home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Seat i Shakira su udruzili snage da prikupe sredstva za humanitarnu fondaciju ove pevacice ( Fundacion Pies Descalzos-bosonoga ) koja prikuplja novac za decu u Kolumbiji. Dosad se ova fondacija procula po izgradnji skola u ovoj zemlji Juzne Amerike. Kako je Seat glavni sponzor Shakirine evropske turneje, tako je zajedno sa ovom pevacicom napravljen poseban unikatni Seat Leon Cupra Pies Descalzos ( na spanskom "bosonogi" ) edition. Zato i ne treba da cudi logo u obliku bose noge na registraciji ovog automobila kao i logo istog oblika na zadnjim vratima kao zastitni znak posebnosti ovog Leona. Tokom pomenute Shakirine evropske turneje fanovi ce moci da doniraju sredstva njenoj fondaciji putem SMS poruka ili kreditnim karticama preko posebnog website-a a 15. maja jedan od srecnih donatora osvojice ovaj unikatni Seat Leon Cupra koji se izdvaja pre svega po ljubicastoj boji karoserije, crnim tockovima i retrovizorima, delovima unutrasnjosti u pomenutoj ljubicastoj boji, dvobojnim sedistima i naravno posebnim logom Pies Descalzos. Naravno prilikom promocije ove saradnje sa Shakirom u Berlinu i Seat je castio Shakirinu fondaciju sa cekom upravo u vrednosti jednog Leona Cupra. 





Poznati su i podaci o prodaji novih automobila u nasoj zemlji tokom 2006. godine. Ovo su prvi podaci koje je objavio nas napoznatiji auto magazin Vrele Gume ( www.vrelegume.co.yu ) : Ukupna prodaja putnickih vozila je u protekloj godini iznosila 46109 komada sto je povecanje od 6,8 % u odnosu na skoro 43000 vozila prodatih 2005. godine. Prema ostvarenim rezultatima prodaje najvise razloga za zadovoljstvo, osim tradicionalno dobrih Dacie i Skode, imaju i prodavci marki VW, Fiat, Peugeot, Renault, Opel i Toyota koji su znacajno povecali prodaju. Evo rezultata prvih 10 marki : 1. mesto drzi Zastava sa 13441 automobila ( od toga 3101 komad Zastave 10, koja se za sada uvozi iz Italije pa se u Vrelim Gumama vodi samostalno van prodaje Zastave ), 2.mesto zauzima Dacia sa 4810 automobila ( to je nezvanicna cifra ), 3. mesto je pripalo namackom VW-u sa 3347 komada, 4. mesto je Skodino sa 3273 automobila, 5. mesto zauzima Fiat sa 2421 automobilom, 6. mesto je Peugeotovo sa 2342 vozila, 7. mesto pripada Renaultu sa ( nezvanicno ) prodatih 2200 komada, 8. mesto je zauzeo Opel sa 1942 komada, 9. mesto ima Toyota sa 1677 automobila i konacno 10. mesto drzi Chevrolet sa 1487 prodatih automobila. Od najluksuznijh marki najbolje je prosao Mercedes prodavsi 1003 vozila, sledi Audi sa 397 komada pa BMW sa 205 automobila ( tome treba pridodati i 22 Minija ). Pomenimo da je Porsche uspeo da plasira 23 automobila i jos da je novajlija na nasem trzistu, Saab, prodao 12 vozila. Od ove godine u statistici ce se naci i Volvo i Land Rover koji su konacno dobili zvanicne zastupnike. Tabela iz Vrelih Guma pokazuje trzisno ucesce po markama.



Ova vest i nije neko iznenadjenje. Naime u nedavno sprovedenoj anketi u Nemackoj, na pitanje koji auto smatraju automobilom snova, Nemci su ( medju domacim markama ) na prvo mesto postavili Mercedes ( 16,2 % glasova ) kao najpozeljniji auto. Na drugom mestu je Audi sa 13,3 %, sledi BMW sa 12.2 %, pa VW sa 10,4 %. Tek na 5. mestu je Porsche ( e to jeste iznenadjenje ) sa samo 5,7 % glasova a na kraju je Opel sa 5,2 % glasova anketiranih.



Kineska verzija Citroenovog kompaktnog MPV modela Xsara Picasso, koji se proizvodi u pogonima kineskog Citroenovog partnera, firme Dongfeng, dozivela je mali facelift, pre svega prednjeg dela. Dongfeng nam je inace poznat po proizvodnji Peugeota 206 sa imenom Dongfeng Citroen C2 i Citroena C4 sedan sa imenom Triomphe. Dakle malo doterivanje u vidu nove prednje maske u stilu novijih modela Citroena poput C4 i C6, koje treba da produzi zivotni vek ovog vec prilicno starog modela. Kinezima se nude 2 varijante ovog automobila : 1,6 16v litarski motor sa 110Ks i 2,0 16v sa 138KS. Od opreme moguce je, izmedju ostalog, doplatiti za bluetooth konekciju i panoramski krov.



