 motora: 2,3 cetvorocilindras sa 153KS i 3,0 V6 sa 200KS. Manji motor ce biti ponudjen i u buducoj Hybrid verziji u kombinaciji sa elektromotorom.



Buick Enclave

29 Nov 2006 - 17:27 Noviteti Link

Buick na salonu u Los Angelesu i zvanicno publici predstavlja novi crossover SUV model pod imenom Enclave sa kojim ova GM-ov divizija ulazi, na za nju, novo trziste luksuznih SUV-ova poput Acure MDX i Lexusa RX 330. Promoter ce biti golf igrac Tiger Woods. Automobil, u koga moze da se smesti do 8 putnika, napravljen je na GM-voj Lambda platformi, a pokrece ga 3,6 V6 motor sa 275 KS i 340 Nm obrtnog momenta. Menjac je naravno automatski sa 6 brzina. Medjuosovinsko rastojanje mu iznosi 3021 mm a nudice se u 2 verzije : CX i CXL.   



Naravno kada se govori o vozilima legalno registrovanim za obicne puteve. Uglavnom, na stazi Nardo u Italiji u organizaciji Continentala AG i casopisa AutoBild, preradjena maloserijska verzija BMW 6 iz Ac Schnitzera sa dodatnim imenom Tension, postigla je 331,78 km na sat. To ga cini najbrzim BMW-om na svetu. Opet ponavljam, medju legalno registrovanim za voznju. To je, izmedju ostalog, postignuto pojacanjem V10 motora iz serijskog M6, sa 507 na 552KS.  Ac Schnitzer kao alternativu tom motoru nudi i 5,1 litarski sa 411KS ( serijski 367 konja ) koji postize 285 km/h. Naravno da Ac Schnitzer nije zaboravio da preradi i ogibljenje, kocnice i ostalu mehaniku da bi sve funkcionisalo odlicno kao paket.  



Chevrolet Aveo iz Poljske

29 Nov 2006 - 17:24 Vesti Link
Tokom 2007. GM ce poceti sa proizvodnjom Chevrolet Avea u pogonima bivseg FSO-a u glavnom gradu Poljske, Varsavi. Automobili ce biti namenjeni samo prodaji u Evropi. Za sredinu 2008. planira se proizvodnja i 2 potpuno nova automobila tj. hatchback verzije ( sa 3 i 5 vrata ) aktuelnog Avea. Inace GM vec ima fabriku u Poljskoj, u mestu Gljivice gde se proizvode modeli Opela, evropske filijale GM-a.

Novi motor za Audi A3

29 Nov 2006 - 17:22 Noviteti Link

Od januara 2007. godine u Audi-ju a3 bice ponudjen novi 1,8 litarski TFSI benzinski turbo motor sa 118KW(160KS) i 250 Nm momenta. Motor ce se ugradjivati u obe karoserijske varijante a npr. u verziji sa 3 vrata postize 220 km na sat uz ubrzanje do stotke za 7,8 sekundi. Potrosnja prema fabrickim podacima iznosi 7,3 litara na 100 km.



Posle 6 godina i 639000 proizvedenih primeraka, u Nissanovoj fabrici u Sunderlandu u Velikoj Britaniji, prestala je proizvodnja Almere. Sem toga bice smanjena i proizvodnja Primere. Umesto Almere proizvodice se modeli Note i novi Qashqai. Na slici dosadasnja Almera iz Sunderlanda.



Novi koncept je jos jedan u nizu Mazdinih studija u poslednjih godinu i nesto vise dana ( Sassou, Kabura, Senku). To je i Mazdina ozbiljna najava kako bi mogao izgledati sportski coupe oko 2020.godine. Studiju je uradio Mazdin dizajn studio u SAD-u, gde  Nagare i ima svoju promociju na upravo otvorenom salonu u Los Angelesu. Rec Nagare na japanskom znaci tok, cime se opisuje tecni izgled linija na konceptu, koje se otpozadi slivaju prema napred. Sami dizajneri ovaj auto opisuju kao koncept koncepta automobila buducnosti.  



