Mala manufaktura za proizvodnju sportskih automobila, firma GTM (iz engleskog Coventry-a ), potvrdila je, da ce povodom svoje 40-godisnjice, proizvesti novi mali auto za trkacku stazu sa imenom 40TR ( Track and Race ) a postojace i verzija koju ce pokretati biogorivo i time biti ekoloski prihvatljivija. Motor je 2,0 litarski sa 220KS iz Honde i sa njim ovaj ultra laki sportista sa 2 sedista dostize ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 4 sekunde i maksimalnu brzinu preko 240 km/h. Auto je za sada namenjen trkackim stazama ali ako interesovanje kupaca bude dovoljno veliko, bice i verzije registrovane za obicne puteve. Prema procenama cena ce se kretati izmedju 14-16000 funti a prve probne voznje se ocekuju sredinom sledeceg meseca. Iz GTM-a porucuju da sa ovim modelom ultra lake konstrukcije nude trkacim entuzijastima nesto drugacije sto je ekstremno brzo i vredi ulozenih para.
Prvi primerci novog Smarta ( na slici ) sisli su sa proizvodne trake pocetkom januara u Hambachu, u Francuskoj a od 15. januara pocele su vec da se primaju uplate za ovaj model. Za najosnovniju verziju nazvanu Pure sa najslabijim benzinskim motorom od 61 KS, treba izdvojiti 9490 evra. U Nemackoj naravno. Zanimljivo je da je to na nivou cena stare generacije Smarta odnosno da je Mercedes, kao vlasnik Smarta, odlucio da ucini Smart konkurentnijim u borbi sa malim gradskim automobilima drugih marki darujuci mu bogatije pakete opreme po ceni prethodnika. Isporuke prvih novih "Pametnjakovica" se ocekuju u aprilu.
Ford Evropa je u 2006. godini imao vecu prodaju na svim evropskim trzistima sto znaci prodatih 81000 automobila vise u odnosu na godinu pre toga. Veca prodaja je zabelezena na svim znacajnijim evropskim trzistima kao sto su : Velika Britanija gde je Ford vec 30 godina zaredom broj 1, Italija, Belgija i Rusija ( zabelezena rekordna prodaja i rast trzisnog ucesca ). Prodaja u Rusiji je povecana za vise od 100 odsto na ukupno 124500 komada sto je za 64400 automobila vise nego 2005. godine. I u proizvodnji vozila u Rusiji, Ford belezi rekord jer je proizvodnja povecana za cak 89 odsto ( 62400 Focusa ). Sve to je doprinelo da Ford odrzi vodecu poziciju najbolje prodavane strane marke u Rusiji. Najbolju prodaju u Evropi je imao model Focus koji je povecao prodaju za 3 odsto, Fiesta ima rast od 8 odsto, a Transit zajedno sa Transitom Connect 3 %. Uz sve to Ford S-MAX je osvojio titulu evropskog automobila godine za 2007. a Transit titulu dostavnog vozila 2007. godine sto ce jos vise doprineti boljoj prodaji Forda u ovoj godini.
Za salon u Zenevi pocetkom marta Mini sprema dve nove varijante. To su bazna One i dizel Cooper D verzija. Ta osnovna One varijanta raspolaze sa benzincem od 1,4 litra zapremine i 95KS ( ranije 90 konja ) i 140Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom Mini One prosecno trosi 5,7 litara goriva na 100 km, naravno po fabrickim tvrdnjama uz ubrzanje do 100 km/h za 10,9 sekundi. Drugi novitet, Cooper D ima 1,6 L dizel motor sa 110KS i 260Nm uz prosecnu potrosnju od 4,4 litra dizela, naravno opet po fabrickim podacima uz ubrzanje do 100 km/h za 10 sekundi. Prodaja obe nove verzije pocinje u aprilu.
Slike novog Mercedesa C klase !!