Nedavno smo pisali da je osnovan Honda klub Srbija a evo sad i vesti za ljubitelje francuske kompanije Renault. Naime i ova marka od skoro ima svoj klub u Srbiji osnovan u decembru prosle godine i to pod pokroviteljstvom firme Renault-Nissan Srbija. Cilj osnivanja kluba je okupljanje i povezivanje ljubitelja Renaulta u nasoj zemlji i promovisanje stila zivota, ponasanja i kulture po kojima se prepoznaju vlasnici pomenute marke. Treba napomenuti da Renault klub ne postavlja kao uslov za clanstvo posedovanje automobila Renault vec je dovoljna naklonost prema ovim automobilima. Klub ce svojim clanovima obezbediti najnovije vesti vezane za Renault kao i korisne informacije o iskustvima vezanim za koriscenje automobila Renault a zanimljiva je najava da ce za clanove kluba biti organizovane test voznje novih modela kada se pojave u nasoj zemlji. Uz sve to clanovima ce biti obezbedjen popust kod servisera i prilikom kupovine rezervnih delova. Za sada svi koji zele da se uclane u Renault Klub Srbija mogu da popune pristupnicu na internet adresi http://www.renaultklubsrbija.com/.   Izvor : Netauto.co.yu      



Obnovljeni Jaguar XJ

28 Jan 2007 - 00:31 Top secret Link

U Zenevi pocetkom marta, Jaguar ce najverovatnije ( zvanicne potvrde o tome jos nema ) predstaviti doterani, bolje reci detaljno restilizovani svoj najluksuzniji model XJ. Dizajnerski gledano, doterani XJ donosi nov prednji i zadnji kraj kao i ulepsanu unutrasnjost. U Jaguaru tj. Fordu se nadaju da ce ovaj facelift pomoci boljoj prodaji engleske marke koja je opet proslu godinu zavrsila sa gubicima i to u iznosu od 715 miliona dolara. Crtez na slici je nastao na osnovu slika prototipova koji se ovih dana mogu zapaziti u okolini Jaguarove fabrike. U oci upadaju doterana prednja maska i novi branici sa velikim usisnicima za vazduh. Na crtezu se vide i usisnici za vazduh sa strane automobila u stilu Range Rovera ili Jaguarovog ekskluzivnog modela XJ Portofolio. Potpuno novi Jaguar XJ, ce medjutim biti predstavljen tek 2010.godine.   



Prvo je Fordov koncept Airstream na salonu u Detroitu dobio ovaj novi hibridni Fordov pogon ( o cemu smo pisali ) a sada je isti ubacen i u model Edge. Radi se ustvari o kombinaciji elektromotora uparenog sa tehnologijom gorivnih celija na vodonik. Auto je upravo predstavljen u Washingtonu i predstavlja prvi vozni automobil koji kombinira gorivne celije sa elektricnim baterijama i najnovijom plug-in tehnologijom koja omogucuje punjenje litijum-jonske baterije za oko 8 sati. U Fordu kazu da ovaj Edge moze preci oko 40 km koristeci samo bateriju, a kada snaga baterije padne na 40% tada se ukljucuju gorivne celije i pune bateriju za dodatnih 320 km s tim sto je moguce, uz neke dodatne modifikacije, preci i do 640 dodatnih kilometara. Baterija pokrece elektricni motor koji omogucuje Edgeu maksimalnu brzinu od 135 km/h. Ford nije potvrdio proizvodnju ovog autromobila, ako je i bude, jer nedostatak crpnih stanica za vodonik i sama tehnologija koji nije nimalo jeftina, ne daju bas previse razloga za optimizam da ce se ovakav ili slican auto uskoro naci na putu.



Lamborghini Murcielago LP640 je vec u serijskoj varijanti dovoljno snazan i ekskluzivan auto a kada ga pod svoje uzme nemacki Hamann, rezultat moze biti samo savrsenstvo na tockovima. Osim diskretnog ali zaista diskretnog aero body kita ( nesto vise jednostavno nije bilo potrebno ) koji poboljsava opstrujavanje vazduha i prijanjanje vozila za tlo, u Hamannu su pre svega doradili motor. Serijski 6,5 litarski V12 ima 640KS a da bi bio "ravnopravan" sa Ferrarijem Enzom sa 660 konja, Hamann je povecao snagu ovog Murcielaga za dodatnih 50 konja i time sa svih 690KS pretekao pomenuti Ferrari. Ali ne samo po snazi. Hamannov Lamborghini Murcielago LP ubrzava do stotke za samo 3,2 sekunde, brze dakle od Enza koji istu radnju obavlja za 3,6 sekundi. Cena iz pristojnosti nije saopstena.