Bentley Havana

29 Nov 2006 - 17:05 Top secret Link

Prvi novi model, koji Bentley namerava da predstavi u bliskoj buducnosti bice coupe Havana, baziran na vec poznatom modelu Azure. Ovaj luksuzni coupe, koga su reporteri nedavno uhvatili nemaskiranog, bice opremljen V8 motorom sa 450KS. Pretpostavlja se da ce svetska premijera biti na salonu u Zenevi u martu naredne godine kada se ocekuje i promocija doteranog Arnage-a.



VW CrossTouran

29 Nov 2006 - 17:04 Top secret Link

Nece biti samo CrossPolo-a i CrossGolf-a vec evo i prve ekskluzivne slike buduceg proterenskog Tourana. Kao i kod ranijih Cross modela, VW je i ovom prilikom povecao klirens, dodao plasticne estetske dodatke, koji izgledaju atraktivno i zaboravio pogon 4x4. Naime i ovaj CrossTouran je samo nasminkani putnicki auto tj. u ovom slucaju minivan, u povecim cizmama pa integralni pogon i nije neophodan jer se sa njim ionako nece ici na neki pustinjski reli ili u blato do vetrobrana.



VW Tiguan concept

28 Nov 2006 - 23:33 Concept cars Link

Evo i prvih zvanicnih slika prvog VW-og kompaktnog SUV-a. Ali za sada samo u formi koncepta namenjenog izlaganju na salonu u Los Angelesu. Ovaj model ce u serijskoj varijanti zagristi deo kolaca, koji mu Toyota RAV4 i Honda CRV nece tako lako prepustiti. Neka vas neki detalji poput dvobojnih guma na ovoj studiji ne zavaraju. Ovakav ce biti i serijski Tiguan. Mozda smo ocekivali vise ekstravagantnosti, buduci da je kao osnova za dizajn posluzio atraktivni Concept A sa pocetka godine. Ali od VW-a se i ne ocekuje da se neki koncept bez promena jednostavno preseli u proizvodnju. Napravljen je na platformi Golfa Plus pa ne cudi da je i unutrasnjost, tacnije instrument tabla preuzeta sa tog modela. Pogon je naravno 4x4, tacnije VW-ov 4MOTION. Iako je prototip u Los Angelesu opremljen TDI agregatom VW ce u serijski model ugradjivati celu paletu benzinskih i dizelskih motora kao sto je benzinski 2,0 TFSI sa 200KS i 1,4TSI u 2 verzije sa 140 odnosno 170KS. Pocetak prodaje se ocekuje odmah nakon zvanicne premijere produkcijskog modela septembra 2007. godine na salonu u Frankfurtu.



Chrysler je upravo na salonu u Los Angelesu predstavio coupe-cabrio verziju svog novog Sebringa za  2007. godinu. Sklopivi krov je dakle metalni, tako da se i Chrysler priklonio trenutnoj modi pravljenja ovakvih vozila. Sam Sebring CC je cetvorosed sa prihvatljivom zapreminom prtljaznika, a pokrecu ga 2 motora: vec poznati benzinac 2,7 V6 sa 189KS i prvi put 2,0 litarski dizelas sa 140KS i 310 Nm.



Pocasno mesto italijanskog giganta Fiata na predstojecem salonu u Bolonji zauzimace jedna od dve Pande Cross Dakar, koje ce ucestvovati na ovom legendarnom pustinjskom reliju duzine skoro 8700kilometara od 6. do 21. januara 2007. godine na trasi od Lisabona do glavnog grada Senegala, Dakara. Jednu Pandu Cross Dakar vozice nekadasnji reli vozac Miki Biasion ( dvostruki pobednik World Truck sampionata sa Ivecom 1998. i 1999. godine i dvostruki sampion WRC-a sa Lanciom ) i to u kategoriji T2, u kojoj su vozila najbliza serijskoj proizvodnji. Verzija za Dakar reli ima turbodizel motor od 1,3 litre sa 105 KS pri 4500 obrtaja u minuti, rucni menjac sa 6 brzina, automatski kontrolisani pogon 4x4, blokadu diferencijala, preradjeno ogibljenje, tockove od 15 inca sa gumama 19/65-15, kocione diskove napred 300mm, pozadi 250 mm i sl. U automobile su spakovane po 3 rezervne gume, rezervoari sa vodom za vozace i druga neophodna oprema kao sto su aluminijumske platforme za izvlacenje auta iz peska. U Fiatovoj ekspediciji ucestvuju jos i Fiat Sedici kao servisno vozilo i 3 kamiona Iveco za prevoz delova i mehanicara.