Naravno opet se radi o slikama koje su ko zna kako procurele u javnost bez volje samog Mercedesa ali tako je to u poslednje vreme. Naime na nekim nemackim sajtovima pojavio se, ni manje ni vise, nego ceo zvanicni prospekt namenjen dilerima ove marke. Uglavnom definitivni izgled dugo ocekivanog novog Mercedesa C klase sa fabrickom oznakom W204, je razotkriven nekih nedelju dana pre zvanicne promocije i za sada ne znamo kome da se zahvalimo na tome. Ono sto se odmah primecuje jeste dizajn inspirisan vecom i skupljom S klasom i naravno vece dimenzije u svim pravcima. Takodje skuplji modeli, kao sto su Avantgarde i oni sa AMG paketima opreme, na nosu nose povecu trokraku zvezdu u centru maske da bi se distancirali od slabijih verzija ( kao sto je Elegance ) koje zadrzavaju klasican gril sa znakom Mercedesa na haubi. Na slikama se vidi i model sa AMG paketom opreme ciji izgled upotpunjuju jedinstveni branici i tockovi. Osnovni model ce imati 1,8 litarski motor sa 4 cilindra i do 190KS, zatim slede dva V6 motora sa 2,5 i 3,5 litara. Ovaj poslednji bi trebao da se priblizi cifri od 270KS i da bude uparen sa 7G-Tronic automatskom transmisijom. Ostali podaci bice dakle poznati tokom sledece nedelje.
(Dalje)Pisali smo o novoj seriji 1 sa 3 vrata a evo sada i zvanicnih fabrickih slika ove najmanje BMW-ove serije. Osim trovratnog modela istovremeno se predstavlja i blago obnovljena verzija sa 5 vrata. Publici ce ovi BMW-i prvi put biti javno prikazani na salonu u Zenevi a prodaja pocinje na prolece. Kupcima u Evropi nudice se 6 motora dok je dolazak ove trovratne verzije u SAD jos uvek neizvestan. Kao sto smo pisali serija 1 ( vazi i za verziju sa 3 i sa 5 vrata ) je dozivela manje estetske korekcije pre svega na prednjim i zadnjim svetlima, branicima sa doteranim spojlerima i povacanim otvorima za vazduh, prednjim bubrezima sa vise hroma i jos nekim detaljima kao i u unutrasnjosti gde je jos povisen kvalitet upotrebljenih materijala. Dimenzije se lagano razlikuju od dosadasnje verzije pa sada duzina iznosi 4240 mm ( pre 4227 ), sirina 1740mm i visina 1420 mm ( podaci vaze i za verzije sa 3 i sa 5 vrata ). Motori su pojacani i sa direktnim ubrizgavanjem ( High-Precision Direct Injection ) kao kod upravo obnovljene serije 5. A redom motori su ( od vrha na dole ) : 130i sa 265KS i 315Nm i ubrzanjem do stotke za 6 sekundi, 120i sa 170KS i 210Nm i ubrzanjem od 7,7 sekundi, sledi 118i sa 143KS i 190Nm i vremenom od 8,7 sekundi do 100 km/h i 116i sa 116KS i 150Nm i ubrzanjem od 10,9 sekundi ( mada je za 116i najavljeno povecanje na 122KS to se nije desilo ). Dizelasi su 120d sa 177KS i 350Nm i ubrzanjem do 100 km/h za 7,5 sekundi i konacno 118d sa 143KS i 300Nm i 8,9 sekundi do stotke. Navedena ubrzanja su za verziju sa 3 vrata za za varijantu sa 5 vrata dodaje se po 0,1 sekunde za sve modele. Za sada nema zvanicnih informacija o mogucoj ugradnji 3,0 litarskog bi-turba sa 306KS. Steta. U serijskoj opremi svih modela se pored mase vazdusnih jastuka nalaze i DSC i DTC; dinamicka kontrola stabilnosti i dinamicka kontrola trakcije.