Nissan Qashqai

27 Jan 2007 - 00:57 Noviteti Link

Nissan je jos prosle godine na salonu u Parizu prvi put predstavio novi kompaktni crossover model za evropsko trziste sa tesko izgovorljivim imenom Qashqai ( ime nomadskog plemena u Iranu ). Sada je taj auto konacno na raspolaganju i evropskim novinarima a veoma skoro ce biti ponudjen i kupcima na Starom kontinentu. Kod nas verovatno stize tek krajem marta bas na vreme za nas salon automobila u Beogradu kad ce biti poznate i cene za nasu zemlju. Qashqai je nastao na osnovi istoimenog koncepta predstavljenog na salonu automobila u Zenevi jos 2004. godine. Auto je novo Nissanovo oruzje predvidjeno za evropsko trziste i to ne samo kao jos jedan novi model u nizu. To ne. Namenjen je kupcima koji zele dinamican dizajn, razlicit od onog koji nude automobili tradicionalnog C segmenta ali ih ne privlace velika i robusna vozila kao sto su kompaktna SUV vozila. Dizajn automobila potpisuje Nissan Design Europe (NDE) i to je prvi novi automobil predvidjen za proizvodnju koji je dizajnirao NDE od njihovog preseljenja u London 2003. godine. Razvojni program predvodio je Nissanov evropski tehnicki centar u Cranfieldu u Engleskoj a Qashqai ce se i proizvoditi u Engleskoj, u Nissanovoj fabrici u Sunderlandu. Uz proizvodnju namenjenu evropskom trzistu, fabrika u Sunderlandu ce proizvoditi i vozila za Japan, gde ce se ovaj automobil zvati Dualis. Qashqai mozemo opisati kao crossover jer kombinuje prednosti putnickog vozila sa prednostima terenskog vozila. Unutrasnjost, u kojoj je vozac jasno odvojen od ostalih putnika, dizajnirana je tako da je vozac usmeren iskljucivo na voznju. Duboko uvuceni instrumenti daju sportski osecaj u voznji koji dodatno naglasava povisena centralna konzola. Sve u svemu, prostor za vozaca i ostale putnike osmisljen je kako bi se svi osecali udobno i opusteno u prostranoj putnickoj kabini. S obzirom na velicinu, Qashqai je pozicioniran izmedju automobila C segmenta i SUV-a. Medjuosovinski razmak je 2630mm, visina 1610mm, sirina 1780mm i duzina 4310mm. Oko 100mm je duzi od tradicionalne kombi limuzine ali i 150mm kraci od tipicnog SUV-a. Isto tako, od konkurentskih je kombi limuzina visi za 100 -150mm, a opet 130mm nizi od SUV-a. Na raspolaganju su cetiri motora, dva dizela i dva benzinska. Benzinski motor 1,6L snage 115 KS i obrtnog momenta 160Nm, te 2,0 litarski motor snage 140 KS i obrtnog momenta od 200Nm. Dizel motori  ( od 1.5 i 2.0 litara ) pruzaju snagu od 106 i 150 KS, te obrtni moment od 240, odnosno 320Nm. Zavisno od motora, nudi se nekoliko menjaca medju kojima su rucni menjač s 5 i 6 brzina, novi automatski menjac sa 6 brzina i opcija stalno promenljivog prenosa (CVT - Continuously Variable Transmission) sa rucnim nacinom promene stepena prenosa. Oba 2.0 litarska motora dostupna su sa Nissanovim unapredjenim ALL-MODE 4x4 sistemom koji pruza dodatnu sigurnost i stabilnost u losim uslovima. Ocekuje se da ce najvise paznje privuci upravo dizel verzije a cena za osnovnu verziju modela sa 1,5 litarskim dizelom od 106 konja iznosi tacno 20680 evra u EU. Najjeftiniji benzinac 1,6L sa 115KS treba platiti 18680 evra. Konkretne cene vaze za Spaniju. U Nemackoj bazni model sa 1,6 L beizincem kosta 19790 evra. Mi cemo jos popricekati na tacnu cenu za nasu zemlju.