Iz Italije stizu glasine da se radi na projektu super SUV-a pod kodnim nazivom LMX, koji bi predstavljao terenac na Lamborghinijev nacin. Mada, zelje su jedno a realnost drugo. Naime buduci da je Lamborghini deo VW grupacije ( tacnije Audija ) novi Lamborghini SUV, ako ga bude, delice mnostvo zajednickih delova sa Audijem Q7 i Porscheom Cayenne. To ne mora da znaci nista lose ali mnogi ljubitelji Lamborghinija to i dalje ne mogu da svare. Ali treba biti posten pa priznati da je poslednjih godina uz finansijsku pomoc Audija, Lamborghini ne samo preziveo vec da danas stvara profit zbog koga sada i moze da se razmislja o prosirenju game. Motori, koji se pominju su V10 i manji 4,5 litarski V8. Pominje se jos jedan za koga se ne zna kako ce reagovati malopre pomenuti ljubitelji Lamborghinija. Radi se naime o dizelasu. Dizel u Lamborghiniju ? Bez panike ne radi se o bilo kom dizelasu vec o monstrumu iz Audija Q7, koji iz 5,9 litara zapremine V12 motora izvlaci  500 KS i 1000 Nm momenta. U medjuvremenu vec sutra, kada se za novinare otvara salon u Los Angelesu, Lamborghini bi prema najavama trebao predstaviti i roadster verziju svog najjaceg Murcielaga LP640. Performanse bi bile iste kao i na coupeu, dakle 640KS iz V12 motora i ubrzanje od 0 do 60 milja na sat ( 96 km na sat ) za oko 3,5 sekunde.



Fabrizio Giugaro, sin slavnog Giorgetta, osnivaca Italdesigna, toliko se zaljubio ( i to na prvi pogled ) u novi Ford Mustang da je pocetkom 2005. kontaktirao sefa dizajna Forda-J.Maysa sa predlogom da napravi svoju viziju Mustanga, koji je u isto vreme svojim retro dizajnom i misicavom pojavom, odusevio i potencijalne kupce. Danas, nekoliko dana pre zvanicne promocije na salonu u Los Angelesu, zvanicne slike ovog italijanskog koncepta napravljenog za samo 4 meseca, dostupne su javnosti. Ono sto se odmah primecuje jeste izuzetan sklad oblika automobila sa atraktivnim detaljima, koji privlace paznju. Pocevsi od boje, preko staklenog krova do vrata sa otvaranjem na gore. Jednostavno sve pod konac, nista neprijatno ne strci. Naravno i iznutra je utisnut italijanski pecat u oblikovanju kokpita. Buduci da je koncept, koji ce krasiti stand Italdesigna na salonu, u potpunosti delo porodicnog dizajn studija iz Italije, logicno je sto je pored Fabrizia i stariji Giugaro uzeo ucesca u stvaranju ovog lepotana ( mada se  ne zna koliki je bio njegov uticaj ). Sam automobil, koji se kotrlja na tockovima od 20 inca, pokrece 4,6 V8 motor sa oko 500KS. Promena ima i na ogibljenju, skracene su opruge i promenjeni amortizeri. Uz sve ovo auto je napred siri za 30 a pozadi za 80 mm. Sada samo ostaje nada da ce se naci racunica da se ovakav Mustang nadje u prodaji, makar u ogranicenoj seriji.