(Dalje)Novi Fiat 500 kostace 10000 evra
Nazalost, izgleda da ce toliko zeljno iscekivani novi mali Fiat 500 biti poprilicno skup. Bar za nas. Kako prenosi Automotive News, Fiat ce najverovatnije primeniti taktiku prodaje kao BMW koji je cenu novog Minija postavio izuzetno visoko racunajuci da ce kupci platiti i takvu cenu samo da bi bili u trendu i vozili ozivljenu legendu. To isto zeli i Fiat tj. ljudi iz Torina ce novi 500 navodno prodavati kao skuplji lifestyle automobil a ne kao jeftini automobilcic za siroke narodne mase kao nekada. BMW je u tome uspeo odnosno prodaja Minija samo potvrdjuje procene ljudi iz BMW-a da ce se naci dovoljno zainteresovanih za Mini bez obzira na cenu a ostaje da se vidi da li su i u Fiatu dobro procenili kupce. Naime cena bi za najosnovniju varijantu novog retro Fiata trebala biti oko 10000 evra. Prve najave su govorile o tome da ce "500" kostati oko 7500 evra odnosno manje od Pande koja se moze dobiti za oko 8600 evra. Kod nas bi takva visoka cena proredila kupce i od tog malog Fiata napravila statusni simbol medju bolje stojecom klijentelom. Kako ce proci na Zapadu gde ovakvi automobili predstavljaju tek drugi ili treci auto u porodici, videcemo. Fiat 500 ce se pojaviti u prodaji 15. septembra ove godine a proizvodice se zajedno sa novim Fordom Ka u Poljskoj. Na slici najnovije vidjenje izgleda novog "500".
Nas ministar to najavljuje u intervjuu za Glas Javnosti. Naravno ukoliko ovo nije samo deo predizborne kampanje. Uglavnom evo celog teksta iz Glasa Javnosti.
"Srbijaring kod Surčina"
Nedavno je jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv, kaže ministar za kapitalne investicije
Srbija dobija stazu za Formulu 1! Vrlo je verovatno da će uskoro u okolini Beograda početi izgradnja auto-piste, koja bi možda u bliskoj budućnosti mogla da bude uvrštena u kalendar "najbržeg cirkusa", što je delimično u razgovoru za Glas najavio i Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije. Prestonicu Srbije prekjuče je posetio većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston i prilikom susreta s predsednikom vlade Vojislavom Koštunicom podvukao da je naša zemlja pogodna za ulaganje i investicije.
Da li to znači da bi Srbija uskoro mogla da dobije stazu za Formulu 1?
- Razmatrali smo odavno tu mogućnost. U našoj zemlji nema kvalitetnih automobilskih staza i potrudićemo se da se situacija promeni. Staze poput Beranovca kod Kraljeva ili na Ušću nisu bezbedne i ne zadovoljavaju osnovne kriterijume. Svake godine, nažalost, desi se neka nesreća, nezadovoljstvo vozača je veliko, a zbog slabe bezbednosti, stranci neće ni da dolaze - rekao je Ilić. - Bilo je više predloga i projekata, a iskren da budem, zadovoljili bismo se kada bi izgradili nekoliko kvalitetnih auto-staza koje ne moraju biti baš za Formulu 1. Da li je, ipak, bilo nekih konkretnih predloga za lokaciju staze za "najbrži cirkus"?
- Ima dobrih lokacija oko Save i Dunava, a nedavno je i jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv. Koliki bi bio značaj eventualne izgradnje takve staze?
- Taj posao je isplativ jer je u igri i veliki broj kompanija koje žele da se reklamiraju, izgradnja dodatnih objekata, ogroman broj navijača iz celog sveta, treninzi koji se održavaju tokom čitave godine. U opticaju je još čitav niz dodatnih usluga i pratećih poslova i pogodnosti. Uostalom, u svim država sveta izgradnja staze se isplatila, obezbedila je priliv novca, pa će tako biti i kod nas.
Da li ste razmišljali o mogućnosti da Eklstonu ponudite opciju da se karavan Formule iz Mađarske u Istanbul kreće preko Srbije, od čega bi i naša zemlja mogla da ostvari korist?