Kao sto se vidi iz naslova, VW je potpisao pismo o namerama o kupovini znacajnog dela akcija malezijskog drzavnog proizvodjaca automobila, Protona. Informacija je nezvanicna i procurela je pre zvanicnog saopstenja obe kompanije koje je planirano za 8. februar. Kako se ocekuje, VW ce kupiti 51 odsto deonica Protona i time preuzeti kontrolu ne samo nad Protonom vec i nad Lotusom koji je dosad bio u vlasnistvu upravo Protona. Kao sto smo ranije pisali, Proton u poslednje vreme konstantno smanjuje prodaju i gubi trzisno ucesce pa je vezivanje za neku vecu auto kompaniju bilo jedino resenje. Osim VW-a, za Proton su bili zainteresovani i PSA grupacija i GM a ako se ova informacija pokaze tacnom i Francuzi i Amerikanci su u ovom nadmetanju izgubili. Na slici je, cisto kao ilustracija ko je novi gazda, Proton Satria Neo sa znackom VW-a na prednjoj masci.



Iako smo o novom Aurisu pisali vec nekoliko puta, zbog velikog interesovanja evo jos jednog teksta o toj novoj Toyoti; ovoga puta izvestaj sa evropske promocije u Barseloni. U Japanu se Auris inace prodaje vec nekoliko meseci. Toyotin novi predstavnik u C segmentu je na promociji, kao sto je i red, bio prepusten novinarima na milost i nemilost. U pohod na evropska trzista krece vec u februaru, a u sve zemlje bi trebao stici do aprila. U Srbiji se automobil stvaran posebno za Evropu ocekuje u martu, odnosno oko salona automobila u Beogradu koji pocinje 22. marta. Prve isporuke medjutim pocinju aprila meseca. Cene kod nas jos nisu poznate ali bi se npr. u susednoj Hrvatskoj trebale kretati od 16 do 27 hiljada evra. Dakle, ostace na razini Corolle. 

 (Dalje)

Jedva da je proslo deset dana od zvanicnih informacija iz BMW-a o novoj seriji 1 sa 3 vrata a evo sada vec stize posebna i limitirana verzija tog BMW-a sa imenom Limited Sports Edition. U osnovi radi se o "Jedinici" sa M sportskim paketom koji ukljucuje 18 incne felne, M aero-body kit za karoseriju, tvrdji trim ogibljenja i sportska sedista u kabini. Sa M paketom najmanji BMW izgleda daleko atraktivnije od obicne verzije pa je zaista steta sto ce biti ponudjen samo u 2000 primeraka. Doplata za Limited Sports Edition paket kosta od 3360 do 4660 evra zavisno o kojoj se verziji BMW-a "Jedinice" radi. 



Body Kit za Jaguar XK

26 Jan 2007 - 00:57 Tuning Link

Exterior Styling Pack, koji ce biti u ponudi od marta, namenjen je kupcima koji zele da daju individualni pecat svom automobilu. Paket sadrzi prednji i zadnji spojler, resetkastu mrezicu gornje i donje maske u svetloj ili tamnoj boji, pragove i nove zavrsetke izduvnih cevi. Sef dizajna u Jaguaru, Ian Callum kaze : " Napravili smo celu paletu dodataka koji vizuelno namerno cine auto nizim i daju mu novu licnost."



Ford u crvenim brojkama

26 Jan 2007 - 00:56 Vesti Link

Ford je juce objavio podatke o poslovanju u 2006. godini a usput je prijavio i rekordni gubitak od neverovatnih 12,7 milijardi (koliko iznose drzavni budjeti manjih drzava! ) sto je najvise otkako je Henry Ford osnovao kompaniju pre 103 godine ! Samo jos podsecanje da je tokom 2005. gubitak iznosio "samo"1,4 milijarde dolara. Smanjeni su i prihodi od prodaje i to sa 176,9 milijardi u 2005. na 160,1 milijarde dolara u 2006. godini. Narocito je lose islo u poslednjem kvartalu prosle godine kada je Ford zbog visokih troskova prestrukturiranja zabelezio 5,8 milijardi dolara gubitaka. Ford naravno ima program za resenje iz krize ali ce biti bolan po 45000 zaposlenih iz 16 fabrika koliko ce biti zatvoreno u Severnoj Americi. Uz ove probleme uopste ne cude glasine da bi se Ford uskoro mogao naci u zagrljaju Toyote i to vec do kraja ove godine !!



Fiat Orso

26 Jan 2007 - 00:53 Top secret Link

Dok je bio aktuelan model Stilo jednostavno nije bilo vremena da Fiat napravi MPV na njegovoj osnovi ( odnosno zbog njegovog neuspeha na trzistu i relativno kratkog trajanja pitanje koliko bi to uopste imalo smisla ) ali zato ce na platformi novog modela Bravo ( koji samo sto nije ) nastati crossover MPV sa imenom Orso a koji ce biti predstavljen vec u Frankfurtu u septembru ove godine. Novo Fiatovo oruzje u borbi sa konkurencijom, Orso, koristice produzenu platformu Bravo-a i nudice se u verzijama sa 5 i sa 7 sedista a izgledace prilicno robusno i imace poviseni klirens da bi konkurisao VW-u CrossTouran i slicnima.