- Naravno, trebalo bi da se intenzivnije radi na tome. Međutim, u poslednje vreme zauzeti smo izbornom kampanjom, a kada se situacija smiri, počećemo s tim kalkulacijama. Eventualno ćemo dovesti neku svetsku firmu da nam pomogne kako bi to što uradimo bio vrh u tom vidu industrije - zaključio je Ilić. "
U vezi sa pominjanjem Milosa Pavlovica, evo sta je on izjavio Vecernjim Novostima :
"Pobede vode u Formulu 1"
SVAKI trud mora da se isplati. Što se tiče našeg najboljeg automobiliste Miloša Pavlovića, samo bavljenje možda najskupljim sportom na planeti iziskivalo je puno odricanja, ali poslednjih dana sve polako dolazi na svoje mesto za talentovanog Beograđanina. Odlične vožnje u finišu prošle sezone u "Reno svetskoj seriji" u ekipi "Drako" uslovile su da ekipa odluči da produži saradnju sa njim, a protekli vikend posebno će mu ostati u sećanju - na prijemu kod premijera Srbije Vojislava Koštunice bio je gost u društvu nikog drugog do prvog čoveka Formule jedan Bernija Eklestona i njegove supruge Slavice, koji su mu obećali pomoć ka putu do "najbržeg cirkusa"!
Miloš je bio u Italiji u trenutku kad je dobio poziv za prijem, ali nije se dvoumio ni tren da ponovo dođe u svoj grad.
- Nisam se puno iznenadio pozivu. Jednostavno, Srbija je poslednjih godina puno napredovala i ovaj sastanak jasno potvrđuje da smo na dobrom putu.
Zbog profesije kojom se bavi, Miloš, naravno, mnogo zna o Berniju Eklestonu, ali susret "oči u oči" ipak je bio nešto posebno, nešto o čemu sanja svaki automobilista...
- Upoznati lično gospodina Eklestona za mene je velika čast! Izuzetno ga cenim i poštujem i veoma sam srećan što sam bio u društvu čoveka koji je tako puno uradio za sport kojim se bavim. Naš razgovor je, čini mi se, bio izuzetno ljubazan i prijatan. Miloš je blizu mogućnosti da konačno vozi sezonu bez problema u "Reno svetskoj seriji", a sada postoji i šansa da mu se ispuni san i sedne u bolid Formule jedan. Samo je mogao da sanja o takvom razvoju događaja, ali je, kao i tokom čitave svoje karijere, realan u predviđanju bliske budućnosti:
- Sada mogu reći da ću ovu godinu najverovatnije voziti na pravi način! Postigao sam dogovor sa timom "Drako" i sve ukazuje da će ove godine biti dobrih rezultata. Ja sam sada potpuno skoncentrisan na "Svetsku seriju Reno" i ne
pada mi na pamet ni da pomislim da se u Formulu jedan može ući bez dobrih rezultata i pobeda! One čine sva moja predviđanja za blisku budućnost, a potom ću razmišljati o ostalom, pa i o samoj Formuli jedan. Teško je utvrditi da li će Milošu sada biti lakše ili malo teže - iz prostog razloga što će ga krajičkom oka sada pratiti i Berni Ekleston. "Izvor : Vecernje Novosti
McLaren/Mercedes SLS
Prema informacijama insajdera, Mercedes i McLaren planiraju prodaju od 2000 primeraka novog sportskog modela SLS godisnje. Novi SLS, ako naravno stvarno dobije zeleno svetlo za proizvodnju, bice idealan konkurent Ferrariju F430 i Lamborghiniju Gallardo. Za sada zvanicnih informacija o ovom modelu nema ali,opet nezvanicno, se saznaje da se u Mercedesu pravi studija isplativosti produkcije ovog modela. U McLarenu bi zeleli konstrukciju od karbon fibera a pomenuta studija treba da pokaze da li se to isplati na automobilu koji bi kostao "samo" oko 150000 evra. Insajderi nisu hteli da potvrde da li ce novi SLS imati unutrasnjost sa 3 sedista kao nekada McLaren F1. Jedino se zna da ce SLS ( sa verovatnom razvojnom sifrom P8 ) imati centralno smesten motor da bi se razlikovao od SLR-a gde je motor smesten napred.
TVR Typhoon sa 600KS
Po poslednjim vestima izgleda da mala kompanija TVR ( jos ) nije mrtva. Takve vesti prati i prica, bolje reci glasina da u TVR-u razvijaju novi superauto Typhoon i to sa 600KS i karoserijom od karbon fibera. Za pogon je odabran poznati TVR-ov 4,0 litarski motor sa 6 cilindara za cije je modifikovanje poverenje poklonjeno engleskoj firmi Ricardo, koja treba da iz njega izvuce tih trazenih 600 konja. Ako sve bude u redu, auto ce se pojaviti pocetkom marta na salonu u Zenevi, a prodaja bi pocela odmah zatim. Sa ovim modelom se slavi postojanje 60 godina TVR-a, a s obzirom na vesti o finansijskim problemima, prodaji, preseljenju pa i gasenju firme, mozda je ovo i poslednja godisnjica. Planira se proizvodnja samo 60 primeraka ovog modela po ceni od 120000 funti. Tezina ne bi smela da bude veca od 1100kg, pa ( procenjeno ) ubrzanje do 100 km/h iznosi manje od 4 sekunde ( tacnije 3,7 sekundi ) a maksimalna brzina preko 200 milja na sat ( 322 km/h ). Auto ce imati 19-incne tockove, Bilstein amortizere, Sparco sedista i satelitsku navigaciju. Sta ce biti od svega ovoga, mozda ce biti razjasnjeno vec na konferenciji za stampu koju TVR najavljuje za 17. januar u Londonu.
Mini Clubman/Traveller
Bez obzira kako ce se zvanicno zvati ( za sada su u opticaju imena Traveller i Clubman ) ovo na prvoj slici je Mini u produzenoj, mozemo reci, nekoj vrsti karavan verzije. Slika je napravljena pre samo nekoliko dana i buduci da je ovaj test auto bez ikakve maske, moze se zakljuciti da je dan prezentacije veoma blizu. Nezvanicno se pominje salon u Zenevi pocetkom marta. Ali ono sto je najzanimljivije i sto bas ne se vidi na ovoj maloj slici, jeste cinjenica da ovaj Mini ima razlicita resenja vrata za vozaca i suvozaca. Naime na strani vozaca imamo samo jedna klasicna vrata a onda samo veliko staklo od B do C stuba. Dakle ovde nista posebno. Ali sa suvozaceve strane su postavljena 2 vrata i to tzv. samoubilacka, koja se otvaraju jedna prema drugima ! To se vidi na nasoj drugoj slici. I tu nije kraj igranju sa vratima. I zadnja nisu klasicna za ovu vrstu vozila, vec su vise u stilu manjih komercijalnih automobila tipa Citroen Berlingo ili Renault kangoo odnosno zadnja se vrata otvaraju iz dva dela. U svakom slucaju sa tolikim vratima i povacanim unutrasnjim prostorom konacno ce biti otklonjene sve mane obicne varijante Minija vezane za otezani ulazak na zadnja sedista gde ustvari i nema mesta osim za malu decu. Takodje, kako se vidi na prvoj slici, originalan i prepoznatljiv izgled Minija je sacuvan a vise mesta u kabini i njena prostranost su samo dodatni razlog za povecanu traznju ovog modela.
Kineski Maple uskoro u Srbiji
Dolazak automobila iz Kine u nasu zemlju se najavljuje vec prilicno dugo, jos od 2003. godine. Te 2003. pocela je prica o skorom pocetku prodaje vozila firmi Great Wall, Changan, Chery, Geely, kasnije tokom 2006. i FAW ( sa modelom Jiaxing i skoro neverovatnom orijentacionom cenom od 4000 evra ), a prosle je godine ponovo bio aktuelan Geey ali sa novim uvoznikom i cenom od 6990 evra za najosnovniju varijantu modela CK. Firma Globus auto je tokom proslogodisnjeg salona u Pekingu najavila i uvoz automobila marki SG i Zotye. Medjutim, od svih, posebno je Geely izazvao neverovatnu paznju i medija i kupaca pa je u medjuvremenu uvoznik najavio i povecanje cene na 7500 evra ! Nazalost armije zainteresovanih kupaca, Geely jos nije poceo da se prodaje a ne zna se ni kada bi to konacno moglo da se desi. Ali sada stizu nove najave i nova obecanja o pocetku prodaje jos jedne kineske kompanije u Srbiji. Radi se o automobilima firme Maple, a zanimljiva je, izmedju ostalog, i po tome sto se nalazi u sastavu malopre pomenute Geely korporacije, a proizvodi automobile koji u Kini vaze za luksuznije i prefinjenije.
(Dalje)Kao munja iz vedra neba predsednik Upravnog odbora i većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston, pojavio se među Srbima i otišao na sastanak sa srpskim premijerom Vojislavom Koštunicom. Potom je izjavio da je Srbija dobro mesto za ulaganje i investicije. Berni je, takođe, istakao da je u Beograd došao da na licu mesta razmotri mogućnosti za "dobar biznis". Pored supruge Slavice u pratnji prvog čoveka najbržeg cirkusa na planeti, na sastanku u Vladi Srbije prisustvovao je i Miloš Pavlović, jedini profesionalni vozač iz naše zemlje koji poseduje licencu za takmičenje u Formuli 1. - Eklston je u razgovoru sa premijerom Koštunicom rekao da je došao u Beograd zato što je Srbija učinila veliki napredak na ekonomskom planu - navodi se u saopštenju vladine Kancelarije za saradnju sa medijima. Prilikom posete Berni Eklston je izrazio simpatije prema sportistima naše zemlje, posebno ističući talent Miloša Pavlovića. "Srbija je veoma uspešna u sportu i ima sjajne sportiste koji svoju zemlju predstavljaju na najbolji način - rekao je Eklston nudeći svu pomoć i podršku Milošu Pavloviću, kako bi ovaj automobilski as što pre nastupio u takmičenju Formule 1. Pozdravljajući dolazak Eklstona u Beograd, Koštunica je naglasio da je Vlada Srbije zainteresovana da pruži podršku za sve projekte koje će većinski vlasnik Formule 1 pokrenuti u Srbiji. Berni Eklston i njegova supruga Slavica dočekali su Srpsku novu godinu na platou ispred Doma narodne skupštine u društvu srpskog premijera, ministara, i rukovodstva i predsednika Republike Srpske. Izvor : glas-javnosti.co.yu
Mugen S2000 Open-Top Pure Sports Concept
Hondin model S2000 ( 2,0 litarski motor sa 240KS ) nalazi se na kraju svog zivotnog veka ali to nije sprecilo Hondinu sportsku diviziju Mugen ( sto na japanskom znaci neograniceno ) da predstavi koncept sa imenom Open-Top Pure Sports Concept. Ovaj prototip je napravljen naravno na osnovi obicne verzije Honde S2000 ali sa dodatim Mugenovim aerodinamickim dodacima. Koncept ima novi prednji kraj koji ukljucuje jedinstvena prednja svetla, prednji branik sa povecim otvorima za vazduh i novu masku. Kroz tockove se vide ogromne Brembo kocnice sa crvenim kocionim kljestima dok se pozadi nalaze 4 zavrsetka izduvnih cevi. Na sve to dodati su jos sigurnosni roll bar iznad glava putnika i zadnji spojler na poklopcu prtljaznika. Umesto standardnog prednjeg stakla na njegovom se mestu nalazi samo manja zastita u vidu veoma niskog vetrobrana kao na nekadasnjim trkackim automobilima.
Apex Motorsport i Jaguar su predstavili trkacki Jaguar XKR GT 3 koji ce se takmiciti u GT3 evropskom sampionatu. Da bi se XKR transformisao u trkacku verziju, bilo je neophodno nekoliko izmena. Pre svega, u odnosu na serijski XKR, dodat je sigurnosni roll bar, kao i novi tockovi i spojleri, doterano ogibljenje, pojacane kocnice ali u Apexu isticu da je veci deo automobila ustvari ostao prakticno netaknut (!?). Inzenjeri se nadaju da ce uspeti da iz 4,2L V8 motora izvuku 475KS i to pre naredne faze testiranja, koja ce se odrzati u Monzi sledeceg meseca.